Landa på planeter i nya Elite: Dangerous-expansionen

Medlem
Skrivet av PaLL3:
Skrivet av Mirage:

Problemet med Elite: Dangerous är att det är en mil brett, men en cm djupt.

Trading, for tradings sake.
Exploring, for explorations sake.
Deliver/kill missions, for deliver/kill missions sake.

Sen är du klar med spelet, det är allt som finns. Så med expansionen:

Land on planets, for landing on planets sake.

Problemet med din argumentation är att man kan tillämpa den på alla spel.
BF4: Skjuta för skjutandets skull.
EVEO: Griefa för griefandets skull.
WoW: Vara mupp för muppandets skull
[Valfritt spel]: [Blabla] för [Blabla] skull.

BF4: Spelet är ett rent multiplayer lagspel, något E: D definitivt inte är.
EVEO: Vet jag inte ens vad det är. Är det EVE (rymd MMORPG't) du syftar på så kan jag inte uttala mig, spelade det i några timmar men det var så tråkigt att jag slutade omgående.
WoW har en story och en anledning till vad du gör iaf (ogillar WoW som spel själv, men får ge den poängen iaf)

Jag förstår vad du försöker få sagt, jag håller bara inte med dig.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Så ist för att komma på sin egen version av hur man landar, Vad man ska göra och vad som kan hända där nere på ytan så är d lika bra att man snor allt från SC och sen gör om det "lite" i Ue4 motorn så vips så kan vi landa också.

Du inser att SC har kopiera hela Elite Frontier/First Encounter?


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Problemet med Elite: Dangerous är att det är en mil brett, men en cm djupt.

Trading, for tradings sake.
Exploring, for explorations sake.
Deliver/kill missions, for deliver/kill missions sake.

Sen är du klar med spelet, det är allt som finns. Så med expansionen:

Land on planets, for landing on planets sake.

Jag tror att hela tanken med elite är att man ska bygga en solid grund sen är det spelare som ska stå för oändligt med kontent genom att vara listiga eller rollspela. Se på EVE online, där ligger kärleken i att spelarna är spelets content och det genererar sig själv. Det är en konstant kamp mellan spelare på alla fronter över alla game mechanics.

I det avseendet är elite väldigt efter. Men både Elite och SC kommer ligga efter pga att det inte kommer ha en "äkta" marknad, och det kommer inte finnas någon industri utan allt kommer simuleras vilket kommer kännas väldigt billigt och fake, tycker jag. (Marknaden och pengar över lag i Elite känns väldigt "fake") Förhoppningsvis förbättras det.

Skulle inte hålla andan för att det finns något mycket kontent på planeterna man landar på, blir förvånad om man ens kan lämna skeppet vid release av expansionen. Tror inte de har den manskraften att skapa intressant kontent som täcker planeter.

Medlem

Gillar tanken på Elite men kommer aldrig skaffa en joystick bara för det. Hur fungerar spelet med tangentbord+mus eller xbox-kontroll? Är det värt ett köp även utan joystick?

Medlem
Skrivet av tirim4:

Gillar tanken på Elite men kommer aldrig skaffa en joystick bara för det. Hur fungerar spelet med tangentbord+mus eller xbox-kontroll? Är det värt ett köp även utan joystick?

Fungerar utmärkt med mus+tb om man tränar ett tag. Det gäller att lära sig känsligheten när man ska svänga runt i strid. Mycket enkelt att landa med mus+tb och andra finlir-saker.

Man behöver inte ha en dyr sticka heller. En av de bästa på att flyga, Isinona, kör med en relativt billig Thrustmaster T-Flight Hotas X.
https://www.youtube.com/user/Isinona/videos

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av tirim4:

Gillar tanken på Elite men kommer aldrig skaffa en joystick bara för det. Hur fungerar spelet med tangentbord+mus eller xbox-kontroll? Är det värt ett köp även utan joystick?

Fungerar utmärkt med mus+tb om man tränar ett tag. Det gäller att lära sig känsligheten när man ska svänga runt i strid. Mycket enkelt att landa med mus+tb och andra finlir-saker.

Man behöver inte ha en dyr sticka heller. En av de bästa på att flyga, Isinona, kör med en relativt billig Thrustmaster T-Flight Hotas X.
https://www.youtube.com/user/Isinona/videos

Tack för svar! Isinonas videor är en starkt bidragande orsak till mitt sug efter spelet.

Medlem
Skrivet av tirim4:

Gillar tanken på Elite men kommer aldrig skaffa en joystick bara för det. Hur fungerar spelet med tangentbord+mus eller xbox-kontroll? Är det värt ett köp även utan joystick?

Som Buio skrev; det funkar utmärkt.
Jag har ändrat FOV lite i cfg filer så att det inte blir så inzoomat och det underlättar spelandet än mer.
Kan kolla lite gameplay här: https://www.youtube.com/watch?v=fqg5x-NsLoc


signatur

Instant Gaming - Billigaste spelen på nätet

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Shit va dom stackarna över på Elite: Dangerous kontoret är stressade nu.
Star Citizen FPS modulen m.m ska visas upp under GDC nu så förstår att dom svettas duktigt.

Jag menar, Tänkte inte så mycket p d först när dom visade att man kunde gå runt på stationer då flera spel än STAR CITIZEN vill ha det i sitt spel garanterat... men tydligen så har dom tittar mera på Star Citizen än va jag trott dom gjort och det blir bara mer patetiskt för varje sak som kommer fram. (Finns ett helt forum ang detta btw, jävligt många fans är rakt av pissed off ordentligt)

Först kom Chris o sa vi ska ha stationer i SC man kan gå runt på, Handla, titta på skepp m.m
Ett tag senare så kom Elit teamet, DET SKA VI OCKSÅ !! *Facepalm*

Sedan gick SC ut o sa, Vi ska OCKSÅ ha flera planeter / städer att gå runt på, där du kan utforska, hitta gruvor och andra relics, handla m.m..... Tog ju inte lång tid innan Elite teamet som tydligen inte kan komma på saker själva utan måste sno från andra insåg... Men d vill vi ju också haaaa.

Så ist för att komma på sin egen version av hur man landar, Vad man ska göra och vad som kan hända där nere på ytan så är d lika bra att man snor allt från SC och sen gör om det "lite" i Ue4 motorn så vips så kan vi landa också.

Nu kunde man ju dock landa på planeter redan i Elite för 20 år sedan och planet-landning var en feature de lovade skulle komma så småningom redan under kickstarten, det måhända att de har panik inför släppet av den här expansionen.... men det beror inte på Star Citizen.

Medlem

Raderat några inlägg innehållande personangrepp. Försök att hålla diskussionen på en rimlig nivå! Håller ett öga på tråden tills vidare.


signatur

Have a good time!

Medlem
Skrivet av Cpt_JackHammer:

Shit va dom stackarna över på Elite: Dangerous kontoret är stressade nu.
Star Citizen FPS modulen m.m ska visas upp under GDC nu så förstår att dom svettas duktigt.

Jag menar, Tänkte inte så mycket p d först när dom visade att man kunde gå runt på stationer då flera spel än STAR CITIZEN vill ha det i sitt spel garanterat... men tydligen så har dom tittar mera på Star Citizen än va jag trott dom gjort och det blir bara mer patetiskt för varje sak som kommer fram. (Finns ett helt forum ang detta btw, jävligt många fans är rakt av pissed off ordentligt)

Först kom Chris o sa vi ska ha stationer i SC man kan gå runt på, Handla, titta på skepp m.m
Ett tag senare så kom Elit teamet, DET SKA VI OCKSÅ !! *Facepalm*

Sedan gick SC ut o sa, Vi ska OCKSÅ ha flera planeter / städer att gå runt på, där du kan utforska, hitta gruvor och andra relics, handla m.m..... Tog ju inte lång tid innan Elite teamet som tydligen inte kan komma på saker själva utan måste sno från andra insåg... Men d vill vi ju också haaaa.

Så ist för att komma på sin egen version av hur man landar, Vad man ska göra och vad som kan hända där nere på ytan så är d lika bra att man snor allt från SC och sen gör om det "lite" i Ue4 motorn så vips så kan vi landa också.

Är nog väldigt tveksam till att de skulle oroa sig för Star citizen, ett spel som inte kommer släppas förrän om 2-4 år, beroende på hur försenade dom är med de senaste förseningarna av spelets moduler.

Man kan redan spela Elite: Dangerous.
Medan Star Citizen.. tja det är bara ett pre-Alpha där man kan gå runt i en hangar med sina skepp, och demo-testgrejen "Alpha commander".

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av busnisse:
Skrivet av Cpt_JackHammer:
Skrivet av busnisse:

Får du höra ofta att du är en knastrumpet?

Hörde det någon gång från min döda mormor som dog när ja va 18 år om du nu verkligen vill veta. Vill du veta varför också elr räcker det med svaret på din fråga?

Nä tack. Jag tror jag vet varför.

Hahaha, humorguld.

12
Skriv svar