Fallout 4 – FZ listar farhågor och förhoppningar om porrkarriär, laservapen och total omoral

Robot
Fallout 4 – FZ listar farhågor och förhoppningar om porrkarriär, laservapen och total omoral
Medlem
Fallout 4 – FZ listar farhågor och förhoppningar om porrkarriär, laservapen och total omoral

Ser fram emot releasen grymt mycket, tyckte 3an var jävligt kul, speciellt i coop. Även om 4an blir precis som 3an med lite nytt så kommer det ändå bli kul

så nej, har inga större farhågor ska enbart bli kul!

Edit: sorry, blandade ihop det med Borderlands 2 gällande coop.... *skäms* men jag står för övriga saker jag skrev


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Eh, droger för att bli filmstjärna? Kanske för att höja endurance?
Annars krävdes om jag inte minns fel en del besök på stadens lusthus om man inte offrade en perk.

Fanns det mer än typ 5 olika vanliga fiender i F3?

I F2 kunde man tex stöta på karavaner som försvarade sig (eller följa med som extra vakt) mot vad som var kvar av mutantarmen, vilket innefattade ghouls, floaters, mutanter och vad nu den där konstiga blobben hette.

Alla olika faktioner bland den mänskliga sidan var väl fler än antalet fiendetyper i 3:an.. och det är nästan sant också!

Medlem
Skrivet av Milky_81:

3an var jävligt kul, speciellt i coop.

Coop?


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av TheConsul:

Fanns det mer än typ 5 olika vanliga fiender i F3?

Jupp. gå gärna in på Wikin och jämför så kommer du upptäcka att det finns lika mycket olika varelser och robotar i 3:an som i 2:an.

http://fallout.wikia.com/wiki/Fallout_Wiki

Däremot så var vissa överrepresenterade (raiders och Supermutanter) så det kändes som att man slogs mot dom mest hela tiden.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Milky_81:

3an var jävligt kul, speciellt i coop.

Coop?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Jag minns att man kunde få "Childkiller perk" om man råkade skjuta ihjäl nåt barn då blev man hatad av allt och alla.
Jag säger nu inte att jag vill skjuta barn...men om man vill så ska man fan kunna göra det tycker jag, det är för mig old school fallout, mer av sånt!

Medlem
Skrivet av walter_iego:
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Milky_81:

3an var jävligt kul, speciellt i coop.

Coop?

https://goo.gl/YrrEYu

https://en.wikipedia.org/wiki/Cooperative_gameplay


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Ja, mera variation av fiender borde ju gå att fixa tycker man, Kan man bara använda fantasin lite så, Bara att kika lite i rollspelsböcker för att få lite inspiration,"Gamla Mutant" Fantastiskt gjort med djur liv och mutanter samt mkt mera godis. Men samtidigt få det någorlunda realistiskt, Önskar att man hade mera kunskaper om att programmera, hade lätt velat jobbat som spel designer. Hoppas dock på att dom skippar Jetpack samt en massa flyg, det skall vara utmaning att ta sig från punkt A till B. Förmodar dock att det är ett fritt val hoppas jag på hur man nu vill göra med det.

Medlem

Dem har ju lagt till mer variation bland monster...kolla combat video från bethesda.

https://youtu.be/FNfqQ7iJDg0

Medlem
Skrivet av rolar:

Dem har ju lagt till mer variation bland monster...kolla combat video från bethesda.

https://youtu.be/FNfqQ7iJDg0

Skall ta en titt. Tackar

Medlem

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Steget mellan FO3 och FO4 är nog minst lika stort (förmodligen ännu större) som steget mellan Oblivion och Skyrim. Alltså väldigt stort.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem
Skrivet av StrongBad:
Skrivet av Milky_81:

3an var jävligt kul, speciellt i coop.

Coop?

Äsch sorry, blandade ihop det med Borderlands 2.... *skäms* men jag står för övriga saker jag skrev


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Milky_81:

Ser fram emot releasen grymt mycket, tyckte 3an var jävligt kul, speciellt i coop. Även om 4an blir precis som 3an med lite nytt så kommer det ändå bli kul

så nej, har inga större farhågor ska enbart bli kul!

Edit: sorry, blandade ihop det med Borderlands 2 gällande coop.... *skäms* men jag står för övriga saker jag skrev

Googlade direkt "Fallout 3 coop" efter att jag läst halva ditt inlägg. ARRRGH!!!

Medlem

Tror jag är den ända som tyckte Fallout 3 var okej men inte direkt super bra, stelt, trist å grått med en halvdan storry. NV va helt okej , men Fallout 1 och 2 där emot!!!
Ska bli kul att se vad de kan åstadkomma med 4an.

Medlem

Ingen av dessa farhågor är i närheten av det jag är mest orolig för.

Dålig respons i spelet eller det extrem lagg som fanns i Fallout/ Skyrim tidigare.

Vi uppfattar detta väldigt olika och är olika känsliga för det beroende på tidigare
erfarenhet men Fallout 3, Vegas och Skyrim var alla spel som var fruktansvärt dåliga i combat.

I vissa fall klickar man vänster musknapp och det tar nästan en sekund innan karaktären skjuter.
Har man spelat H1Z1 i 30 FPS och tycker detta är ok så kanske det spelar mindre roll, är man
däremot van vid +150 FPS från Dirty Bomb så är saken en helt annan


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?

Min tanke med


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av rolar:

Dem har ju lagt till mer variation bland monster...kolla combat video från bethesda.

https://youtu.be/FNfqQ7iJDg0

Vilka av dom fiender som fanns med på videon är nya? enda jag direkt ser är queen och bloodbug...

Medlem
Medlem

Haha, mera Megaton är det allra sista jag vill ha.
Bethesda kan vara riktigt duktiga och kreativa med sina miljöer om de vill, Megaton är ett dåligt exempel på det imo

Ett exempel på ett ganska tråkigt sätt att hantera good vs bad också

Medlem

Vad var det för fel på Dogmeat?

varför skam att va porrstjärna ? jag hade gärna bytt jobb med ron jeremy

Medlem

Ni glömde det viktigaste.

Paid mods.

k3m
Medlem

Ni skriver att "Fallouts styrka ligger i utforskandet av ödelandet". Där är ni helt ute och cyklar. Fallouts styrka ligger i valmöjligheterna och våldet. Fallout 3 och New vegas missade det så där halvt ungefär. Jag hoppas Bethesda har fått den insikten. Fast det tror jag inte. Fiende skalning, torr historia, humoristiskt våld är nog något Fallot 4 tyvärr också kommer dras med :/

k3m
Medlem
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?

Min tanke med

Animationerna är faktiskt ingen hit i de spelen.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?

Min tanke med

Animationerna är faktiskt ingen hit i de spelen.

Snubben säger att det är samma som för 10 år sedan..

Medlem

Ett seriöst tips som gäller alla bethesda spel. För att undvika uncanny vally effekten kör i 800x600 . Jag skämtar inte, maxa all grafik men pixla skiten ur spelet. Det funkar , jag kör alltid så. (Ja jag har herrejösses dator )

k3m
Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av k3m:
Skrivet av MattiAce:
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av HYBRiS:

Den största farhågan, vad man sett av trailers redan, är att de inte uppdaterat grafik- och animationsmotor ett skvatt.
Ryckiga, stela rörelser med tio år gamla shaders hjälper knappast inlevelseförmågan. Det kändes gammalt redan i Fallout 3.

Har du ens spelat Fallout 3 och New Vegas..?

Min tanke med

Animationerna är faktiskt ingen hit i de spelen.

Snubben säger att det är samma som för 10 år sedan..

Oj, mitt misstag. Nå, jag håller inte med han om det. Bethesda (enligt deras historia) uppdaterar alltid sina spel tekniskt. Så jag tror på en förbättring från tidigare delar. Hur mycket bättre lär vi se snart då det släpps mer stoff att förkovra sig i.

12
Skriv svar