Windows 10 hyllas – här är betygen till Microsofts operativsystem

Robot
Windows 10 hyllas – här är betygen till Microsofts operativsystem
Medlem
Windows 10 hyllas – här är betygen till Microsofts operativsystem

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

Medlem
Skrivet av Exxo:

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

Nog har dom hunnit testa innan på nåt sätt.

Hursomhelst är det roligt om OS.et är bra, men väntar själv innan jag uppgraderar känns det som.


signatur

In peace, sons bury their fathers, in war, fathers bury their sons.

Medlem

Glöm inte att nämna Mikrotransaktioner för att ta bort reklam till Solitär


signatur

I wanna be a NE Mohawk

Geeks Gaming
Skrivet av Exxo:

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

I och med jag va med och testa så fick jag fulla versionen för 2 veckor sedan.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av Exxo:

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

I och med jag va med och testa så fick jag fulla versionen för 2 veckor sedan.

Precis, en RC har varit tillgänglig i några veckor och innan dess har de som varit med i Preview-programmet kunna följa de uppdateringar som har gjorts och saker som har lagts till.

Jag har kört Win10 sedan man kunde installera det och har sällan stött på buggar och har hela tiden varit väldigt stabil. Detta gjorde MS väldigt bra!

Medlem

Behöver man ladda ner alla windows updates(då menar jag först och främst språkpaket) för att kunna installera Windows 10?

Medlem
Skrivet av njörden:

Behöver man ladda ner alla windows updates(då menar jag först och främst språkpaket) för att kunna installera Windows 10?

Nej du måste inte kunna alla världens språk för att uppdatera

Medlem

Är det bara för mig som Skyrim strular med Windows 10? Spelet laggsr fram som om jag sätt vid en riktigt gammal och seg dator.

Medlem

Bara mig som GeForce Experience inte vill fungera för? Försvann vid installation, och crashar direkt efter start nu när jag installerade det. Drivisen funkar fint, men själva GFE är kass.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Exxo:

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

Är ganska så svårt att tro att de som testat Windows 10 inte skulle ha gjort det över en längre period av tid. Precis som med spel så lär kopiorna skickats ut till pressen över en vecka innan embargot släppte.

Medlem
Skrivet av Mirage:

Bara mig som GeForce Experience inte vill fungera för? Försvann vid installation, och crashar direkt efter start nu när jag installerade det. Drivisen funkar fint, men själva GFE är kass.

Avinstallera alla gforce drivers etc och installera dem igen. Fick jag göra men då funkade varken experience eller drivers för min del.

Annars hyffsat nöjd hitills. Dock jävligt irriterande att onedrive inte längre kan synka enbart online

Medlem

Tack men nej tack... Tror nog jag skippar detta spionprogram..

Medlem

En uppdatering till GeForce Experience kom nyss.


signatur

autograph

Medlem

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders),"

Inaktiv
Skrivet av Stelefan:

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders),"

Det är upp till en själv. Från din egen länk:

"Users can however deactivate this transfer to the Microsoft servers by changing their settings."

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Stelefan:

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders),"

Det är upp till en själv. Från din egen länk:

"Users can however deactivate this transfer to the Microsoft servers by changing their settings."

Dock så funkar det inte att avaktivera alla saker som spionerar på dig.

Medlem

Finns det någon faktiskt fördel med denna jämfört med 8:an? Har inte sett något som jag tycker har någon betydelse hitills.

Medlem
Skrivet av Exxo:

OS:et lanserades IDAG... är det inte lite väl tidigt att sätta betyg på det?

Typ som när det kommer recension på ett spel som skall släppas? Inget konstigt med det.

Medlem
Skrivet av DarkDev:

Finns det någon faktiskt fördel med denna jämfört med 8:an? Har inte sett något som jag tycker har någon betydelse hitills.

Till exempel DirectX 12.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:
Skrivet av DarkDev:

Finns det någon faktiskt fördel med denna jämfört med 8:an? Har inte sett något som jag tycker har någon betydelse hitills.

Till exempel DirectX 12.

Hade jag inte ens tänkt på, typiskt Microsoft stil att göra sånna begränsningar.

Inaktiv
Skrivet av DarkDev:
Skrivet av autograph:
Skrivet av DarkDev:

Finns det någon faktiskt fördel med denna jämfört med 8:an? Har inte sett något som jag tycker har någon betydelse hitills.

Till exempel DirectX 12.

Hade jag inte ens tänkt på, typiskt Microsoft stil att göra sånna begränsningar.

De har inte skapat några begränsningar, tidigare Windows kan inte köra DX12.

"WDDM 2.0 is based around enabling DirectX 12, adding the necessary features to the kernel and display drivers in order to support the API above it. Among the features tied to WDDM 2.0 are DX12’s explicit memory management and dynamic resource indexing, both of which wouldn’t have been nearly as performant under WDDM 1.3. WDDM 2.0 is also responsible for some of the baser CPU efficiency optimizations in DX12, such as changes to how memory residency is handled and how DX12 applications can more explicitly control residence."

"Backporting DirectX 12 to earlier OSes would require backporting WDDM 2.0 as well, which brings with it several issues due to the fact that WDDM 2.0 is a kernel component. Microsoft would either have to compromise on WDDM 2.0 features in order to make it work on these older kernels, or alternatively would have to more radically overhaul these kernels to accommodate the full WDDM 2.0 feature set, the latter of which is a significant engineering task and carries a significant risk of breaking earlier Windows installations."

http://www.anandtech.com/show/8962/the-directx-12-performance...

Medlem
Skrivet av DarkDev:

Finns det någon faktiskt fördel med denna jämfört med 8:an? Har inte sett något som jag tycker har någon betydelse hitills.

spela xboxone spel på dator.. trololo.

Medlem
Skrivet av asna:

Glöm inte att nämna Mikrotransaktioner för att ta bort reklam till Solitär

Det fanns dock i Windows 8 också, så det är inget nytt.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Det där tillsammans med att MS samlar uppgifter som de inte har något att göra med gör ju att jag instinktivt känner för att skippa skiten helt. Vad fan är det för fel på dem egentligen? Windows ska väl vara ett operativsystem, inte nåt jävla "free"2play till företagsanpassad reklam?

Betalar hellre ett par tusen för ett operativsystem som får hårdvaran i min dator att fungera än någon halvmesyr som finns där med syfte att samla data om mitt liv! Lite som att sluta ett avtal med djävulen och sälja sin själ här!

k3m
Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Stelefan:

Det där tillsammans med att MS samlar uppgifter som de inte har något att göra med gör ju att jag instinktivt känner för att skippa skiten helt. Vad fan är det för fel på dem egentligen? Windows ska väl vara ett operativsystem, inte nåt jävla "free"2play till företagsanpassad reklam?

Betalar hellre ett par tusen för ett operativsystem som får hårdvaran i min dator att fungera än någon halvmesyr som finns där med syfte att samla data om mitt liv! Lite som att sluta ett avtal med djävulen och sälja sin själ här!

Håller med. Går helt över till linux om nåt år Får börja lira på konsol också :/

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Stelefan:

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders),"

Det är upp till en själv. Från din egen länk:

"Users can however deactivate this transfer to the Microsoft servers by changing their settings."

Och det gör saken bättre, att man via diverse inställningar kan stoppa oönskad kartläggning av ens digitala liv? Det här är ju som "Facebook Extreme, on drugs...and with extra sugar". Fan är det här? Skulle inte installera skiten ens om jag FICK ett par tusen av MS!

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Stelefan:

https://edri.org/microsofts-new-small-print-how-your-personal...

“We will access, disclose and preserve personal data, including your content (such as the content of your emails, other private communications or files in private folders),"

Det är upp till en själv. Från din egen länk:

"Users can however deactivate this transfer to the Microsoft servers by changing their settings."

Och det gör saken bättre, att man via diverse inställningar kan stoppa oönskad kartläggning av ens digitala liv? Det här är ju som "Facebook Extreme, on drugs...and with extra sugar". Fan är det här? Skulle inte installera skiten ens om jag FICK ett par tusen av MS!

Det är till för att använda diverse olika tjänster. Vill du inte använda tjänsterna så stänger du av dem. Samma sak gäller när du använder Googles tjänster, förutom att Google döljer vad de gör.

Och ett reklambaserat spel som du kan avinstallera, vad är det att gnälla på?

Medlem
Skrivet av Stelefan:

http://i.imgur.com/DiQbvqa.jpg

Tack men nej tack... Tror nog jag skippar detta spionprogram..

12
Skriv svar