Kojima och del Toro samarbetar fortfarande

Robot
Kojima och del Toro samarbetar fortfarande

Det finns liv efter Silent Hills död.

#silent-hills, #konami


Medlem
Kojima och del Toro samarbetar fortfarande

Trevligt att se att dom fortf. kan samarbeta iallfall. Synd bara att det inte blir Silent Hills =((

Medlem

De kan ju faktiskt göra om spelet från början och döpa det till Loud Plains instället.

Medlem

Av det jag såg så var det väl mest namnet i sig som var strikt silent hill, resten skulle kunna vara ett helt nytt skräckspel, antar det är pengarna som tryter för att genomföra det ändå under ett annat namn.

Medlem

nya ips är alltid mer intressant än uppföljare.

Medlem

Här är en åsikt som jag höll käften om eftersom Silent Hills fick så bra respons: Det kändes inte som ett Silent Hill-spel. Visst, det gjorde mig otroligt glad som ett Silent Hill-fan att där äntligen skulle vara ett kvalitativt spel till i serien efter allt vadande i smutsigt regnvatten... men det kändes ändå som ett helt annat spel än att vara ett riktigt Silent Hill-spel och där var många teorier på nätet att det Silent Hill det utspelade sig i var bara en annan stad som också råkade ha samma namn (sånt är vanligt, där är två Saxtorp i Sverige t.ex.). Kanske hade varit intressant få reda på vad de hade tillfört till loren men... njaaaaaaa, sånt kan bli klöddigt och skapa mycket ilska (se Homecoming...)

Så yeah... Om de kan fixa samma budget som Konami gav dem så är detta det bästa som kan hända spelet - det blir en cool ny skräck-IP och man kanske kan sluta jämföra det med Silent Hill för en gångs skull och bara få lov uppleva nya saker for real.

Medlem

Som sagt - det finns ju ingen anledning för dom att INTE samarbeta bara för att Konami fick en stroke och körde av vägen. Gör spelet och ge det ett annat namn. Det lär ju sälja även om det inte heter Silent Hills om deras namn står på förpackningen.


signatur
Medlem
Skrivet av Xepheros:

De kan ju faktiskt göra om spelet från början och döpa det till Loud Plains instället.

Ja, spraket från radion och sirenerna i tidigare spel var ju rätt högljutt så det passar fint


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Inaktiv

Döp spelet till Pxxxx Txxxxx så kommer det ändå förkortas till PT

Medlem
Skrivet av Nygårda:

Döp spelet till Pxxxx Txxxxx så kommer det ändå förkortas till PT

Vad är det för spel som har förkortningen PT?

Medlem
Skrivet av FuzioN:

nya ips är alltid mer intressant än uppföljare.

Speciellt när det gäller horror/skräck genren. Svårt att bli lika skrämd om man redan känner till spelets värld, som dessutom redan blivigt uttjatad och överanvänd sedan långt tillbaka.

Nu hoppas jag de kan göra något mer unikt och oväntat. Speciellt nu då de varken är bunda till Silent Hill-serien, är styrda av Konami eller ens behöver begränsa sig till konsolerna.

Är väl inga garantier dock att det blir ett bra spel för det, själv är jag fortfarande långtifrån övertygad att varken Kojima eller del Toro verkligen har koll på hur man gör ett bra skräckspel. En sak att göra en 30min gameplay teaser, en helt annan sak att göra ett helt spel.

Hursom, jag hoppas de kör på ett seriöst Kickstarter liknande projekt, där de primärt utvecklar till PC och VR i UE4 motorn. Det skulle åtminstone kunna öka deras chanser och möjligheter för ett nytt bra skräckspel.

Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Nygårda:

Döp spelet till Pxxxx Txxxxx så kommer det ändå förkortas till PT

Vad är det för spel som har förkortningen PT?

PT = Playable Teaser, de släppte ett demo till ps4 som först bara kallades för "P.T", där det i slutet avslöjades att det var en teaser för ett nytt Silent Hill spel: https://www.youtube.com/results?search_query=silent+hills+pt

Medlem

iiiiiiiiiiiiiiih

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av Vercadi:
Skrivet av Nygårda:

Döp spelet till Pxxxx Txxxxx så kommer det ändå förkortas till PT

Vad är det för spel som har förkortningen PT?

PT = Playable Teaser, de släppte ett demo till ps4 som först bara kallades för "P.T", där det i slutet avslöjades att det var en teaser för ett nytt Silent Hill spel: https://www.youtube.com/results?search_query=silent+hills+pt

Så om PT står för playable teaser, varför skulle dom döpa ett spel som har samma förkortning?

Spelet heter ju fortfarande Silent Hill och förkortningen är S.H

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Så om PT står för playable teaser, varför skulle dom döpa ett spel som har samma förkortning?

Spelet heter ju fortfarande Silent Hill och förkortningen är S.H

jösses...


signatur
Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Här är en åsikt som jag höll käften om eftersom Silent Hills fick så bra respons: Det kändes inte som ett Silent Hill-spel. Visst, det gjorde mig otroligt glad som ett Silent Hill-fan att där äntligen skulle vara ett kvalitativt spel till i serien efter allt vadande i smutsigt regnvatten... men det kändes ändå som ett helt annat spel än att vara ett riktigt Silent Hill-spel och där var många teorier på nätet att det Silent Hill det utspelade sig i var bara en annan stad som också råkade ha samma namn (sånt är vanligt, där är två Saxtorp i Sverige t.ex.). Kanske hade varit intressant få reda på vad de hade tillfört till loren men... njaaaaaaa, sånt kan bli klöddigt och skapa mycket ilska (se Homecoming...)

Så yeah... Om de kan fixa samma budget som Konami gav dem så är detta det bästa som kan hända spelet - det blir en cool ny skräck-IP och man kanske kan sluta jämföra det med Silent Hill för en gångs skull och bara få lov uppleva nya saker for real.

Det kallas för en P.T., som står för Playable Teaser, för att det är en... *trumvirvel* teaser! Med andra ord har jag väldigt svårt att se hur det skulle gå att utifrån en teaser veta huruvida det var ett bra Silent Hill spel i sann Silent Hills anda.

1
Skriv svar