Robot
Bioforge

Vad skulle du göra om du vaknade upp och fann dig vara ett groteskt missfoster av kött och metall? Slå ihjäl en blå snubbe med hans egen arm, så klart.

#bioforge, #alone-in-the-dark


Flakmonkey
Bioforge

Grymt spel som många nog inte känner till, frustrerande det också satt. Tog mig aldrig igenom detdet Ett annat spel som jag alltid tänker på när det pratas om Bioforge är Ecstatica. Också en bortglömd godbit i en helt annan typ av miljö men för tiden imponerande 3d-grafik. Om än väldigt egen.

Medlem

Joakim Kilman har snabbt blivit den bästa skribenten på FZ, den inledande delen av texten målade verkligen upp en bild

Väldigt bra skrivet, fortsätt i den här takten


signatur

Game long and prosper

Skribent
Skrivet av Javas:

Joakim Kilman har snabbt blivit den bästa skribenten på FZ, den inledande delen av texten målade verkligen upp en bild

Väldigt bra skrivet, fortsätt i den här takten

Tack så mycket. Nu blev jag lite fredags-glad.

Skrivet av Nosnos:

Grymt spel som många nog inte känner till, frustrerande det också satt. Tog mig aldrig igenom detdet Ett annat spel som jag alltid tänker på när det pratas om Bioforge är Ecstatica. Också en bortglömd godbit i en helt annan typ av miljö men för tiden imponerande 3d-grafik. Om än väldigt egen.

Absolut! Ecstatica är likt Bioforge på många sätt, inte minst den sjuka svårighetsgraden. Tog mig faktiskt igenom Bioforge, men Ecstatica gick jag bet på.

Medlem

Åh, hade glömt bort Bioforge helt och hållet. Först retro-äventyrs-klicka-spel i quizen och nu det här? Nostalgitripp delux:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Är det bara jag som fick vibbar från Die By The Sword?

Medlem

Minns att jag ville ha det här spelet men hade alldeles för dålig dator.

@nhagyavi, Die by the sword! Måste vara ett av de svåraste men samtidigt lustiga spel som någonsin släppts, enbart pga kontrollerna i båda fallen...

Skribent

Die by the Sword hade mer avancerade strider då man hade mer kontroll (nåja) över lemmarna där. I Bioforge är der mer att varje num-knapp är en specifik attack medan man i Die by the Sword var tvungen att kombinera dem för att svinga svärdet - typ som en marionettdocka.

Nu blev jag sugen på att spela Die by the Sword bara för det. Jävligt udda spel.

Medlem

Oj oj, mycket nostalgi här!

Medlem

"Did that say Cyber-raptor? I'm pretty sure that said Cyber-rapt... AAAAAAHH!"

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Grymt spel som många nog inte känner till, frustrerande det också satt. Tog mig aldrig igenom detdet Ett annat spel som jag alltid tänker på när det pratas om Bioforge är Ecstatica. Också en bortglömd godbit i en helt annan typ av miljö men för tiden imponerande 3d-grafik. Om än väldigt egen.

Minns när Bioforge kom, Gillade det skarpt när det begav sig! En jäkla pärla, var svårt har jag för mig

1
Skriv svar