Robot
Mad Max

"Witness me!" vrålade Tobias Garsten och körde runt i Australiens dammiga apokalyps. Här är hans samlade intryck från besöket hos utvecklarna Avalanche i Stockholm.

#avalanche, #mad-max, #ubisoft, #far-cry, #assassins-creed-iv-black-flag, #just-cause-3


Medlem
Mad Max

Alltid skeptisk till "Film-spel" även om Avalanche tar sin goda tid med det.

Ska bli intressant att testa.

Medlem

Kan dom fånga kulturen som filmen målade upp så är jag såld, det var helt klart det coolaste med filmen, action och ond bråd död i all ära men utan motivering känns det bara platt, deras kultur gav dom motiveringar till det dom gjorde.

Slutet var ingen höjdare dock.

Medlem

Hoppas på att ljuddesignerna har gjort ett bra jobb iallafall, vill höra den arga vrålande V8 i bilarna!!

Medlem
Skrivet av NewViking:

Hoppas på att ljuddesignerna har gjort ett bra jobb iallafall, vill höra den arga vrålande V8 i bilarna!!

Ja det får vi hoppas. Är det så mycket fokus på att åka så ska det vara bra ljud också.

Medlem

filmen var ju inte så bra tyckte jag. Spelet verkar bli riktigt skoj av det jag sett iaf.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

spelet lär bli sköj

Medlem

Filmen var okej, inget jämfört med de gamla.
Spelet hoppas jag blir bra i slutet. Har länge velat uppleva ett riktigt Mad Max spel, som spelet Rage försökte skapa.

Medlem

De gamla filmerna va dåliga. Det tyckte jag redan när de kom. Den nya är ljusår bättre om än en annan stil.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Ambassadör
Xbox

Verkar trist.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Emetic:

De gamla filmerna va dåliga. Det tyckte jag redan när de kom. Den nya är ljusår bättre om än en annan stil.

Jag dyrkade känslan man fick av ettan. Ett samhälle på gränsen till sammanbrott men där de sociala strukturerna fortfarande fungerar till en viss del. Sedan att den skulle må bra av att kortas betydligt är en annan sak.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Ska jag vara ärlig så har jag väldigt vagt minne av den första. Men den kanske är bättre än jag minns. Men Thunderdom är ju ett bottennapp av stora mått.


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

Medlem
Skrivet av Emetic:

Ska jag vara ärlig så har jag väldigt vagt minne av den första. Men den kanske är bättre än jag minns. Men Thunderdom är ju ett bottennapp av stora mått.

Det är ettan och tvåan som är dom riktiga Mad Max filmerna, Thunderdome är en halvkass familjefilm som råkar utspela sig i samma universum.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Detta känns inte som ett "film-spel" tbh. Det känns mer som ett spel som bara bygger på samma licens som vad som råkar vara filmer. Precis som alla bra Star Wars spel. Det är väl inte ens en tie-in till någon av filmerna?

Medlem

Nej. Som jag sagt från början när det skrevs och visades trailers på spelet.
Något vitalt saknas, kände jag redan då.
Kan bara inte sätta fingret på det...


signatur

autograph

Medlem

Lady Dahmer befläckat, håller mig borta.


signatur

I drank what?

Medlem

Inte Jeffrey Dahmer då?


signatur

Håna en konsolspelare om dagen , det är bra för magen(och spelbranschen).

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Emetic:

Ska jag vara ärlig så har jag väldigt vagt minne av den första. Men den kanske är bättre än jag minns. Men Thunderdom är ju ett bottennapp av stora mått.

Ettan och, framför allt, tvåan är smått fantastiska kultfilmer. Med det sagt är Fury Road också mycket bra, men det var väl knappast oväntat då det är George Miller som skrivit och regisserat såväl den som de gamla rullarna.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Alltid skeptisk till "Film-spel" även om Avalanche tar sin goda tid med det.

Ska bli intressant att testa.

Fast detta är dock inte baserat direkt från en av filmerna. Det är värre med spel som kommer ut i samband med en filmpremiär. Detta spelet verkar ligga lite mer arbete bakom.

1
Skriv svar