Minecraft-filmen har fått en regissör

Robot
Medlem
Minecraft-filmen har fått en regissör

meh, kan väl i alla fall inte vara värre än en uwe boll film eller battleship ? xD


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Fattar inte vad det skulle kunna vara för handling i filmen.
Minecraft handlar ju bara om att bygga.

Medlem
Skrivet av cordylus:

Fattar inte vad det skulle kunna vara för handling i filmen.
Minecraft handlar ju bara om att bygga.

Är också lite skeptisk, men LEGO filmen som kom ut förra året var riktigt kul imo. Kanske blir nåt liknande.

Medlem

Nog inte så svårt att bygga upp en story med Minecraft som grund, säker något om en värld som ska räddas eller något liknande. Samma sak som med Legofilmen som faktiskt var rätt bra.

Medlem

Folk förstod inte hur man kunde göra en film på Pacman men nu kommer den på bio och den verkar vara grym.
Minecraft kan bli en hit och kan bli en flopp, vi får se hur det kommer att utspelas, vi kan iaf komma fram till att det inte kommer att bli en action film med Bruce Willis.

Tror nog den bli bra faktiskt.

Medlem

Får dom bra CGI så är jag game. Eller så gör dom som Super Mario brothers och gör den traditionellt sätt där vuxna män bygger hus med klossar och slåss emot skelett med pilbågar.

Medlem
Skrivet av Ferren:

Får dom bra CGI så är jag game. Eller så gör dom som Super Mario brothers och gör den traditionellt sätt där vuxna män bygger hus med klossar och slåss emot skelett med pilbågar.

starring jean claude van dam


signatur

always use the nubs for cover

Medlem
Skrivet av Vhaldemar:
Skrivet av cordylus:

Fattar inte vad det skulle kunna vara för handling i filmen.
Minecraft handlar ju bara om att bygga.

Är också lite skeptisk, men LEGO filmen som kom ut förra året var riktigt kul imo. Kanske blir nåt liknande.

Det är en bra poäng faktiskt. Om skaparna av filmen vet vad Minecraft är och vad som hade gjort en bra Minecraft-film istället för en bra film, så kan det bli väldigt coolt. Skillnaden jag försöker göra mellan en bra Minecraft-film och en bra film hittar vi i resultatet till LEGO-filmen - en film som är väl medveten om vad den är, och inte försöker vara något annat utan snarare tar vara på fördelarna kring sin premiss, och som ofamnar vad den faktiskt är istället för att försöka vara något annat.

Medlem

"I dunno, could be cool".
(obskyr sunny-referens)

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Vhaldemar:
Skrivet av cordylus:

Fattar inte vad det skulle kunna vara för handling i filmen.
Minecraft handlar ju bara om att bygga.

Är också lite skeptisk, men LEGO filmen som kom ut förra året var riktigt kul imo. Kanske blir nåt liknande.

Det är en bra poäng faktiskt. Om skaparna av filmen vet vad Minecraft är och vad som hade gjort en bra Minecraft-film istället för en bra film, så kan det bli väldigt coolt. Skillnaden jag försöker göra mellan en bra Minecraft-film och en bra film hittar vi i resultatet till LEGO-filmen - en film som är väl medveten om vad den är, och inte försöker vara något annat utan snarare tar vara på fördelarna kring sin premiss, och som ofamnar vad den faktiskt är istället för att försöka vara något annat.

Vet skaparna inte vad som gör en bra film är det dödföttdödfött från början. Spelar ingen roll hur mycket skaparna har spelat minecraft, massa referenser för fans kommer inte bli en bra film. Det är olika medium!

Lego filmen blev så pass bra för att regissörerna hade väldigt mycket förståelse för filmmediet och samtidigt flörtade mycket med vad som gör Lego bra.

På en helt annan not, så borde väl dem flesta som kollat always sunny vara väl medvetna om att han skapat hela serien och regisserat en hel del. Känns lite fel att skriva att han varit med som manusförfattare ibland...

Medlem

Dödligt Vapen 7 kommer alltså att utspela sig i Minecraft-universumet!


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem

Låter som en kul film för barn på 1-4 år.
Tror knappast nån över den åldern ens kommer orka pirata och se en sån skapelse gratis

Medlem

It's always sunny in Philadelphia är ju världens roligaste serie. Dock undrar jag vad fan han ska göra med denna filmen?

Medlem

Om man har sett alla avsnitt av It's always sunny in Philadelphia som jag har. Så blir man väldigt förvånad när hans namn kommer upp som regissör till en barn/familje(?) film.

Den serien är långt ifrån barnvänlig om man säger så.
Men han måste ha väl ha talang för annat också antar jag. De drar knappast ett namn från en hatt när de väljer sådana viktiga personer
Kan bli spännande att se vars detta slutar!

1
Skriv svar