Commodore gör comeback!

Robot
Commodore gör comeback!

... som en mobiltelefon.


Inaktiv
Commodore gör comeback!

Nästa mobil jag kommer förmodligen köpa, min gammla S2 börjar kännas lite seg i menyerna.

Medlem

nu vet jag vad för lur jag ska köpa inom kort! ifall den får bra i tester och inga större problem med den!

Medlem

OOooo.... Väldigt lockande!

Medlem

En del av mig gråter lite när jag tänker på vad som hänt med min gamla kärlek...

Men å andra sidan: det finns många värre sätt som Commodore hade kunnat återuppstå än som Androidtelefon.

Medlem

Detta är ju några dagar gammal nyhet men.... Kanske är mer värt att berätta att den ena har 16gb lagring /2gb ram och den andra 32gb / 3gb ram, och båda skeppas med ett extra 32gb sd kort, men att man kan sätta i upp till 64gb sd. La upp denna på min instagram i måndags för den är verkligen sexig. Den kommer med senaste lollipop 5.0.

Medlem

Sitter på en Galaxy S2 och den börjar kännas oroväckande långsam. Denna skulle jag kunna tänka mig att prova, men vill nog se lite betyg och tester på den först

Medlem

Blir nog att skaffa en sån, när man kan köpa den i Sverige.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Undra om apparna kommer på bandkassetter.

"PRESS PLAY ON TAPE"


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem

Om inte det här blir standard ringsignalen så blir jag irriterad!

Medlem

Dags att mjölka lite nostagi en gång till!

...och om den ska ha någon ringsingnal borde det vara Zoids.

Medlem

<3 commodore!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Min morfar var en riktig gamer. introducerade mig för commandore för allt för länge sedan. Han var sedan datorgamer och hade gott om feta lir på sina dyrbara disketter.

Fan vad jag saknar han när jag ser en commodore nyhet...

Har en musmatta kvar av allt jag fick när han gick bort, den är från 92.

Medlem
Skrivet av Parabellum87:

commandore

Förlåt, kunde inte hålla mig.

Fint skrivet om din morfar. Du får glädjas åt alla minnen han lämnade efter sig och småningom föra gamer-arvet vidare till egna barn och barnbarn.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av Pjotor:
Skrivet av Parabellum87:

commandore

http://i.imgur.com/vjmWPlH.jpg

Förlåt, kunde inte hålla mig.

Fint skrivet om din morfar. Du får glädjas åt alla minnen han lämnade efter sig och småningom föra gamer-arvet vidare till egna barn och barnbarn.

Typ, tackar min dyslexi för det.

Tack ska du ha! Det tog emot o skriva detdär :). Rätt så coolt att titta igenom gamla spel såhär och få nostalgitripps. Ser fram emot den här manicken!

Medlem

Skuller rekomendera en oneplus one till er alla som är sugna på en ny mobil. Grymt snabb lur med bra kamera och riktigt bra ljud, plus en batteritid på ca 2dygn! Är så jäkla nöjd med min, 3gb Ram med ett pris på 2790kr för 64gb versionen!


signatur
Skägg.
10 Chambers

Uppdaterade nyheten med den infon.


signatur
Medlem

Hmmmm...
Commodore != Android
Amiga och C64/C128 var grymt skön hårdvara med underbart OS.
Emulatorer finns redan.

Detta känns som: Meh.

Inaktiv
Skrivet av marcus8958:

Undra om apparna kommer på bandkassetter.

"PRESS PLAY ON TAPE"

Glöm inte caps load caps igen för att få igång spelet.

Medlem

Flopp på lång väg, kan lika gärna köpa någon random mobil och emulera spel. Eller via datorn och köpa en usb-kontroll och koppla till tvn.

Medlem

Det är tyvärr inte direkt så att man blir entusiastisk av nyheten när det bara är ännu en ny Android-telefon, likt den kommande Marshall London. Bortom det sega skinnet så är det samma mobil som resterande av Android-skräpet, hade modellen gjort entré för bara några år sedan så hade ju ändå möjligheten funnits att det var ett alldeles eget OS.

KoP
Medlem

Tyvärr bara ännu en våldtäkt av varumärket Commodore. Låt dig inte luras och köp INTE denna skit.

Medlem

Varför kan de inte bara låta märket dö en värdig död, istället för alla dessa bastard-produkter som de försöker klämma ur sista kronan ur... Denna telefonen kommer floppa.

Snart nära dig, bindor, vindrutetorkare och prinskorv, allt från "Commodore"...

Usch...

Medlem

Jävligt intressant när man läser kommentatorsfältet.

Övre delen (innan Calle uppdaterade nyheten) är väldigt positiv och vill köpa varan för den är cool och bra.

Undre delen, efter uppdateringen av nyheten, är negativ och -"köp inte denna skit".

Två reflektioner - 1)Tänk va lätt det är att göra reklam runt varumärken, ingen ifrågasätter ett skit... 2) Kan tycka att FZ har ett visst ansvar att granska innan man publicerar nyheter. Tänk på att ni sänder iväg "hypade fårskocken" med köpmani i samma ögonblick som ni publicerar nyheterna. Annars har ni ju reducerat er själva till reklamare...

Skrivet av Pjotor:

En Köööörv?!?!


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

1
Skriv svar