Helgdiskussion: Tittar du när andra spelar på Youtube och Twitch?

Medlem

Pendlar >1 timmer per dag, perfekt sätt att slappna av när man själv ej kan spela

Medlem

Jag titar aldrig på när andra spelar så jag inte fattar varför man vill se någon annan spela ett spel.
Jag kan däremot se på guider om man ska ta sig igenom ett svårt ställe i ett spel.

Medlem
Medlem

Beror på vilket spel. Retro spel från Commodore och Nintendo kan jag titta på då de ofta var för svåra för mig att klara. Tycker inte spelen är så jättebra idag utan är mest nyfiken på gamla minnen och hur man gjorde på vissa ställen osv.

Skulle aldrig titta på när någon spelar moderna spel dock. Men samtidigt kan det vara kul att se när någon riktig duktig spelar om man vill bli bättre själv så då kan jag tänka mig att titta.

Medlem

Brukar titta på youtube för att få lite guidning och tips till multiplayer-spel. Till exempel heroes of the storm just nu, där man kan lära sig mycket taktik och teknik genom vissa youtube-kanaler.

phi
Medlem

Blir väl mestadels bara e-sport.

Det händer väl ibland att jag kollar på twitch ifall streamaren är duktig på spelet och har större förståelse för spelmekaniken etc än vad jag har och jag vill lära mig mer. Då får jag i alla fall ut någonting av att kolla på när någon annan spelar.

Flakmonkey

Har aldrig tittat på när någon "bara" spelar ett spel. Förstår inte glädjen i att se någon spela Arkham City, Witcher 3 eller något annat liknande från start till mål. Däremot kan det vara kul att titta när folk är fruktansvärt duktiga i form av speedruns och esport eller där det är ett mer av ett ihopklippt program där underhållning ligger i samtalen runtomkring såsom James & Mike Mondays

Medlem

Jag tittar aldrig på Twitch, men jag tittar väldigt mycket på Youtube's Rooster Teeth & Achivement Hunter.

Medlem

Jag kollar ibland på Jesse Cox. Jag har inte tid att spela alla spel, så jag slår på en "let's play"-video på en annan skärm medan jag jobbar tex. Han är lite äldre och inte lika irriterande som många andra tubare.

Medlem

Jag ser det lite som att bläddra lite i en tidning i affären innan man bestämmer sig för att köpa den eller inte.

Medlem

Tittar aldrig när andra "bara spelar"... det är helt enkelt tråkigt och ointressant.
Kan se någon video när någon visar nytt "content" eller någon form av tutorial.
Skaffade twitch konto men kommer aldrig mer logga in...
Ett problem är även att 99,9% av dom som lägger upp material är urusla på att göra det intressant. Gamers är tydligen lika fantasilösa som random tonårs v-logare.

Medlem
Skrivet av Komured:

Tittar bara på recensioner och liknande, och eventuellt på tutorials osv. Men inte på folk som spelar bara för att spela.

Precis.


signatur

| R7 3800x | be quiet! Dark Rock 4 Pro | Gigabyte X570 Aorus Elite | Aorus RGB 2x8GB 3200mhz cl16 |
| Nvidia RTX 2060 Super | Kingston A2K 250GB + 1TB + KC2500 2TB | Corsair RM750 | Fractal Design Meshify C |

Medlem

GameGrumps kollar man på ibland men som nämnts tidigare så är det främst för att lyssna på när Arin och Dan pratar, tycker de har en riktigt härlig dynamik. Ibland om det redan är ett spel jag kört igenom kan det vara mer intressant att se pga nostalgin.

Medlem
Skrivet av InsaneSharky:

Jag titar aldrig på när andra spelar så jag inte fattar varför man vill se någon annan spela ett spel.
Jag kan däremot se på guider om man ska ta sig igenom ett svårt ställe i ett spel.

Ganska vanligt för att bli bättre i spel som är väldigt komplicerade. Men att titta på vanliga flumspel ser jag ingen poäng i.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Jag tittar mer på Twitch än TV idag. Jag har det även som bakgrundsljud / vid sidan av om jag gör nåt annat.

Jag kollar ju inte direkt enbart för spelets skull, jag kollar inte heller på spel jag själv ska spela, ex Witcher 3(oftast). Jag följer streamers som är väldigt underhållande, jag kollar på en stream till största delen pga personen i fråga som streamar, spelet i sig är bara där. Om det nu inte är någon turnering / esport relaterat.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Klart man har tittat på en del både på youtube & twitch men det är inget som jag gör varje dag. Är ibland intressant att följa talkshows, multiplayerkommentering osv. Dock så brukar jag skippa letsplays då jag ofta hellre spelar spelet i sådana fall, men det händer det med.

I mitt fall är det ofta för att jag gillar personligheten ifråga och gärna lyssnar på vad de har att säga. Det är ungefär som ett tvprogram med programledare - faktiskt ingen skillnad alls. Alldeles tysta letsplays är inget för mig således.

Youtuber

Tittar väldigt sällan, brukar bli TB när jag har tid eller Dslyxci (orka stava! ;D) som spelar ArmA3, men lägger upp själv på YT när jag spelar, så kollar väl på mig själv ibland också ;P


signatur

YouTube:
Spel: http://www.youtube.com/dualdgamingextra 150 000 prenumeranter
Mat & Trams: https://www.youtube.com/ingakonstigheter 40 000 prenumeranter

Medlem

Har alltid antingen en stream från Twitch eller klipp från Youtube öppet på andra skärmen när jag sitter vid datorn.

Medlem
Skrivet av esn:

Kollar på twitch hela tiden. Mest Lirik/GoldGlove

Samma här. Bästa är när han kör lite roleplay på a3l. Kollar även på dansgaming.

Har nästan alltid en stream från twitch igång. Mycket bättre än tv.

Medlem

Händer sällan. Nästan bara när det är spel eller material som inte släppts än.

Medlem

Tittar en del på Twitch då det kommer nya spel som jag vet att jag aldrig kommer att köpa, som Batman Arkham Knight t.ex.

Medlem

Jorå, rätt ofta faktiskt. Tre kanaler jag brukar följa är ChipCheezumLPs, Maximilian Dood och Gamer's Little Playground.

Chip har flera kul longplays och funkar lite som en blandning mellan en detaljerad walkthrough med dubbel commentary och är både bra på spelen och kul att lyssna på.

Max kör nästan uteslutande fightingspel och är både bra på att spela dem samt förklara termer som zoning, mindgames, juking etc för den icke insatta. Klart en kul kanal om man gillar fighting.

Gamer's little playground gör no commentary-playthroughs av spel, mestadels cutscenes men tillräckligt med gameplay mellan så det blir mer sammanhängande och gör det bra.

Medlem

kolla mest på ReviewTechUSA


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

Brukar kolla in TotalBisquit och AngryJoeShow ifall dom recenserar något nytt spel som jag är nyfiken på då vet man att man får objektiva åsikter och kritik kring spelet till skillnad från IGN/Gametrailers etc, streaming kollar jag typ aldrig på.

Medlem

Nej, aldrig! (- om man inte räknar när Nip spelar storfinalerna, så som i Polen eller på DH).

Tycker det är konstigt beteende att kolla på "Let's plays".


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Brukar kolla lite då och då på spel jag är intresserad av att skaffa. Är ett bra komplement till recensioner.

Medlem

Kollar mest på förhandstittar och recensioner, då är TotalBiscuit ofta förstahandsvalet.

Men ibland har det blivit att titta på Let's Plays om det är ett spel jag har intresse utav rent story-mässigt men inte känner att jag själv hinner spela eller känner är värt det. Dock har jag nog aldrig orkat titta mig igenom ett helt spel på det sättet, allt som oftast blir det små snuttar.

Medlem

Kollar väldigt lite på youtube och twitch. De gånger det händer är om jag har fastnat på något ställe och vill se hur man kommer förbi det eller någon recension när det är ett spel jag är osäker på om det är värt att köpa.

Medlem

Nopp. Nein. Nej.

Livet är för kort för att sitta och kolla på när andra spelar. Jag spelar spelen själv jag är intresserad av.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Stor skillnad att titta på esport och någon som bara spelar tycker jag. Eller att kolla en walkthrough. Så frågan blir konstig.

123
Skriv svar