Så mycket pengar tjänar svenska Get_right och andra e-sportare

Robot
Så mycket pengar tjänar svenska Get_right och andra e-sportare

Det går faktiskt att bli miljonär på att spela datorspel.

#dota-2


Medlem
Så mycket pengar tjänar svenska Get_right och andra e-sportare

Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.

Medlem

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Prixm:

Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.

Sant - lägger till det.


signatur
Medlem
Skrivet av Prixm:

Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.

Reklam/Sponsoravtal icke att förglömma!
(Michael Jordan tjänade t.ex. mer på att göra reklam än själva basket-spelandet i sig, även under sin aktiva tid)


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem
Skrivet av Prixm:

Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.

Japp, bara att se t. ex olofmeisters top 5 donationer:
Motar2k: $13000
thelaziestofnoodles: $1,000.00
elgigolotv: $598.91
pashaBiceps: $500.00
wNvGaming: $277.53

Medlem

Dom 2 i den listan som är mest imponerade enligt mog är zai och pieliedie pågrund av att dom andra från dota2 ligger där bara pågrund av ti3 som dom vann. Men pieliedie oxh zai har fått dom där pengarna från många olika stora.

Medlem

Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.

Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?

Medlem
Skrivet av slagzo:
Skrivet av Prixm:

Detta är bara turneringspengar också. Pengar från streams, donationer och lön ger nog en hel del fickpengar också.

Japp, bara att se t. ex olofmeisters top 5 donationer:
Motar2k: $13000
thelaziestofnoodles: $1,000.00
elgigolotv: $598.91
pashaBiceps: $500.00
wNvGaming: $277.53

Hehe, pashas och olofmeisters vadslagning

Medlem
Skrivet av totte1015:

Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.

Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?

inte undra på att du blev uttråkad när du väljer att titta på simcity


signatur

If u can´t kill me, Join me

Medlem

Under hur lång tid tog detta ?

Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)

Medlem
Skrivet av FEIF:
Skrivet av totte1015:

Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.

Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?

inte undra på att du blev uttråkad när du väljer att titta på simcity

Jag tror inte han tänkte igenom sin kommentar riktigt där HAHAHA!

Medlem

Tycker det är grymt att man kan tjäna stora pengar, men skulle aldrig vilja spendera så mkt tid vid datorn, Been there done that...

Medlem
Skrivet av thefog:

Under hur lång tid tog detta ?

Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)

Som jämförelse är fotboll rätt mycket större än Esport.

Skrivet av fatcamp:

Dom 2 i den listan som är mest imponerade enligt mog är zai och pieliedie pågrund av att dom andra från dota2 ligger där bara pågrund av ti3 som dom vann. Men pieliedie oxh zai har fått dom där pengarna från många olika stora.

Jag blev inte så överraskad att Zai ligger högt. Vunnit mycket med EG, kom t.ex 3a på TI4. Sen har han vunnit rätt mycket med Secret på sistone. Pie däremot trodde jag aldrig, 2 miljoner i prispengar för honom, trodde inte det.

Medlem
Skrivet av thefog:

Under hur lång tid tog detta ?

Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)

f0rest började sin karriär inom esport 2004-2005, så för honom är det snart drygt 10 år. GeT_RiGhT började vinna prispengar 2007.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av thefog:

Under hur lång tid tog detta ?

Som jämnförelse kan påpekas att Wayne Rooney tjänar £250,000 i veckan, ungefär 3640000 kronor i veckan (fotboll)

Frågan är vad poängen med din jämförelse är, med tanke på hur olika de ekonomiska förutsättningarna för sporterna är? Hur ser lönerna i orientering ut?

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av FEIF:
Skrivet av totte1015:

Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.

Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?

inte undra på att du blev uttråkad när du väljer att titta på simcity

Jag tror inte han tänkte igenom sin kommentar riktigt där HAHAHA!

Det har inte med innehållet att göra, det har med hur det är upplagt, ingen fokuserade på det sistnämnda jag skrev.

Medlem

Och så går man och harvar på sjukhuset... valde fel bransch... ack ack.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av totte1015:
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av FEIF:
Skrivet av totte1015:

Hur....?
Hur kan det vara så roligt att titta på streaming? Jag orkade titta 40 minuter på simcity streamet, sedan dog jag av uttråkelse.

Jag menar... Sitta och lyssna på allt som sägs, inte kunna pausa/spola?

inte undra på att du blev uttråkad när du väljer att titta på simcity

Jag tror inte han tänkte igenom sin kommentar riktigt där HAHAHA!

Det har inte med innehållet att göra, det har med hur det är upplagt, ingen fokuserade på det sistnämnda jag skrev.

Det är ett av de bästa sätten att lära sig ett spel på, särskilt så extremt komplicerade spel som t.ex. Dota.
Sen är olika streamers olika underhållande såklart, det gäller att hitta någon man gillar.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem

Skojar ni med mig på riktigt? Vem tjänar inte flera miljoner brutto på att ha ett vanligt heltidsjobb under flera år?

Ni får det att låta som om att det är ett riktigt högavlönat drömjobb men så otroligt mycket ger det inte per månad om man slår ut det även för dom bästa.

Inaktiv

Hur många år är det hära?

Jaha det är hela karriärer? För vanliga knögare är inte sånt där omöjligt då.

Medlem

Är det brutto?
Själv drar man in 4,5 mille brutto på 10 år så det är inga vansinnessummor de tjänar, även om det är ganska bra för att spela datorspel.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

Medlem
Skrivet av clappen:

Skojar ni med mig på riktigt? Vem tjänar inte flera miljoner brutto på att ha ett vanligt heltidsjobb under flera år?

Ni får det att låta som om att det är ett riktigt högavlönat drömjobb men så otroligt mycket ger det inte per månad om man slår ut det även för dom bästa.

Skrivet av Nygårda:

Hur många år är det hära?

Jaha det är hela karriärer? För vanliga knögare är inte sånt där omöjligt då.

Det är inte över en massa år, De två översta har spelat officiellt sedan 2012 respektive 2013. Dessutom vilket nämnts är detta bara prispengar i den summan, sponsorpengar eller andra promotions är inte inräknat.
Betänk också att nummer 2 på listan är bara 17år, inte så mycket andra alternativ att tjäna större summor pengar vid den åldern.

Medlem

Går inte att se hela tabellen på mobilen.

Medlem

40.000 miljarder kronor!

Medlem

Det är väl inte ens för en dom två-tre senaste åren som prispengarna har börjat bli något att tala om också. Tidigare har det väl mest varit bidrag.
Men det här kan nog öka i framtiden. Särskilt nu när Vr står inför dörren på riktigt.

Medlem

Det går också bli miljonär på Triss... Derp.

Inaktiv

Visst är det mycket pengar men ändå inte. 4,5 Mkr på 57 tävlingar är inte ens 80 kkr i snitt, sen kommer omkostnader och skatt med. Sen ska han LEVA för pengarna med, kunna träna osv.

Medlem
Skrivet av Amilo:

Och det här är fortfarande bara början av e-sporten!

"sport". Hah, haha, hAHAHAHAHAHHAHAHAHAHAHA!

Medlem
Skrivet av eatem:

Visst är det mycket pengar men ändå inte. 4,5 Mkr på 57 tävlingar är inte ens 80 kkr i snitt, sen kommer omkostnader och skatt med. Sen ska han LEVA för pengarna med, kunna träna osv.

Dom har ju en lön på kanske 20-30k i månaden också, det där är ju bara bonuspengar...

12
Skriv svar