Bli fet och ohälsosam med Destiny!

Medlem
Bli fet och ohälsosam med Destiny!

Jag trodde knappt mina ögon när jag läste att Bungie har fått den fantastiska idén att göra quests exklusiva för energidrycker i sitt kvalitetsmässigt tveksamma onlinespel Destiny. Köp en speciell Red Bull-burk och få tillgång till ett nytt quest ett år före alla andra!

Det här är alltså inte ett dåligt skämt.

Jag vet inte hur det är med er, kära läsare, men sånt här får mig att må illa. Det räcker tydligen inte med hutlösa ockerpriser på DLC för att ta livet av din plånbok, nu vill de dessutom ta livet av dig personligen med flytande, sockrade skitkemikalier.

Dying Light-utvecklarna var kvicka att reagera på idiotin.

Bojkotta Bungie, bojkotta Activision och bojkotta Red Bull. Konsumenterna är värda bättre behandling än det här. Jag sätter hundra euro på att någon slipsjävel hos ovan nämnda företag fick syn på den dystopiska greentext-klassikern Please Drink a Verification Can och tyckte att det lät som en bra idé.

Slynyngel och sakramentskade sumprunkare, som kapten Haddock skulle ha sagt.

#blogg


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Bli fet och ohälsosam med Destiny!

Den här intervjun med Luke Smith - VD:n för expansionen gör inte saken bättre heller: http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-22-destiny-the-take...

"Luke Smith: If I fired up a video right now and showed you the emotes you would throw money at the screen."
Så tycker alltså Bungie om sin spelarbas. Vi är inget annat än plånböcker i deras ögon.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Skrivet av Puscifer:

Den här intervjun med Luke Smith - VD:n för expansionen gör inte saken bättre heller: http://www.eurogamer.net/articles/2015-06-22-destiny-the-take...

"Luke Smith: If I fired up a video right now and showed you the emotes you would throw money at the screen."
Så tycker alltså Bungie om sin spelarbas. Vi är inget annat än plånböcker i deras ögon.

Jag fattar inte hur Bungie har kunnat gå från att vara en högt ansedd studio till att bli Bobby Koticks fula knähund. De har verkligen tagit fram stora spaden och börjat gräva sin egen grav den här gången.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

En Destiny-quest varar ofta 10 minuter. Inget att bry sig om.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Inaktiv

Fjantigt ja, men det är svårt att bli fet på Red Bull om man håller sig till deras rekomendationer (max 2 burkar om dagen).

1
Skriv svar