Fallout 4 – så blir bilduppdatering och upplösning

Robot
Fallout 4 – så blir bilduppdatering och upplösning
Medlem
Fallout 4 – så blir bilduppdatering och upplösning

Nå är det tråkig utveckling i spelbranschen när företag måste utannonsera sådana självklara saker ang. Pc. Men det är inget nytt.

Medlem

Attans! Såg fram emot den cinematiska känslan, helst i 24fps. Nåväl, får väl hoppa över Fallout 4.

Medlem
Skrivet av Hannu:

Nå är det tråkig utveckling i spelbranschen när företag måste utannonsera sådana självklara saker ang. Pc. Men det är inget nytt.

Det är väl för att alla frågar om detta så fort ett spel utannonserats. Snart kommer kommentarerna om att det inte är 60.

Skitsamma, jag ser fram emot spelet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem

Shots fierd!

tragiskt som sagt att de skall behöva säga att det inte är låst till 30 på PC...

Medlem

Vad skönt att vi (herrefolket) kan pusta ut


signatur

MattiAceGaming

Inaktiv

att limitera fps oberoende hårdvara är ju bara puckat. låt spelaren bestämma vad som är acceptabelt.

Inaktiv

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Medlem
Skrivet av secuda:

att limitera fps oberoende hårdvara är ju bara puckat. låt spelaren bestämma vad som är acceptabelt.

De har inte gjort det? Känns som en rätt onödig kommentar?

Medlem

Well played Bethesda! Well played!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av secuda:

att limitera fps oberoende hårdvara är ju bara puckat. låt spelaren bestämma vad som är acceptabelt.

De har inte gjort det? Känns som en rätt onödig kommentar?

Han mena nog nyligen släppta Batman som artikelförfattaren skriver om. Ifall du läst artikeln så hade du vetat, om något så är det ju din kommentar som är onödig

Medlem

Fallout är väl inte så överdrivet beroende av hög framerate på konsol... Men 60 fps hade varit trevligt...

Medlem
Skrivet av Raklödder:

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Nej..

Inaktiv
Skrivet av Thane:
Skrivet av secuda:

att limitera fps oberoende hårdvara är ju bara puckat. låt spelaren bestämma vad som är acceptabelt.

De har inte gjort det? Känns som en rätt onödig kommentar?

Var trött när jag skrev det, skulle ha skrivit "bra, för att...." så att det inte missuppfattas.

KoP
Medlem
Skrivet av Raklödder:

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Har aldrig haft problem med låg fps. Kanske för att man är uppväxt med tidiga 3D spel som ibland rullat på som en diabildsvisning. Det har troligtvis härdat en. Klent och mjäkigt om man som gamer inte klara av lite låg bilduppdatering då och då.

Inaktiv

Hade hellre sett 720p och 60fps på konsol...

tnn
Medlem
Skrivet av Segas:

Hade hellre sett 720p och 60fps på konsol...

Varje dag i veckan. Väldigt konstigt att inga gör så.

Medlem
Skrivet av tnn:
Skrivet av Segas:

Hade hellre sett 720p och 60fps på konsol...

Varje dag i veckan. Väldigt konstigt att inga gör så.

För då hade folk gnällt på att det är 720p. Där har funnits spel som kört i just 720p istället för full HD och det blir alltid ett jäkla liv om det också.

Medlem

Man vill inte ha en "Skyrimport" igen till PC. Om jag nu skaffar det till XB1 så hoppas jag iaf på att det är låst på 30 fps och inte svajar ner till 20, det ska kännas "fluid"


signatur

cags

Inaktiv
Skrivet av Saxit:
Skrivet av tnn:
Skrivet av Segas:

Hade hellre sett 720p och 60fps på konsol...

Varje dag i veckan. Väldigt konstigt att inga gör så.

För då hade folk gnällt på att det är 720p. Där har funnits spel som kört i just 720p istället för full HD och det blir alltid ett jäkla liv om det också.

Det är ett känt fenomen att konsolspel inte ens kan leverera ens 30 fps i en hel del titlar utan att falls under det "magiska" strecket (30 fps). Två som kommer till minnes är Bloodborne och Witcher 3 till PS4. Eftersom Xbox har aningen sämre hårdvara vågar jag knappt gissa hur den spelupplevelsen är.

Medlem

Skönt! Slipper man blinkande fånig 30fps.
Förstår inte detta bakåtutveckling.. På tidigt 2000tal köpte man ny dator om fps skönk under 85..


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

Varför inte lägga in ett val på konsol. 720p60hz eller 1080p30hz ska det va så himla svårt att få till?

Medlem
Skrivet av kebbe:

Attans! Såg fram emot den cinematiska känslan, helst i 24fps. Nåväl, får väl hoppa över Fallout 4.

haha klockren kommentar!

Medlem
Skrivet av Dain:

Varför inte lägga in ett val på konsol. 720p60hz eller 1080p30hz ska det va så himla svårt att få till?

Att dubbla FPSen är oftast mycket mer krävande än att öka upplösningen.

Inaktiv
Skrivet av Raklödder:

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Nej, men blir ganska snabbt trött i ögonen.

Medlem
Skrivet av FuzioN:
Skrivet av kebbe:

Attans! Såg fram emot den cinematiska känslan, helst i 24fps. Nåväl, får väl hoppa över Fallout 4.

haha klockren kommentar!

Måste instämma här, skrattade högt!

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Raklödder:

Får ni som spelar på konsol med 30fps huvudvärk?

Har aldrig haft problem med låg fps. Kanske för att man är uppväxt med tidiga 3D spel som ibland rullat på som en diabildsvisning. Det har troligtvis härdat en. Klent och mjäkigt om man som gamer inte klara av lite låg bilduppdatering då och då.

Jag kom ihåg för 8ish år sedan, när jag satt och lira Crysis och jag banne mig skulle lira på höga/högsta inställningar.. Är väl helt okej att lira i 30-45fps, bra motionblur och funkar för det är så segt spel ändå. Kunde dock aldrig riktigt njuta av spelet dock, kändes alltid fel på något sätt, fatta aldrig varför.

30fps är som att spela en ostämd gitarr. Äta en fesljummen måltid. Dricka avslagen mellanöl.

Ja, det går att göra, men det är lite som att förstöra det goda med det hela.

Har man passion, brinner för spel, skaffa en Swift, qpad gaming mus samt tangentbord och upplev något utöver det vanliga. Även 60fps är för mig att missa något, det är vid 75-90 som det lossnar, där spelet börjar flyta med dig, inte emot dig.

Jag säger inte det här för att jag är en "elitist", jag säger det här för att jag är stark passionerad för spel.

Nu kör vi 3...2..1...

Medlem

Någon som tvekade? Mums, gimme! Blir att nöta lite NV fram tills dess. Någon som kan tipsa om någon rolig mod?

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Vad skönt att vi (herrefolket) kan pusta ut

Kamma dig för fan. Jävla översittarfasoner. Jaja vi fattar, ni som vigt era liv till PC only tror ni är bättre. Get over it, du är inte bättre för att du begränsar dig

Medlem
Skrivet av Smoo87:
Skrivet av MattiAce:

Vad skönt att vi (herrefolket) kan pusta ut

Kamma dig för fan. Jävla översittarfasoner. Jaja vi fattar, ni som vigt era liv till PC only tror ni är bättre. Get over it, du är inte bättre för att du begränsar dig

Nej, du förstår fortfarande inte. Vi bara småler åt sådant trams du håller på med.

12
Skriv svar