Final Fantasy VII får remake – se första trailern!

Medlem

Ser fram emot detta som fan! Äntligen har dom lyssnat på folket! Hurra hurra hurraaaaaa!

Medlem

Ser fram emot att göra squats i 1080p!!


signatur

I am the Milkman. My milk is delicious

Medlem

Då är de bara Chrono Trigger HD som är kvar och sen kan man dö lungt

Inaktiv

AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!
AMAGAHD!!

:')

Nu blir det faktiskt till att köpa en PS4, första konsolköpet sen PS2. Skiter i om det blir enda PS4-spelet i hyllan, WORTH IT!!!

Medlem

Bara det kommer till PC så.

Medlem

Som några andra också har sagt: det här kan vara det som får mig att köpa en PS4:a:)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem

WAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!!!!


signatur

Wake me up for entertainment

Medlem

O.M.G! Som jag väntat på detta, rykten om en remake har ju florerat internet i ett årtionde typ! Hoppas bara dom gör detta bra, och inte förvandlar det till nåt tattigt actionspel. Och definitivt inget röstskådespeleri!


signatur

The last metroid is in captivity, the galaxy is at peace!

Inaktiv
Skrivet av e2zippo:

O.M.G! Som jag väntat på detta, rykten om en remake har ju florerat internet i ett årtionde typ! Hoppas bara dom gör detta bra, och inte förvandlar det till nåt tattigt actionspel. Och definitivt inget röstskådespeleri!

Sant, vi vill ha exakt samma spel i ny modern grafikmotor. De behöver inte lägga ett finger på mekaniken, den är perfekt

Medlem

Det här smärtar att säga som PC-gamer, men nu kanske jag måste skaffa en PS4...

Medlem

Oooooooooooooooooh

"First on playstation 4" Lär komma till PC och Xbox också med andra ord, phew! kan inte köpa en tredje konsol... Eller?

Medlem

Sitter och tittar på massa reactions på tuben till FF7 och man ryser fortfarande när man tittar på alla videos för man vet hur gärna alla velat ha en remake.

Medlem

Gåshuden när Barret och Cloud går förbi i slutet...

Skrivet av starboy83:

Det här smärtar att säga som PC-gamer, men nu kanske jag måste skaffa en PS4...

Jag tror helt ärligt det kommer att komma till PC också, inte lika fort, men med tiden. Samma sak med XBOX förmodligen. Det handlar nog mest om det säljer tillräckligt mycket till PS4, gör det de så kommer SE garanterat porta spelet vidare, SE som vi alla vet behöver alla pengar de kan få, de kommer inte passa på det. Timed Exclusive som bäst skulle jag säga.

Jag har ju dock redan en PS4, som PC-Gamer, kan inte skippa Naughty Dogs spel, så det blir ju FF7-Remake direkt för mig när det kommer, den saken är ju säker.

HYPE-Train, CHUUCHUUU.

Medlem

ÄNTLIGEN! Som man har längtat.

Medlem
Skrivet av waeress:
Skrivet av SPartanen:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

Storkapital som indirekt finansierar via KS. Inte min kopp te.
Min KS policy och det jag ser som fint med det är möjligheten att ge makt till utvecklarna som kapitalägarna vanligtvis har. Shenmue 3 varianten smakar rätt bittert med det synsättet.

Men strunt samma. Den här nyheten spolade bort det som en flaska explorer.

Kostade inte Shenmue 2 typ 70 miljoner (?!) dollar att göra? Om så så tror jag det krävs mer än 2 milj. för att göra Shenmue 3. Skulle inte va förvånad om detta KS projekt mest är till för att se intresset. Om de lyckas få in 2 miljoner så kommer nån extern publisher (eller liknande) o komma med resterande finansiering.

Japp, jag tror att budgeten finns klar och godkänd hos Sony. Men kapitalägarna vill inte stå för risken för att tidigare delar inte sålt bra, så dom vill att Ys Net ska fixa några procent av kapitalet själva....dvs ta bort risken från kapitalägarnas kalkyl.
Jag vill hjälpa utvecklare genom KS, inte betala för storkapitalets risk. Då ser vi snart Battlefield, COD och andra "storspel" på kickstarter.

Och? Det är väl ingen som tvingar dig att betala, eller? Det är ju bara bra att de gör på det här viset, förhoppningsvis leder det till att företag vågar göra mer vågade och annorlunda spel som annars inte skulle bli gjorda.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av waeress:
Skrivet av SPartanen:
Skrivet av waeress:
Skrivet av Eight08:
Skrivet av waeress:

Det här gjorde min dag! Vaknade till en lite bitter smak i munnen pga Shenmue på KS.
Men nu... kan inte vara bitter längre

Varför bitter?

Storkapital som indirekt finansierar via KS. Inte min kopp te.
Min KS policy och det jag ser som fint med det är möjligheten att ge makt till utvecklarna som kapitalägarna vanligtvis har. Shenmue 3 varianten smakar rätt bittert med det synsättet.

Men strunt samma. Den här nyheten spolade bort det som en flaska explorer.

Kostade inte Shenmue 2 typ 70 miljoner (?!) dollar att göra? Om så så tror jag det krävs mer än 2 milj. för att göra Shenmue 3. Skulle inte va förvånad om detta KS projekt mest är till för att se intresset. Om de lyckas få in 2 miljoner så kommer nån extern publisher (eller liknande) o komma med resterande finansiering.

Japp, jag tror att budgeten finns klar och godkänd hos Sony. Men kapitalägarna vill inte stå för risken för att tidigare delar inte sålt bra, så dom vill att Ys Net ska fixa några procent av kapitalet själva....dvs ta bort risken från kapitalägarnas kalkyl.
Jag vill hjälpa utvecklare genom KS, inte betala för storkapitalets risk. Då ser vi snart Battlefield, COD och andra "storspel" på kickstarter.

Och? Det är väl ingen som tvingar dig att betala, eller? Det är ju bara bra att de gör på det här viset, förhoppningsvis leder det till att företag vågar göra mer vågade och annorlunda spel som annars inte skulle bli gjorda.

Nej, det är det ingen som gör såklart.
Svaret på frågan "Och?" är att jag ville kritisera något som jag upplevde som dålig handelsetik. Och jag har fortfarande den känslan.
Så tyvärr ser jag inte på det som något positivt. Men du är fri att jubla

12
Skriv svar