Trailern du har väntat på - fem minuter Battlefront från Hoth

Medlem

Blev positivt överraskad måste jag säga. Är resten lika välgjort? Vill se ännu mer gameplay, pretty please.

dmn
Medlem
Skrivet av Biggles:

DICE har länge varit på topp gällande ljudkvalité. Ser ut att fortsätta så

Tyvärr stannar det vid just kvalitet på själva ljudet.

Ett bra exempel är på BF4-banan Wave Breaker; Befinner man sig ovanpå berget i mitten av banan, hör man ljudet av striderna från ubåtsbasen inuti berget precis som om man vore där inne. Inte på något sätt dämpat, som det borde vara. Riktigt värdelöst.

Medlem

Såg väldigt bra ut! Någon som vet om det kommer finnas nått sp? Vill köra nått nytt i stil med jedi knight osv

FM-guru
F.d. Sisyr

Skiter i vad andra säger om DICE och spelet och ditten och datten - jag tycker det ser ut som det Battlefont 3 jag hade hoppats på. Taggad.

Medlem

This is the gameplay I was looking for.

Det där är tillräckligt. Jag har hört de dåliga nyheterna, jag har sett gameplay. Det här kommer spelas massor!

Medlem

Ma.....MAMMA!

Medlem

Blir instabuy på detta, helt galet vad det verkar bli bra

Medlem

Det ser riktigt skoj ut ja... Men det var fortfarande BF4 med starwars skin... Helt ärligt vapnet på Rebellen i början såg exakt ut som Ak4an från bf4 den lilla skillnaden var att den spotta laser istället för kulor...

Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Känns som om du whinar mest för att sen säga att du tänker köpa det ändå....

Oj? Nu verkar jag ligga pyrt till..sa något negativt om en annan persons efterlängtade spel.


signatur

"High life on low budget"

Inaktiv

Exakt som hela Battlefield-serien fast med andra skins. Karaktärerna rör sig exakt som i Battlefield, checkpoints, hålla noder...kom med något nytt för fan.

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av Biggles:

DICE har länge varit på topp gällande ljudkvalité. Ser ut att fortsätta så

Tyvärr stannar det vid just kvalitet på själva ljudet.

Ett bra exempel är på BF4-banan Wave Breaker; Befinner man sig ovanpå berget i mitten av banan, hör man ljudet av striderna från ubåtsbasen inuti berget precis som om man vore där inne. Inte på något sätt dämpat, som det borde vara. Riktigt värdelöst.

Jag tror man har åtgärdat detta i en av de senaste uppdateringarna: https://www.youtube.com/watch?v=6kaYec34gog

Detta var dock från testperioden. Jag har inte spelat sedan dess, så jag kan inte svara på hur resultatet blev.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

dmn
Medlem
Skrivet av Puscifer:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Biggles:

DICE har länge varit på topp gällande ljudkvalité. Ser ut att fortsätta så

Tyvärr stannar det vid just kvalitet på själva ljudet.

Ett bra exempel är på BF4-banan Wave Breaker; Befinner man sig ovanpå berget i mitten av banan, hör man ljudet av striderna från ubåtsbasen inuti berget precis som om man vore där inne. Inte på något sätt dämpat, som det borde vara. Riktigt värdelöst.

Jag tror man har åtgärdat detta i en av de senaste uppdateringarna: https://www.youtube.com/watch?v=6kaYec34gog

Detta var dock från testperioden. Jag har inte spelat sedan dess, så jag kan inte svara på hur resultatet blev.

Minst sagt på tiden, i så fall.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Känns som om du whinar mest för att sen säga att du tänker köpa det ändå....

Oj? Nu verkar jag ligga pyrt till..sa något negativt om en annan persons efterlängtade spel.

Oh nej vilken comeback! Vad ska jag ta mig till?
Det är väl snarare du som säger negativa saker om ditt efterlängtade spel för du tänker ju uppenbarligen köpa ett spel du tycker ser stelt och gammalt ut med styltiga animationer.

k3m
Medlem
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Känns som om du whinar mest för att sen säga att du tänker köpa det ändå....

Oj? Nu verkar jag ligga pyrt till..sa något negativt om en annan persons efterlängtade spel.

Oh nej vilken comeback! Vad ska jag ta mig till?
Det är väl snarare du som säger negativa saker om ditt efterlängtade spel för du tänker ju uppenbarligen köpa ett spel du tycker ser stelt och gammalt ut med styltiga animationer.

Din första kommentar är umbärlig, sen din andra också.

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Känns som om du whinar mest för att sen säga att du tänker köpa det ändå....

Oj? Nu verkar jag ligga pyrt till..sa något negativt om en annan persons efterlängtade spel.

Oh nej vilken comeback! Vad ska jag ta mig till?
Det är väl snarare du som säger negativa saker om ditt efterlängtade spel för du tänker ju uppenbarligen köpa ett spel du tycker ser stelt och gammalt ut med styltiga animationer.

Din första kommentar är umbärlig, sen din andra också.

Okay shrug*

Medlem
Skrivet av dmn:

Nåt säger mig att det ändå inte har mer känsla än den gamla BF1942-modden Galactic Conquest.

https://www.youtube.com/watch?v=-u3vaHlKluY

Eller 2142 modden Star Wars: First strike


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Medlem
Skrivet av bent toe:
Skrivet av Barkbiten:
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Känns som om du whinar mest för att sen säga att du tänker köpa det ändå....

Oj? Nu verkar jag ligga pyrt till..sa något negativt om en annan persons efterlängtade spel.

Neee jag tror det brände till i han lite att en gnällhipster vädrade lite, för vi vet alla här inne att det är de du är.

Inaktiv
Skrivet av bent toe:

Nja.. inte imponerad.
Älskar Star wars men det här känns... jag vet inte, kan inte sätta fingret på det.

Stelt? Gammalt? Känns på något sett som om det är back to basics.
Och inte möjlighet att sikta med vapnet (ADS/ironsight) är galet... visst, funkar i spel som CS, Quake eller Doom.... men det är 2015. Låt oss välja kanske?

Tredje person såg inget vidare ut.. kameran för nära och rätt styltiga animationer.

Kommer mest troligt att köpa det iaf... men just nu är det andra spel som lockar bra mycket mer, Tomb raider, Uncharted 4, Rainbow six, Fallout 4, Doom, Mirrors edge mfl

Att sikta med ironsights måste ha en spelmässig funktion och på något sätt måste det vara en fördel att använda dem. Att ha med dem bara för att, utan att det ger några fördelar är dumt då det tar tid innan man får upp ironsightsen och man ser sämre än om man siktar med endast ett crosshair.

Vanligtvis I spel med ironsights blir spreaden mindre om man siktar med dem. Att överhuvudtaget ha spread på en laserpistol skulle se väldigt dumt ut(inte för att en vanlig pistol skjuter mindre rakt om man skjuter från höften heller) då man ser varje laserstråles bana väldigt tydligt.
Cone of spread + Iron Sights som smalnar ner konen är ju någon slags kompromiss för att det ska kännas lite mer realistiskt istället för att ha riktig rekyl som i vissa mer realistiska spel.

Det funkar även väldigt bra för konsol-fps där endast ett sikte ala Quake, UT, CS kan kännas klumpigt då samma FOV och sensitivity ska användas för att röra sig runt som för att göra små finjusteringar när man siktar. Iron sights sänker FOV:n(zoomar) och sänker sensen vilket gör det lättare att aima.

Medlem

PS4 är ju ingen spelplattform.
dice kan göra snygga spel men deras gameplay är borta sedan länge.

Medlem
Skrivet av Segas:

Exakt som hela Battlefield-serien fast med andra skins. Karaktärerna rör sig exakt som i Battlefield, checkpoints, hålla noder...kom med något nytt för fan.

Hoppsan. Människor i ett spel, rör sig exakt som människor i ett annat spel. Hur vill du att människorna ska röra sig?


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

k3m
Medlem
Skrivet av darkthunder:
Skrivet av Segas:

Exakt som hela Battlefield-serien fast med andra skins. Karaktärerna rör sig exakt som i Battlefield, checkpoints, hålla noder...kom med något nytt för fan.

Hoppsan. Människor i ett spel, rör sig exakt som människor i ett annat spel. Hur vill du att människorna ska röra sig?

Om animationerna är perfekta, då ska de inte ändras. Bara för att! Då säger jag inte att de nödvändigtvis är så pass bra ännu.

Medlem

Så Railwalkers, och springa bredvid dom och skjuta lite. Ne jag köper inte hypen än. Chansa på att spelet kommer släppas med typ 6 banor och sen kommer dlc lavinen.

Men kul att se att 5 minuter av lite ljusshower är tillräckligt att lura alla här. . .

Medlem

Jag brukar ju sällan skriva något positivt men nu måste jag för man är ju en liten sucker för Star Wars. Fan va grymt
Dock måste det kräkas lite...ta bort Darth Vader, Luke och alla andra eventuella tunga karaktärer från spelet, åtminståne i MP. De förstör stämningen...

Medlem

Man känner igen MG42 & STG 44

Medlem

Såg väldigt bra ut, synd bara att dom måste ha hjältar med bara,


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Såg ju verkligen riktigt ballt ut det måste jag ändå säga. Tyvärr så har jag inte mycket över för Dice längre.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Ljudet som gör hela spelet, annars är det egentligen inget speciellt, jag kommer dock lira skiten ur det även fast det är Battlefield i annat tema.

Tycker inte de är BF i annat tema utan verkligen verkar vara en battlefront. Jag hade själv hoppats på ett BF i annat tema, med låst till 1st person, mindre lul lul etc för jag inte är ett fan av det men det som gillar battlefront borde ju faktiskt vara rätt stolta, det är ju ingen reskin av BF iaf.

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Prixm:

Ljudet som gör hela spelet, annars är det egentligen inget speciellt, jag kommer dock lira skiten ur det även fast det är Battlefield i annat tema.

Tycker inte de är BF i annat tema utan verkligen verkar vara en battlefront. Jag hade själv hoppats på ett BF i annat tema, med låst till 1st person, mindre lul lul etc för jag inte är ett fan av det men det som gillar battlefront borde ju faktiskt vara rätt stolta, det är ju ingen reskin av BF iaf.

Jo, reskin är precis vad det är, kolla animationerna.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Jo, reskin är precis vad det är, kolla animationerna.

Krävs lite mer än så för att kalla det en "reskin". Delar samma animationer, oj oj... RESKIN!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Den som hittar nåt att whina på här borde ha smisk helt enkelt..


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

123
Skriv svar