Spela Minecraft med Hololens – lägg hela spelvärlden på köksbordet

Robot
Spela Minecraft med Hololens – lägg hela spelvärlden på köksbordet
Medlem
Spela Minecraft med Hololens – lägg hela spelvärlden på köksbordet

Framtiden är här. Funkar det där bra så är det en game changer.

Inaktiv

Mark My Words: Game Changer right here people.

Inaktiv

Jag gillar inte ens Minecraft, men detta fick det se svinball ut.

Medlem

Häftigt, det här gillar jag.


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Problemet är ju att det du själv ser egentligen bara är en liten ruta, inte ett dugg immersive som i bullshit-videon.
Och kommer någon ihåg kinect/Wiimote/Move? Fan vad störigt att möblera (dvs tömma) rummet för att kunna spela ett spel.Men visst, som demonstration av vad som kanske blir möjligt är det häftigt som all annan hype.

Medlem

Ser det ut som på videon så är det helt fantastiskt. Kan inte säga mer än så.

Medlem
Skrivet av Odee:

Framtiden är här. Funkar det där bra så är det en game changer.

Beror på vad som krävs. Det lär aldrig slå om såväl HoloLens som Kinect krävs och med tanke på hur man kunde manipulera världen med händerna i demon så förutsätter jag att det jobbar tillsammans med Kinect.

Gen
Medlem

Definitivt framtiden!

wow, microsoft har gjort ngt bra .. om dom bara kunde hålla fingrarna borta från operativsystem också.

Medlem

Jävligt coolt!

Medlem

Tycker ni ska hypea ner lite i kommentarerna! Det kommer tyvärr inte vara som i videon. Kolla upp videos på youtube av folk som testat det. tested har fått sina nävar på det och de är väldigt besvikna. Visst cool teknologi, men de lovar aldeles för mycket. De målar upp det för bra så folk kommer ha för höga förhoppningar. Hade de bara visat det som det är på riktigt så hade iallafall jag blivit imponerad ändå, men nu när de ljuger mig i ansiktet så är det svårt att vara taggad.

Medlem

Ok jag var tidigare skeptisk men nu börjar jag faktiskt bli imponerad! Kan lätt se framför mig helt nya speltyper som kan födas ur detta. Dock är frågan också hur det kommer bli med kostnad, tillgänglighet och användarvänlighet. Tekniken i sig är helt klart en vinnare iaf!

Medlem

är det ms-betalda här och kommenterar / bygger hype? trodde alla sett/läst att det är som att titta genom en toarulle...

Medlem

*håller bara tyst och tänker tillbaka på besvikelsen med kinect*

Medlem

Har kollat på YT och där har de allra flesta varit eld och lågor efter de fått testa. Hololens... Tänk sims, x-com, brädspel och inte minst porr!!! Shut up and take my money!!!

Medlem
Medlem
Skrivet av Phyrino:

Har kollat på YT och där har de allra flesta varit eld och lågor efter de fått testa. Hololens... Tänk sims, x-com, brädspel och inte minst porr!!! Shut up and take my money!!!

länka gärna en video där folk är eld och lågor som inte kommer från MS själva, tills dess så är du ännu en av de ovan nämda anställda

editerade autocompletes från telefonen

Medlem
Skrivet av Real:
Skrivet av Phyrino:

Har kollat på YT och där har de allra flesta varit eld och lågor efter de fått testa. Hololens... Tänk sims, x-com, brädspel och inte minst porr!!! Shut up and take my money!!!

länka gärna en video där folk är eld och lågor som inte kommer från MS själva, tills dess så är du ännu en av de ovan nämda anställda

editerade autocompletes från telefonen

Well. IGN och CNET har testat men jag antar att jag vet vad du anser om dem så jag ska inte mata trollet nåt mer.

Medlem
Skrivet av Phyrino:
Skrivet av Real:
Skrivet av Phyrino:

Har kollat på YT och där har de allra flesta varit eld och lågor efter de fått testa. Hololens... Tänk sims, x-com, brädspel och inte minst porr!!! Shut up and take my money!!!

länka gärna en video där folk är eld och lågor som inte kommer från MS själva, tills dess så är du ännu en av de ovan nämda anställda

editerade autocompletes från telefonen

Well. IGN och CNET har testat men jag antar att jag vet vad du anser om dem så jag ska inte mata trollet nåt mer.

inte meningen att framstå som ett troll är bara trött på hypade produkter som aldrig levererar...
ign har mig veterligen endast en massa info som de fått av ms och de som finns på cnet är i linje med vad jag fått återberättat:
-"Let's address the biggest hurdle HoloLens adoption will face: the field of view is rather small."
tunnelseende m.a.o. även om jag kanske lite elakt sa toarulle i tidigare inlägg.

jag tvivlar inte på tekniken som så, men det är MS implementation av den som säljs som mer än den är IMHO.
De demon de visar ger en känslan av att den holografiska projektionen sker runt en och i ens perifiala (stavning?) synfält när det egentligen handlar om en ganska liten del av ens synfält.
Det är/var samma sak med kinect, tekniken är bra men de säljer den som att den är "the end of all". Bara att kolla gamla techdemos som det finns en uppsjö av.

1
Skriv svar