Bethesda avslöjar Dishonored II – av misstag

Robot
RmK
Medlem
Bethesda avslöjar Dishonored II – av misstag

The hype is real!

Medlem

Det kan ju också röra sig som en Dishonored HD-version... Men jag hoppas naturligtvis att det är D2 !!


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

2 the power of the internet.. jadu. Aj då.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem
Medlem
Skrivet av wrangman:

Det kan ju också röra sig som en Dishonored HD-version... Men jag hoppas naturligtvis att det är D2 !!

fast dishonored har ju ganska unik aesthetic och försöker inte se hyper realistiskt ut.

spel som inte försöker se så realistiska ut som möjligt, och istället går efter någon unik grafisk stil brukar åldras mycket bättre.

Ex. Shadow of the Colossus, Crash Bandicoot, Yoshi Island, Jet Set Radio, Bioshock. etc etc

så skulle nog tycka en HD version skulle vara rätt onödig, eftersom spelet ser bra ut, och det finns inte mycket som kan förbättras rent grafiskt. spelet har sin egna unika stil

Medlem

CAREFACE it's over 9000!!!!!


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem

FUUUUUUUUUUDGE

YEEEEEEEEEEEEEES

(There are kids watching okay??)

Medlem

Hörde inget om Dishonored 2? Likaså många av kommentarerna på Youtube.

dmn
Medlem
Skrivet av wrangman:

Det kan ju också röra sig som en Dishonored HD-version... Men jag hoppas naturligtvis att det är D2 !!

Nej, det kan inte röra sig om en "HD-version". Spelet är redsn "HD".

FM-guru
F.d. Sisyr

Jag vet inte riktigt varför, men Dishonored blev aldrig jätteintressant för min del. Spelade förstås klart det ändå (var ju bara typ 10h långt). Får hoppas tvåan blir mer lockande, för temat är helt i min smak.

Medlem

Räknade kallt med att Dishonored 2 var under utveckling och att det skulle visas upp på e3 så jag blir glad av att höra det här.

Nu är det bara att hoppas på ett spelbart Doom (och att det är Doom och inte Doom 3).

Inaktiv

Jag har foliehatten på mig idag och säger att det där knappast var ett "misstag". "Läckor" är en ny typ av marknadsföring numera.

men kul! Älskade ettan.

Bohemia interactive gjorde en något värre tabbe. De råkade lägga upp information och screenshots om expansionen på hemsidan. Givetvis var några snabba och kopierade allt innan sidan togs ner igen.

Medlem

Vill se större banor... och AI som inte alltför snabbt blir aggressiva. Det förminskar lusten att spela det som ett stealth spel.

Medlem
Skrivet av tuckdragon:
Skrivet av wrangman:

Det kan ju också röra sig som en Dishonored HD-version... Men jag hoppas naturligtvis att det är D2 !!

fast dishonored har ju ganska unik aesthetic och försöker inte se hyper realistiskt ut.

spel som inte försöker se så realistiska ut som möjligt, och istället går efter någon unik grafisk stil brukar åldras mycket bättre.

Ex. Shadow of the Colossus, Crash Bandicoot, Yoshi Island, Jet Set Radio, Bioshock. etc etc

så skulle nog tycka en HD version skulle vara rätt onödig, eftersom spelet ser bra ut, och det finns inte mycket som kan förbättras rent grafiskt. spelet har sin egna unika stil

Jag håller helt med! Jag tycker inte det behövs en s.k. "definite" version. Däremot ett nytt Dishonored skulle göra mig mycket lycklig

Skrivet av dmn:
Skrivet av wrangman:

Det kan ju också röra sig som en Dishonored HD-version... Men jag hoppas naturligtvis att det är D2 !!

Nej, det kan inte röra sig om en "HD-version". Spelet är redsn "HD".

Jag vet, men jag menade ännu mer högupplösta texturer och fler grafiska "förbättringar". Men jag säger nåde dem om de försöker "förbättra" Dishonored! Det spelet är perfektion. Behövs ingen s.k. "definite" version.


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Detta önskar jag i Dishonored 2:

- Emily som huvudkaraktär eller någon annan ny lika cool person som Corvo Attano (Det blir svårt)
- En fantastisk story
- Sidouppdrag som knyter samman med huvudstoryn på ett bra sätt som i ettan fast flera!
- "Blink" genom väggar med uppgradering
- "Freeze"-kraft som kan frysa ner fiender eller skapa is på marken
- Psykokinesi (som Daud hade)
- Förstörbar miljö
- Ännu mer steampunk!
- Lite saftigare grafik, men inte så pass att man måste köra dubbla 980 Ti för att nå 60 fps.

Detta hoppas jag de fortsätter att undvika:

- Alla former av online-komponenter (jag kan tänka mig co-op faktiskt, men då ska det vara stabilt kodat och man ska kunna göra huvudstoryn tillsammans)
- Open-world (Ja faktiskt, jag gillar Dishonored-konceptet som det är. Behövs inte en hel öppen värld)
- In-game stores

Kom ihåg, detta är mina åsikter. De är varken rätt eller fel. Vad vill ni andra se i spelet?


signatur

"I had a dream with terrible chromatic aberration."
- John Carmack

Medlem

Kan någon förklara för mig vart någonstans i detta klippet där Dishonored 2 nämns?

Medlem
Skrivet av RobbinL:

Kan någon förklara för mig vart någonstans i detta klippet där Dishonored 2 nämns?

Dät nämns aldrigt


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Längre spel än ettan. Det är mitt huvudsakliga önskemål.

Medlem
Skrivet av eatem:

Jag har foliehatten på mig idag och säger att det där knappast var ett "misstag". "Läckor" är en ny typ av marknadsföring numera.

Hehe, exakt vad jag också tänkte!

1
Skriv svar