Älskat spelläge skrotat i Halo 5

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Och varför ska man slopa betal-dlc:s? Strunta bara i att köpa dem om du inte är intresserad.

Hahahahahaha... Åh, herrejävlar!

Kul att du har roligt. Men det är väl så det funkar? Om du inte vill ha något så köp det inte. Att nån släpper något utan kostnad så betyder det inte att alla utvecklare har råd med det. Jag har inget emot att betala för dlc:s om de är intressanta.

Ska de sluta ta betalt för spelen också? Kanske skänka dig en ny PC? Betala ditt internet och din el? Din mat?


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Inaktiv
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Och varför ska man slopa betal-dlc:s? Strunta bara i att köpa dem om du inte är intresserad.

Hahahahahaha... Åh, herrejävlar!

Kul att du har roligt. Men det är väl så det funkar? Om du inte vill ha något så köp det inte. Att nån släpper något utan kostnad så betyder det inte att alla utvecklare har råd med det. Jag har inget emot att betala för dlc:s om de är intressanta.

Ska de sluta ta betalt för spelen också? Kanske skänka dig en ny PC? Betala ditt internet och din el? Din mat?

Du missar poängen. Sammanlagt minst 37 kartor utan att dela upp sin spelarbas i dlc har nyhetsvärde, men de valde att såga av hela Game Informers uppslag och bara skriva en nyhet om det negativa.

Hade det varit några andra än MS så hade de haft en artikel som hyllar initiativet att hålla online-communityt intakt. Det kan du ge dig fan på att de hade gjort.

De blev tipsade om detta redan igår morse, men ignorerade det, och sen publicerade de detta, och enbart denna negativa del från Game Informer.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Paiden:

Bullshit... enkel bortförklaring för att sälja fler spel, konsoller och Live-konton. Även om INGEN brytt sig ett skit om ifall spelet var i 60 eller 30 fps så hade det här gått igenom, bara med en annan ursäkt. Som sagts innan så finns det andra kompromisser man kan göra och de flesta skulle acceptera att splitscreen skulle bli 30fps, istället för att ta bort en av dom mest erkänt älskade funktionerna. Ett företag som på riktigt bryr sig om sina fans skulle löst detta annorlunda.
Spelföretag/publishers generellt sett skiter fullständigt i vad vi vill ha om de ser att de skulle tjäna mer pengar på motsatsen. Det är den stora risken med stora franchises med miljontals trogna fans sen många år tillbaka som Halo, CoD mm. De vet att de kommer sälja hur många ex som helst oavsett vad de gör så varför anstränga sig och lägga ner mer tid/pengar än vad man absolut måste? Man kan t.o.m. göra sig lite ovän med de flesta, visst dom kommer gnälla fram till release men sen går de iaf och köper spelet... varje år... efter år... osv.

Det här är ju iofs inget nytt så vet inte varför så många är förvånade. Det är den värld vi lever i idag, tyvärr. Även om jag tror att om internet och alla de möjligheter som finns idag hade funnits redan på 80-talet så skulle de ha varit likadant då. Skål för utvecklingen...!

Det är därför alla dlc-kartor är gratis eller? Minst 37 kartor, säg något spel idag som kan toppa det.

Som sagt, de ser en chans att tjäna mer pengar på att släppa det gratis än att ta betalt för det. Med gratis kartpaket så kan de hålla spelet vid liv längre genom att skjuta till nya kartor så folk inte slutar spela. De som fortsätter spela kommer även fortsätta att betala för Live.
Vi vet ju inte ens om det kommer vara någon kvalitet på dessa "minst 37 kartor". Kartor är relativt "billigt" att göra, speciellt om du bara kan återanvända material och pussla ihop dom till nått blaha-blaha kartpaket. Eftersom publishern är Microsoft själva så lär dom heller inte behöva betala hutlösa pengar för att släppa DLC till xbox vilket är en av dom största anledningarna till varför "alla andra" tar betalt för DLC.
Det är ju rätt enkelt att skicka ut gratis DLC när det inte kostat något att lansera. Den kostnad som tillkommer för utvecklingen tar dom som en PR kostnad och kommer täckas snabbt av Live och spelförsäljningen.


signatur

"This is what every PvP argument boils down to:
Dear Devs: Rock is overpowered, please nerf. Paper is fine. // Yours, Scissors"

Skägg.
10 Chambers

Gratis banpaket nämns i nyheten. Att splitscreen tagits bort har dock mer nyhetsvärde, därför fokuserade jag på det i rubriken.


signatur
Medlem

Förstår inte vad som är problemet? Rent prestandamässigt så borde det ju inte bli någon större skillnad? Det blir ju 480p per spelare (4 players) och då kan man ju skala ner grafiken utan att man ser någon större skillnad. För vad är det för mening att ha HD-texturer på så pass låg upplösning?

Lathet är vad jag kallar det, eller som någon sa, ett försök att kränga på fler spel.

Inaktiv
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Gratis banpaket nämns i nyheten. Att splitscreen tagits bort har dock mer nyhetsvärde, därför fokuserade jag på det i rubriken.

Det flygs förbi, och det är ingen som förstår innebörden av det av att läsa det på det viset. Båda har nyhetsvärde och borde förtydligas för Halo-communityt på ett ordentligt vis. Det är en rejäl trendbrytning av hur fps-spel hanteras idag och borde uppmärksammas ordentligt. Om det gör det, så kanske vi kan få utvecklarana att finna andra sätt att monätisera sina spel än att skära communityt vid knölarna.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Evolve slopade kostnad för maps, just för att inte splittra communityt.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem

Är ju många som inte tar betalt för banor idag. Vem skulle seriöst betala för banor? Kan man lika gärna köpa ett annat spel.

Medlem
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Propy:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:
Skrivet av Naraccas:
Skrivet av Törstig:

Fz, ni är lika förutsägbara som en stor påse skit. Efter den stora artikeln så lyfter ni bara fram det negativa och ignorerar allt annat.

Över 20 kartor vid lansering och över 15 kartor som GRATIS DLC för att inte splitta communityt.

Ni är så jävla patetiska.

Och där blev det lite gråt från en fanboy.

FZ har knappast en skyldighet att marknadsföra Halo. Däremot har dem en skyldighet att framföra nyheter. Jag tycker detta har mer nyhetsvärde än någonting som hänt med Halo sedan 2004.

Är du blind i hela ansiktet eller? Det är ganska uppenbart att de valde att slita ut alla nyheter från Game Informers artikel och skapa en enbart negativ nyhet av allt.

Lugna könet lite nu va?

FZ rapporterar på samma sätt med alla spel. Det handlar inte om "alla nyheter i Halo 5" utan just att Microsoft tagit bort en gammalt och efterlängtat spelläge. Personligen skiter jag i hur många fler multiplayerkartor Halo 5 har om jag inte kan spela storyn i co-op.

FZ hade inte behandlat något spel annorlunda. Nyhetsrapportering handlar ofta om att rensa ut det mindre intressanta. Detta händer med alla nyheter.

Vill du göra saker bättre får du väl fixa din egna nyhetssite där du rapporterar allt bra som Halo 5 gör.

Det verkar snarare var du som är lite fanboi av fz. Att slopa betal-dlc helt finns det ingen annan som gör och är något som alla gnäller på jämt och ständigt iom att det splittar communityt. Att ignorera det visar snarare att FZ är de som blivit fanbois.

Och varför ska man slopa betal-dlc:s? Strunta bara i att köpa dem om du inte är intresserad.

Hahahahahaha... Åh, herrejävlar!

Kul att du har roligt. Men det är väl så det funkar? Om du inte vill ha något så köp det inte. Att nån släpper något utan kostnad så betyder det inte att alla utvecklare har råd med det. Jag har inget emot att betala för dlc:s om de är intressanta.

Ska de sluta ta betalt för spelen också? Kanske skänka dig en ny PC? Betala ditt internet och din el? Din mat?

Du missar poängen. Sammanlagt minst 37 kartor utan att dela upp sin spelarbas i dlc har nyhetsvärde, men de valde att såga av hela Game Informers uppslag och bara skriva en nyhet om det negativa.

Hade det varit några andra än MS så hade de haft en artikel som hyllar initiativet att hålla online-communityt intakt. Det kan du ge dig fan på att de hade gjort.

De blev tipsade om detta redan igår morse, men ignorerade det, och sen publicerade de detta, och enbart denna negativa del från Game Informer.

Nej, det är du som missar poängen. Att någon inte tar betalt för DLC är inte en större nyhet än att de plockar bort ett omtyckt spelläge. Ingen bryr sig ditt "gratis-dlc-korståg". Har man pengarna så spelar det ingen roll. Det är snarare innehållet i DLC:s som är problemet.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Och så måste man ha det satans live gold också eller?! Fan det här blir dyrt! Vem fan bryr sig om 60fps?!! Har fungarat bra utan hittills?

Jag har hört att Xbox live Gold inte ska krävas för Coop i Halo 5. Kan dock inte garantera att det är sant för jag mins inte var jag hörde det.

Medlem

Botemedlet heter............wait for it............
PC!!!!

Medlem

Enda anledningen att spela Halo är för co-op funktionen så den här nyheten känns ju jäkligt tråkig.

Medlem
Skrivet av BadMrBox:

Enda anledningen att spela Halo är för co-op funktionen så den här nyheten känns ju jäkligt tråkig.

Jag känner detsamma, att spela i splitscreen är synonymt med Halo. Tar man bort detta så leker dem med ungdomen, och ungdomen rör man inte!


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Men, herregud vad ni grinar. Oh no! Ni måste lira via internet istället för något så förlegat som split-screen. Sjukt hemskt.

Det är ju en av en förlegat plattform (spelkonsol) största fördel.
Vansinne att avveckla det.

Pc som spelplattform är mer soff coopvänlig än senaste generationens konsoler.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Det är klart att de flesta artiklar som någonsin skrivits är vinklad på något sätt (ordval, selektivt innehåll osv) så man får ju ta fram det kritiska ögat när man läser sådana.

Angående ämnet som artikeln tar upp så är det väl både enklare och lönsammare i deras kalkyleringar att designa spelet på det här sättet. Tyvärr kommer de potentiella kunder som vill spela tillsammans i soffan i kläm.

KoP
Medlem

Lugna bananers för egen del. Polarna har xbox och det är så vi alltid lirat igenom spelen, på olika håll och med headset. Splitscreen blir ärligt talat lite krampaktigt visuellt.

Medlem

Jag förstår inte varför lokal co-op är så svår att hitta, det är ju det bästa med konsol att spela med sina polare!

Medlem

Halo 4 var sämst, men detta verkar bli ännu sämre. Inget bra har kommit ifrån 343 industries

Medlem

Vill man absolut spela ihop så får man göra enligt den gamla traditionen, dvs dra öven tvn och konsolen och "LANA". Det är ju roligare så ändå!

Medlem

Varenda en av de tusentals timmar jag spenderat på serien har gjorts så i splitscreen. Mitt köpsug för next-gen är åter nere kring 0.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Typhor:
Skrivet av cdx873v:

Och så måste man ha det satans live gold också eller?! Fan det här blir dyrt! Vem fan bryr sig om 60fps?!! Har fungarat bra utan hittills?

Jag har hört att Xbox live Gold inte ska krävas för Coop i Halo 5. Kan dock inte garantera att det är sant för jag mins inte var jag hörde det.

Det ryktades om det först, men jo, det kräver ett guldkonto.


signatur
Medlem

Vid splitscreen lir så är det ju inte fps'en som prioriteras direkt, fan va tråkigt att inte kunna lira igenom Halo med en polare brevid sig att skratta med....

Medlem
Skrivet av KoP:

Lugna bananers för egen del. Polarna har xbox och det är så vi alltid lirat igenom spelen, på olika håll och med headset. Splitscreen blir ärligt talat lite krampaktigt visuellt.

visst tar det visuella stryk men vad sjutton, det roliga i att sitta i soffan med polaren och dra några bärs samtidigt som man pucklar på grunts är ju mer värt än att ha hög upplösning.

Medlem

Älskade genomspelningarna på heroic i split screen i först Halo.
Vi körde det gamla beprövade sättet, en gömmer sig och en gåpr ut och dödar/dör för att sedan respawna på de svåraste partierna

Neeej!!! Det bästa med Halo är ju split-screenen...

12
Skriv svar