Doom 2:s värsta banor klarade på elakaste svårighetsnivån - efter 19 år

Robot
Doom 2:s värsta banor klarade på elakaste svårighetsnivån - efter 19 år

Det här är de mest intesiva 45 minuter du någonsin kommer att se från id Softwares klassiker.


Medlem
Doom 2:s värsta banor klarade på elakaste svårighetsnivån - efter 19 år

Något i mig blir lycklig när jag ser gamla doom


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Skicklig.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

han har nog spelat det där rätt många gånger

ELF
Medlem

Fick tvinga mig själv att sluta titta. Spelnörden i mig tycker sånt här är intressant.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Medlem

Fattar inte alls vad som händer ibland. Men kul ändå. Önskar att jag vore sådär duktig.

Medlem

Spelet som fortfarande är kungen över fps på många sätt.

Inaktiv

Tycker synd om spelaren, då personen måste lära sig detaljer för att klara nivån, statiska spawnpunkter.. aja två minuters underhåll gav det, och jag som er andra, gillar att se spelvärlden som den en gång var!


signatur

Macintosh, grunden till PC gaming!

Medlem

Fan vad jag avskyr Arch viles, sadistiska fällor där man stängs in i rum med massor av fiender och en Arch vile som återupplivar dom och bränner en till döds... men kul är det !

Medlem

jävla det var grymt!

Medlem

Lite snabb huvudräkning ger straxt över en död fiende i sekunden.

Av någon anledning känns det som spel var svårare förr.

Medlem

IDDQD --> IDKFA

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Lol?

Det
kommer
skilja
väldigt
mycket


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Nightswipe:

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Är helt säker på att jag kommer bli besviken. Har aldrig kört ett modernt "old school" fps. Det blir aldrig samma känsla. Kanske samma movement och samma vapen. Men känslan är så annorlunda. Level designen är alltid värdelös. Hoppas stort på ett nytt doom 2. Men har inte höga förhoppningar. Grafiken kommer förstöra det. De kommer sätta in för mycket "skit" överallt så allt blir otydligt. Vill ha "clean" levels. Inte massa konstigt formadr vägar med massa papper och skrot överallt. Srn kommer de säkert göra fiender som gömmer sig bakom skydd och sånt trams. Jag hoppas verkligen jag har fel. Men tror de kommer använda sig av för mycket modern teknik för att det ska bli samma känsla. Om de bara gjorde spelet exakt som doom 2 fast med bättre grafik så hade jag runkat i dagar i sträck.

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av Nightswipe:

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Är helt säker på att jag kommer bli besviken. Har aldrig kört ett modernt "old school" fps. Det blir aldrig samma känsla. Kanske samma movement och samma vapen. Men känslan är så annorlunda. Level designen är alltid värdelös. Hoppas stort på ett nytt doom 2. Men har inte höga förhoppningar. Grafiken kommer förstöra det. De kommer sätta in för mycket "skit" överallt så allt blir otydligt. Vill ha "clean" levels. Inte massa konstigt formadr vägar med massa papper och skrot överallt. Srn kommer de säkert göra fiender som gömmer sig bakom skydd och sånt trams. Jag hoppas verkligen jag har fel. Men tror de kommer använda sig av för mycket modern teknik för att det ska bli samma känsla. Om de bara gjorde spelet exakt som doom 2 fast med bättre grafik så hade jag runkat i dagar i sträck.

Håller med om det där, har själv haft svårt att formulera i ord vad det är som gör t.ex. GoldenEye så gränslöst mycket bättre än GoldenEye Revisited. Man fattar ju inte ens vilka banor man är på i remaken även fast det ska vara "samma" som i originalet man spelat säkert 1500 timmar. Nya fps ska alltid ha så uppbruten design. Nån raserad vägg här och var och armeringsjärn som sticker ut, högteknologiska swat team-fiender som går omkring med lasersikten. Vill att det ska se strikt och lättfattligt ut! Exakta kanter.

Medlem

Ni kanske skulle ha en hd remake istället för ett nytt doom? Men testa brutal doom. Grymt bra. Man får ståfräs i dagar efter man kört nån timme!

Medlem
Skrivet av Morknox:
Skrivet av Nightswipe:

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Är helt säker på att jag kommer bli besviken. Har aldrig kört ett modernt "old school" fps. Det blir aldrig samma känsla. Kanske samma movement och samma vapen. Men känslan är så annorlunda. Level designen är alltid värdelös. Hoppas stort på ett nytt doom 2. Men har inte höga förhoppningar. Grafiken kommer förstöra det. De kommer sätta in för mycket "skit" överallt så allt blir otydligt. Vill ha "clean" levels. Inte massa konstigt formadr vägar med massa papper och skrot överallt. Srn kommer de säkert göra fiender som gömmer sig bakom skydd och sånt trams. Jag hoppas verkligen jag har fel. Men tror de kommer använda sig av för mycket modern teknik för att det ska bli samma känsla. Om de bara gjorde spelet exakt som doom 2 fast med bättre grafik så hade jag runkat i dagar i sträck.

Spelföretag skall göra spel så snygga som möjligt men i slutet så spelar inte grafiken nån roll. Att man ser en finne i röven på björn 200m bort gör inte spelet roligare.
Se bara på spelmarknaden som blomstrar hur enkel den faktiskt är tex Minecraft, alla Saga, Hayday osv. som lockar enorma mängder spelare.
Ungefär som Pain (fps shootern som var retro, tror de hette Pain?) och alla gamla fps-rävar börja lira de.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Ni kanske skulle ha en hd remake istället för ett nytt doom? Men testa brutal doom. Grymt bra. Man får ståfräs i dagar efter man kört nån timme!

Brutal doom är faktiskt helt underbart!

Och till det finns en helt underbar rescension!
https://www.youtube.com/watch?v=nzsG2sLc7dk

1.39 in i denna kommer något som fick mig att skratta tills jag grät! Hela rescensionen är lysande och bör ses!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

dmn
Medlem

Den första som klarat det på 19 år?
Helt omöjligt att veta.

Medlem
Skrivet av cdx873v:

Ni kanske skulle ha en hd remake istället för ett nytt doom? Men testa brutal doom. Grymt bra. Man får ståfräs i dagar efter man kört nån timme!

Doom 64 var väl det närmsta det kom till HD remake.
Har spelat Brutal Doom, det är inte samma sak som vanliga. Föredrar vanliga.

Medlem
Skrivet av Morknox:

Srn kommer de säkert göra fiender som gömmer sig bakom skydd och sånt trams. Jag hoppas verkligen jag har fel. .

Förhoppningsvis stannade skyddssökande fiender i den skrotade Call of Doom-versionen. Fiender i Doom 3 sökte ju redan skydd.
Doom 3 = korridorshooter nr 1.

Medlem

Hoppas personligen att Doom 4 blir ungefär som Brutal Doom. Snabbt och ultravåldsamt kryddat med en ordentlig dos satanism.

Medlem
Skrivet av Hipshot:
Skrivet av Nightswipe:

Hoppas bara inte nya Doom skiljer sig alltför mycket från det här*.
Är jag ensam om att känna att jag kommer bli besviken efter att det nya är avtäckt?

Samtidigt som jag ser fram emot det till 1000 är jag riktigt orolig.

*original Doom 1&2, lite vackrare leveldesign.

Lol?

Det
kommer
skilja
väldigt
mycket

Är du en av medarbetarna som gör Doom 4?

Medlem

Jag spelade mycket doom 1+2 coop över noll-modemkabel. Det var otroligt roligt.

Det är mycket nostalgi i doom-readme:n, tex:

Citat:

Your best bet is to make a CONFIG.SYS menu for a custom DOOM boot -- see page 97 in your MS-DOS 6 User's Manual.

Citat:

PICKING UP STUFF
To pick up an object, just walk over it. You're smart, and know if you need to take it.

Citat:

-------------------------------------------------------------
OBJECT OF THE GAME
-------------------------------------------------------------
Welcome to DOOM, a lightning-fast virtual reality adventure where you're the toughest space trooper ever to suck vacuum. Your mission is to shoot your way through a monster-infested holocaust. Living to tell the tale if possible.

The gameplay for DOOM is quite simple. This is not a cumbersome adventure game, but an action-oriented slugathon. You don't need the reflexes of a hyperactive eight-year-old to win, either--using your wits is IMPORTANT. To escape DOOM, you need both brains and the killer instinct.

Medlem

[quote=Rafner]Snabbt och ultravåldsamt kryddat med en ordentlig dos satanism./quote]

Där har vi ord att leva efter!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Shit grafiken är så dålig att jag får irritation i ögonen att titta på det

Medlem
Skrivet av Gaara:

Shit grafiken är så dålig att jag får irritation i ögonen att titta på det

Det är för att du har unga, veka ögon!


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

1
Skriv svar