Inget Fallout 4 till gamla plattformar

Robot
Inget Fallout 4 till gamla plattformar

Om din konsol inte är av senaste snitt blir det ingen postapokalyptisk fest.

#fallout-4


Medlem
Inget Fallout 4 till gamla plattformar

Fallout*

Medlem

Bra, det var nummer 1 på min önskelista.

Redan för fem år sen när Fallout New Vegas kom ut fick Obsidian göra kompromisser för att kunna köra det på den redan då gamla hårdvaran i Xbox 360, blandannat fick de dela upp staden New Vegas i delar istället för att ha ett stort område.


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Bara dumt att stöda gammal hårdvara.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Sånt här borde inte vara nyheter vid det här laget, ett år efter 360 kom så gjordes i princip inga spel till gamla Xbox längre.

Inaktiv

ser dock ut som att de kunnat få det att rulla på 360 och ps3. kolla bara på GTA V. visst var fps ca 25 men det såg bättre ut än vad vi fick se i fallout trailern. tråkigt men sant.

Medlem

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Medlem
Skrivet av rekvim:

Fallout*

Nej det heter fall-ut på svenska

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Undrar vad deras "ekonomiavdelning" säger om att göra så

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av rekvim:

Fallout*

Nej det heter fall-ut på svenska

Jag gråter inombords om det är det dom tänker. Aftonbladet torrt på den

Medlem
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Suck, spelar inte "kidsen" på PC också? Alltid detta skit snack om konsoler hit och dit ständigt.

Medlem
Skrivet av Cradle:
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Suck, spelar inte "kidsen" på PC också? Alltid detta skit snack om konsoler hit och dit ständigt.

Jo, dom smarta kidsen spelar på PC.

Medlem

Ang. rykyen, betyder det att alla andra rykten också stämde?

Medlem
Skrivet av anon_165499:

ser dock ut som att de kunnat få det att rulla på 360 och ps3. kolla bara på GTA V. visst var fps ca 25 men det såg bättre ut än vad vi fick se i fallout trailern. tråkigt men sant.

Med tanke på skillnaden i arkitekturen i dom gamla konsolerna så vore det ingenting annat än slöseri med tid.

Spelet ser bra mycket bättre ut än gta v till lastgen.
"tråkigt" för dig snarare än sant, för vi andra behöver ju inte skaffa dyra glasögon

Menar, märker man ingen skillnad på 1280x720 vs 1920x1080 >
Eller övriga detaljer.
Så är det nog dags.

Medlem
Skrivet av FL3JM:
Skrivet av Cradle:
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Suck, spelar inte "kidsen" på PC också? Alltid detta skit snack om konsoler hit och dit ständigt.

Jo, dom smarta kidsen spelar på PC.

Men sluta spamma denna skit jämt och ständigt. Fan, tröttnar ni aldrig? Diskutera spelet eller håll tyst.

--

Personligen tycker jag grafiken såg lite för "tecknad" ut för min smak. Däremot bryr jag mig inte så mycket hur avancerad den var. Men önskar att allt såg lite skitigare och äkta ut. Vi får se, Bethesda har aldrig gjort mig besviken tidigare så är inte orolig.

Medlem

Måste man ha spelat de tidigare Fallout spelen för att hänga med i 4:an må tro?

Medlem

tror jag inte. Lite referenser du inte hajjar kanske, men inget dealbreaking.

Medlem

Skyrim with guns?

Medlem

Yihooooo!!


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem
Skrivet av Emppill:

Ang. rykyen, betyder det att alla andra rykten också stämde?

Artikeln är lite missvisande. Detta är ju snarare bevis på att "läckan" INTE stämde då personen hävdade att F4 skulle släppas på gamla konsoller.

Delarna som har visat sig stämma (t.ex. Boston) hade det redan ryktats om, så det bevisar inget.

Medlem
Skrivet av Landelusen:

Skyrim with guns?

Nej, fallout. Inte TES.

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av rekvim:

Fallout*

Nej det heter fall-ut på svenska

LOL, fas igentligen nedfall som Radioaktivt nedfall.

Inaktiv
Skrivet av Luftman:

Sånt här borde inte vara nyheter vid det här laget, ett år efter 360 kom så gjordes i princip inga spel till gamla Xbox längre.

Ingen diss men det är väl ändå en viss skillnad i generationshoppen mellan Xbox-360 och 360-Xbone?

Inaktiv
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Nu gillar jag förvisso att lira på konsol också men just Fallout och dylika open world-RPGs känns faktiskt helt fel på konsol. Det är en upplevelse man definitivt vill ha på PC.

Medlem
Skrivet av Luftman:

Sånt här borde inte vara nyheter vid det här laget, ett år efter 360 kom så gjordes i princip inga spel till gamla Xbox längre.

Beror ju lite på användarbasen också, t.ex. det kom ju PS2-spel långt efter PS3 hade släppts pga den enorma mängden folk som satt med PS2or hemma.

Medlem
Skrivet av anon_98854:
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Nu gillar jag förvisso att lira på konsol också men just Fallout och dylika open world-RPGs känns faktiskt helt fel på konsol. Det är en upplevelse man definitivt vill ha på PC.

Fallout och Elder Scrolls går knappt att spela utan mods. Det är två serier jag inte kan tänka mig spela på konsol.


signatur

PC - PS4 - PS3- PS Vita - Wii U

Medlem
Medlem
Skrivet av Cradle:
Skrivet av LoffeLuff:

De borde strunta i konsolerna och utveckla för PC. Sen kan de skapa en nedskalad version för konsolerna, där input/grafiska/målgruppbegränsningar sätts in för kidsen.

Suck, spelar inte "kidsen" på PC också? Alltid detta skit snack om konsoler hit och dit ständigt.

Skitsnack är det ju inte! Ren fakta är snarare fallet...

Medlem
Skrivet av WardonE:
Skrivet av rekvim:

Fallout*

Nej det heter fall-ut på svenska

'Nedfall' om man ska vara noga.

Medlem

Jahaaa... Det var därför grafiken var så state-of-the-art i teasern.
>_<


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

12
Skriv svar