Så ska Steam Controller kombinera det bästa från dator och konsol

Robot
Så ska Steam Controller kombinera det bästa från dator och konsol
Medlem
Så ska Steam Controller kombinera det bästa från dator och konsol

Jag känner mig skeptisk till detta men det skulle ju vara intressant att testa.

Medlem

Som att spela FPS-spel med trackpad. Nej tack.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

Medlem

Tycker det är väldigt kul att det fortfarande finns folk som vill prova göra nya saker och kanske förändra industrin lite.

Det kanske är horribelt, vad vet jag, men det är iaf ett försök till något och jag skulle tro att Valve kan sin målgrupp (någolunda) vid det här laget och skulle inte släppa något de inte verkligen trodde på.

Medlem
Medlem

Jag tror att den här kommer att bli ganska bra. Den kommer inte att vara lika bra som mus+keyboard men mycket bättre än en vanlig handkontroll till spel avsedda för mus.
Valves tanke bakom denna är naturligtvis att öka tillgängligheten av hela Steam-bibliotekets PC-utbud för de som skaffar Steam machines.

Avstängd

Jag tror inte på denna idén, men jag skulle vilja testa den iaf.

Medlem

Tror jag ska boka en om jag kan. Kanske tar en Steam machine oxå

Medlem

Tippar på tokflopp.

Inaktiv

Jag tycker det ser intressant ut. Kan jag sitta och spela HELA mitt steambibliotek på den kan jag mycket väl tänka mig att köpa en och ha i vardagsrummet.

Umi
Medlem
Inaktiv

Kan tänka mig detta på plattform, fighting och racing eventuellt. Men FPS går bort då mus och t-bord är överlägset.

Medlem

Ge mig vänster halva av kontrollen och möjligheten att koppla in min datormus i den och vi är på banan igen.

Medlem

Looks pretty good to me.

Medlem

Vilket spel är det vid 57sek? Efter Witcher..

k3m
Medlem

Jag tror starkt på den här kontrollen. Det kommer att bli ett köp direkt. Det här kommer att bli super nice

Inaktiv

känns lite obäkvämt med att "swipa" tummen. Fast bra att man kan ladda ner olika settings till kontrollen.

Skrivet av aeqvist:

Vilket spel är det vid 57sek? Efter Witcher..

Assult android cactus.

Medlem

För casual gaming är den nog riktigt schysst!

Men inte om du ska köra exempelvis FPS multiplayer som COD eller BF, då blir du lite handikappad för det blir ju tyvärr inte samma precision som med mus och tangentbord.


signatur

MVH Milky
i7 9700k AMD 7900XTX

Medlem

Touchpads fkin suck period

Medlem

Ser klart bättre ut än en vanlig gampad om man vill lira fps, rts eller liknande. Tycker också att det är bra att det är någon som åtminstone försöker bryta trenden, då varken MS eller Sony verkar få tummen ur röven och hittar på något bra.

Att alla multiplatforms spel de senaste åren måste designas efter en kontroller som fungerat ungefär lika dant sedan ps2 eran, är ett av dem största problemen vi har kvar idag.

Ska man göra ett multiplatformspel är det skitsvår att göra någon mixgenre fps/rts. Eller ha allt för komplex interface/inventory, begära att spelarn ska kunna reagera snabbt och med hög precision osv.

Dvs allt för många spel blir sega, simpla och inte lika varierande eller unika i sitt sätt att spela, som de kunde bli med bättre mer välanpassade kontroller.

Medlem

den ska förhandsbokas direkt:D

Medlem

Känns riktigt smidigt för oss som kör spel, kodi, viaplay/csports och surfar i soffan.
Jag är personligen ingen fps-junkie heller och har en arbetsplats med skärm riggad bredvid tv:n för spel som är bättre med mus och tangentbord. Känns som om jag fimpar digitalbox och logitech harmony om denna blir bra.

Medlem

Tror helt klart på designen av den här... men priset på 650kr inklusive frakt är lite i högsta laget för en handkontroll.

Alternativet är ju att köra med en Xbox One / 360 / Dual Shock 4 kontroll istället, med mjukvara för att öka kompatibiliteten (Xpadder, Controller Companion, etc.). Det fungerar ju väl för de flesta spel förutom kanske RTS och liknande... och kostar bra mycket mindre.

Medlem

Alltså det här med steam machines, det fyller ingen funktion.. Du får en pc med Linux som dom påstår är en konsoll fast den spelar spel utvecklade för pc. Man får bara en väldigt begränsad och dyr pc..

Dom enda jag ser skulle vara potentiella köpare är.. Nä jag kommer fan inte på vilka som har behov av en steam machine.. Jå, såklart vi har givetvis PRYLBÖGARNA men är dom så många?

Varför ha en steam machine om man kan streama spel till vardagsrummet utan...

Har man pc idag köper man väl en ps4 lr xbone ?,dom r billiga och fyller sin funktion bra. Ps4 har jag dålig koll på men xbone kommer snart kunna streama xbone spel till pc'n och dom tittar just nu på om det går att lösa åt ande hållet med..Windows 10 blir gratis för flertalet nu när det släpps om ngn vecka..

Inaktiv

Jag är toknyfiken på Steam controllern men är i ärlighetens namn ganska ängslig för att den ska vara obekväm att använda. Jag tycker det är obehagligt att spela mer än ett par minuter på tablets och telefoner pga. friktion mellan skärm och fingertopp. Men om det fungerar bra på handkontrollen så är det ju fantastiskt.

Medlem

Jag älskar min PC & mus, men jag vill sitta i min härliga soffa och spela på min 108" duk. Bf5, bilspel, fighting , rollspel, strategi etc.
Jag kan ej hantera en "vanlig" PS eller Xbox kontroll! Min upplevelse kanske kan gå i uppfyllelse med steam kontroller? Måste provas!

1
Skriv svar