Fallout 4-rykten: större än Skyrim, går inte spela som kvinna, släpps i höst

Robot
Fallout 4-rykten: större än Skyrim, går inte spela som kvinna, släpps i höst
Medlem
Fallout 4-rykten: större än Skyrim, går inte spela som kvinna, släpps i höst

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Medlem

Hon påstår även att när man klarat av själva story-line så kan man ändra sitt kön om man vill. Återigen bara rykten men det går att läsa i hennes inlägg.

Medlem

Att spelet släpps till Xbox 360 & PS3 förklarar den dåliga grafiken.

Skribent
Skrivet av GizZm086:

Hon påstår även att när man klarat av själva story-line så kan man ändra sitt kön om man vill. Återigen bara rykten men det går att läsa i hennes inlägg.

Jag lägger till det i punktlistan!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

det gick ju hur bra som helst i mass effect-serien, så jag ser inte varför det skulle vara nåt hinder.

Medlem
Skrivet av zleck129:

Att spelet släpps till Xbox 360 & PS3 förklarar den dåliga grafiken.

Bethesdas open world-spel har aldrig varit några grafiska monster. De spelen har alltid imponerat med sin skala, snarare än sin detaljrikedom.

Medlem
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

MEG
Medlem

Riktigt tråkigt om man inte kan välja kön, borde vara standard.


signatur

Death is only the beginning

Medlem

På tal om grafiken, har ni sätt skyrim efter lite moddar ? Spöar witcher 3 på röven då:D kommer bli det samma med fallout 4a

Förövrigt ser inget problem i att inte kunna spela kvinna

Medlem

Jaha, man kan inte vara kvinna.. då vet vi redan vad betyget kommer ligga på i FZs recension.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

I RPGs vill i alla fall jag leva mig in i en karaktär som jag själv kan skapa och sedan uppleva den story som spelskaparna vill förmedla. Att själv få välja kön, utseende och roll tycker jag gör att man får ett starkare band till sin karaktär och spelvärlden.

Medlem
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

"Artistens vision" bryr jag mig inte om alls när det gäller spel, så det köper jag inte som ett argument. För mig är det underhållning som gäller och som jag betalar för; om spelskaparna vill förmedla ett budskap är det deras ensak. Att spela som kvinna eller inte är inget som märkbart påverkar den underhållning jag får ut av ett spel, men jag kan däremot köpa att det gör det för andra - och då är det så klart synd om valet inte finns, speciellt när det funnits i alla tidigare spel i serien.

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jaha, man kan inte vara kvinna.. då vet vi redan vad betyget kommer ligga på i FZs recension.

Ja, och vad ska Arnroth säga?

Medlem
Skrivet av 2infinity:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

I RPGs vill i alla fall jag leva mig in i en karaktär som jag själv kan skapa och sedan uppleva den story som spelskaparna vill förmedla. Att själv få välja kön, utseende och roll tycker jag gör att man får ett starkare band till sin karaktär och spelvärlden.

Av genuint intresse i frågan. Gäller det all form av media? Böcker, film och annan konst? Eller är det bara spel just för att du har kontroll över karaktären? Personligen ser jag ingen större skillnad. Visst att du kan påverka vissa variabler i ett spel men i det stora hela är berättelsen regisserad. En bok som handlar om en kvinnas uppväxt hade tex inte varit den samma om jag fick bestämma att det handlade om en man istället. Förstår du vad jag försöker säga?

Tycker det har lagts lite för stort fokus på politik på siståne än vad "konstnärerna" i detta fall vill förmedla.

Medlem
Skrivet av Stephan:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

"Artistens vision" bryr jag mig inte om alls när det gäller spel, så det köper jag inte som ett argument.

Det var tråkigt att höra. Finns en massa färger att se om du bara skulle tillåta dig själv att se dom. En tavla, vare sig den förändras med tiden eller ej delar alltid med sig av olika saker beroende på vem åskådaren är.

Medlem
Skrivet av MEG:

Riktigt tråkigt om man inte kan välja kön, borde vara standard.

Det borde inte vara standard, men det kunde gott gå att göra mera.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

Kan inte alla bara hålla käften om att man kan spela som kvinna eller inte. FZ inkluderat. Så jävla värdelös debatt och det har förpestat nyhetsflödet här alldeles för länge nu. Fan kan man inte spela som hund för? Eller robot? Vafaaaaan. Vad i helvete. Arnroth var är krönikan?


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem
Skrivet av roob:

Kan inte alla bara hålla käften om att man kan spela som kvinna eller inte. FZ inkluderat. Så jävla värdelös debatt och det har förpestat nyhetsflödet här alldeles för länge nu. Fan kan man inte spela som hund för? Eller robot? Vafaaaaan. Vad i helvete. Arnroth var är krönikan?

Det är lättare att leva sig in i rollspel om man kan spela karaktärer av sitt eget kön antar jag? Min tjej spelar alltid kvinnliga karaktärer.

Min hund spelar dock inte Fallout.

Medlem

FZ : Feminist Zonen

eld
Medlem
Skrivet av roob:

Kan inte alla bara hålla käften om att man kan spela som kvinna eller inte. FZ inkluderat. Så jävla värdelös debatt och det har förpestat nyhetsflödet här alldeles för länge nu. Fan kan man inte spela som hund för? Eller robot? Vafaaaaan. Vad i helvete. Arnroth var är krönikan?

Dags att ringa kränkta mäns ombudsman.

Man har kunnit välja kön i alla fallout spel, även i wasteland spelen, det en viktig liten detalj.

Medlem
Skrivet av roob:

Kan inte alla bara hålla käften om att man kan spela som kvinna eller inte. FZ inkluderat. Så jävla värdelös debatt och det har förpestat nyhetsflödet här alldeles för länge nu. Fan kan man inte spela som hund för? Eller robot? Vafaaaaan. Vad i helvete. Arnroth var är krönikan?

Instämmer helt och hållet, det börjar bli otroligt irriterande.

Medlem
Skrivet av roob:

Kan inte alla bara hålla käften om att man kan spela som kvinna eller inte. FZ inkluderat. Så jävla värdelös debatt och det har förpestat nyhetsflödet här alldeles för länge nu. Fan kan man inte spela som hund för? Eller robot? Vafaaaaan. Vad i helvete. Arnroth var är krönikan?

Håller med dig roob, vem faan bryr sig. Va glad att det ens blev ett nytt Fallout spel överhuvudtaget. De kunde ju ha blivit ett Fallout MMO som fail'a totalt och blev "Free to play" efter ett halvår.

Medlem

Venne om det är så viktigt om man inte kan vara kvinna, men de borde göra mer spel där man bara kan vara kvinna, så att det inte alltid behövs vara kvinna med när det skulle vara en man

Medlem

Bara gameplay är bra så är jag nöjd


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Redan DLC's och expansioner planerade? Aja, tur det bara är rykten men förvånar inte om det är sant.

Medlem

Med ett rollspel som Witcher III är det befogat, för det handlar om en specifik karaktär baserad på böcker. Men om det är en generisk hjälte i Fallout 4 så förstår jag inte varför de begränsar möjligheten att skapa sin karaktär som man eller kvinna. Visst det krävs en del mer jobb för modeller och röst, men det ska väl en stor firma som Bethesda klara av?

Medlem
Skrivet av Dominus:

Jaha, man kan inte vara kvinna.. då vet vi redan vad betyget kommer ligga på i FZs recension.

Dummaste kommentaren på länge om du tror att FZ ger lägre betyg enbart för att man inte kan välja kön. The Witcher 3 fick en femma i betyg. Du spelar som man och pökar horor på bordeller så din kommentar blev precis nedskjuten och kraschlandade i närmsta hög med koskit.

Medlem
Skrivet av 2infinity:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

I RPGs vill i alla fall jag leva mig in i en karaktär som jag själv kan skapa och sedan uppleva den story som spelskaparna vill förmedla. Att själv få välja kön, utseende och roll tycker jag gör att man får ett starkare band till sin karaktär och spelvärlden.

Jao, men i story mode/singleplayer kanske det är meningen att man skall uppleva spelet ur huvudpersonens perspektiv. Då måste man ju låsa kön, ålder, födelseort osv för att huvudpersonen skall vara densamma oavsett vem som spelar.

Skrivet av Stephan:
Skrivet av BeeJac:
Skrivet av 2infinity:

Att man inte kan spela som kvinna känns lite trist men kan kanske vara förståeligt ur ett voice acting perspektiv. Det kanske blir mycket extra röstinspelningar som behövs för att täcka både en manlig och kvinnlig roll.

Hoppas på att spelet kommer ha en grym story!

Varför känns det trist? Jag ser spel som ett konst-stycke där skaparen vill förmedla något. Typ som en interaktiv tavla. Med andra ord tror jag att det finns en bra tanke bakom valet, inte bara för att världen är styrd av en massa manschauvinister.

"Artistens vision" bryr jag mig inte om alls när det gäller spel, så det köper jag inte som ett argument. För mig är det underhållning som gäller och som jag betalar för; om spelskaparna vill förmedla ett budskap är det deras ensak. Att spela som kvinna eller inte är inget som märkbart påverkar den underhållning jag får ut av ett spel, men jag kan däremot köpa att det gör det för andra - och då är det så klart synd om valet inte finns, speciellt när det funnits i alla tidigare spel i serien.

Just i singleplayer kanske det är lite mer jobb att lägga till saker såsom dialogval, val av respons och handlingar, relationer till andra (NPC) och så mycket mer. Det blir mycket mindre jobb om man låser huvudpersonen då. Medans man i open world/MP-läge har mindre att ta hänsyn till, kanske bara rykte och relation till grupper. Då är det lättare att låsa upp saker fler saker i karaktärsvalet, som kanske annars hade påverkat storyn på ett eller annat sätt.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av LoyalCrystalean:

Redan DLC's och expansioner planerade? Aja, tur det bara är rykten men förvånar inte om det är sant.

Det är väl inte konstigt om man planerar långsiktigt? FO3 hade riktigt bra DLC.

Ber om ursäkt för mina fördomar, men om du är en av dem som skriker "vafanallDLCbordevamedfrånbörjan!!1!" så borde du kanske lära dig lite om hur spelutveckling fungerar.

Skriv svar