Här är Fallout 4 – se första trailern!

Medlem

Ny Fallout på ingående, jag ska spela sönder det! Släpper dom moddningen fri i vanlig ordning kommer vi ändå snabbt ha högtexturerade overhauls inom en månad så vem bryr sig?
Dom kan mjölka ur Fallout 2 motorn for all I care. Grafiken gör aldrig spelet.

Medlem
Skrivet av Dunder:
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Dunder:

Det tog bara 10 minuter för klantarna att få upp videon

EDIT: Och ännu än gång ser det ut att vara kraftigt utdaterat redan innan release.

Care to elaborate?

Du blundade under trailern? Tragiskt tråkig, hur de inte lyckas hänga med i utvecklingen.

Jag tycker spelet ser helt OK ut, definitivt en förbättring över tidigare Fallout. Men grafiken har aldrig heller vart det viktigaste för mig i ett spel. Du kan ju sitta och grina över hur bra spelet inte ser ut medans andra har kul och spelar

Folk är så förbannat duktiga på att döma ut saker även fast en ynka trailer är det enda vi sett av spelet än så länge. Dessutom om jag känner Bethesda rätt lär spelet ha full mod-support så att dom som känner för det kan få det att se ännu bättre ut om dom så vill.

Medlem

Holy Sweet Bagels!

AAAAAAAH I'm tripping Balls! Gotta get a grip!

(Fan va nice! tror detta kommer bli definitivt Boston området. Ser ut som man kommer uppleva simulators maskiner från Fallout3 att se det förflutna. Grafiken ser så sexigt! Speciellt marknaden!
Längtar efter detta och Persona 5!!
*Fanboy turned into fangirling voice*

Medlem

Jag har inte spelat något Fallout spel, hur är serien om man jämför med Elder Scrolls? Om man tar t.ex. Skyrim, där känns det som att man spelar som en brevbärare. Inget man gör har någon betydelse, eller så är det "hämta den där saken åt mig" uppdrag. Hur är det med Fallout?

Kan hålla med om att jag hade trott grafiken skulle uppdateras ytterliggare lite, men jag har inga problem med hur det såg ut i trailern. Förhoppningsvis har dom däremot jobbar mer med animationer, någonting som jag tycker alla Bethesda spel förlorar inlevelse på. Ofta lite småstelt och ovarierat för att göra karaktärer levande. Trailern tyder ju dock, om den nu är helt ingame på att de jobbat med lite mer mjuka och varierade animationer. Förväntansfull på mer info!

Medlem
Skrivet av Stag:
Skrivet av neohasse:

Så, jag koncentrerade mig på hundrackarn som sprang omkring i trailern istället och tänkte "Ja... Det såg iallafall bra ut.."

Det kanske bara är jag? Men.

https://www.youtube.com/embed/_caOk6lycb0

Jo, men kom ihåg att jycken har utsatts för radioaktivitet och flera
års väntan på spelet. Detta spelades förmodligen också in innan
Fallout 4 hypen kom igång på allvar så hunden är nog livligare nu.

För övrigt måste du väl ändå hålla med om att den flygande roboten
såg väldigt verklig ut, jag kunde inte se någon skillnad alls på den i
filmen och verkligheten


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Newklear:

Det tog bara 10 minuter för klantarna att få upp videon

EDIT: Och ännu än gång ser det ut att vara kraftigt utdaterat redan innan release.

Care to elaborate?

Du blundade under trailern? Tragiskt tråkig, hur de inte lyckas hänga med i utvecklingen.

Jag tycker spelet ser helt OK ut, definitivt en förbättring över tidigare Fallout. Men grafiken har aldrig heller vart det viktigaste för mig i ett spel. Du kan ju sitta och grina över hur bra spelet inte ser ut medans andra har kul och spelar

Folk är så förbannat duktiga på att döma ut saker även fast en ynka trailer är det enda vi sett av spelet än så länge. Dessutom om jag känner Bethesda rätt lär spelet ha full mod-support så att dom som känner för det kan få det att se ännu bättre ut om dom så vill.

Om det är så oviktigt för Bethesda med motor och grafik så kunde de ju hållt sig kvar vid stilen i Fallout 1 och 2 då? Nej det gick sig inte.

Personligen tycker jag att grafik idag är så enormt bra att även ett spel som kanske ser lite daterat ut faktiskt ser skitsnyggt ut ändå.

Detta har gjort att jag har tröttnat lite på grafikhetsen då varje spel som kanske inte har den snyggaste grafiken blir hatat.

Medlem
Skrivet av Odee:
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Newklear:
Skrivet av Denilsement:
Skrivet av Newklear:

Det tog bara 10 minuter för klantarna att få upp videon

EDIT: Och ännu än gång ser det ut att vara kraftigt utdaterat redan innan release.

Care to elaborate?

Du blundade under trailern? Tragiskt tråkig, hur de inte lyckas hänga med i utvecklingen.

Jag tycker spelet ser helt OK ut, definitivt en förbättring över tidigare Fallout. Men grafiken har aldrig heller vart det viktigaste för mig i ett spel. Du kan ju sitta och grina över hur bra spelet inte ser ut medans andra har kul och spelar

Folk är så förbannat duktiga på att döma ut saker även fast en ynka trailer är det enda vi sett av spelet än så länge. Dessutom om jag känner Bethesda rätt lär spelet ha full mod-support så att dom som känner för det kan få det att se ännu bättre ut om dom så vill.

Om det är så oviktigt för Bethesda med motor och grafik så kunde de ju hållt sig kvar vid stilen i Fallout 1 och 2 då? Nej det gick sig inte.

Läs vad jag skrev igen, för MIG är inte grafik det viktigaste. Påstår mig inte tala för Bethesda.

Medlem
Skrivet av Denilsement:

Läs vad jag skrev igen, för MIG är inte grafik det viktigaste. Påstår mig inte tala för Bethesda.

Du fick en dåligt riktad känga mot de som försvarar Bethesda med att "grafiken inte är det viktigaste". Ber om ursäkt.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Du är awesome om du kan vilken anime och kan berätta för mig. Den är ju rätt kort animation men den verkar cool

Medlem
Skrivet av Dalthor-san:
Skrivet av Bojkott:

Du är awesome om du kan vilken anime och kan berätta för mig. Den är ju rätt kort animation men den verkar cool

Kill la Kill

Medlem

tycker trailern var ganska tråkig, intetsägande. Sedan såg det väldigt taskigt ut grafikmässigt, om man jämför med släppta spel. Men hoppas detta blir lika bra som 3an!:)

Medlem

Nja, ser heller ett klassiskt Fallout ala Interplay.


signatur

"Speed has never killed anyone, suddenly becoming stationary... That's what gets you"

Medlem
Skrivet av maniac:

Nja, ser heller ett klassiskt Fallout ala Interplay.

Finns Wasteland 2 som släpptes ganska nyligen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Hoppas att dom släpper Fallout 4 i år på hösten (Fall).


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Såg väldigt mycket fram emot ett next-gen Fallout, men de där var fan allt annat än next-gen....

Medlem
Skrivet av Deli:

Såg väldigt mycket fram emot ett next-gen Fallout, men de där var fan allt annat än next-gen....

yes, fick också känslan av att det var och såg ut som 3:an men med mer av det goda. Nya missions och vapen, men grafikmässigt och val av motor känns lite så där.


signatur

Filosofi: "Ett bra spel är ett bra spel oavsett ålder eller utvecklare"

Medlem

Oj, det var inget snyggt spel.

Medlem
Skrivet av Deli:

Såg väldigt mycket fram emot ett next-gen Fallout, men de där var fan allt annat än next-gen....

PS4 och Xbox one orkar inte med ett next gen spel. Var därför grafiken på the witcher 3 skalades ner.

Undrar om de kommer att ha betalmoddar i Fallout 4.

Medlem
Skrivet av PsyX:

http://i.imgur.com/sYFCbzq.jpg

(Höger click "view image" för att se normal storlek)

Lite citat från internet:

"AMAZING"
"WOW"
"LOOKS AMAZING"
"What's wrong with the graphics?"
"LOOKS great"

etc...

Det finns 0 hopp för mänskligheten.

Om du kollar bara ngn sekund före bilden du lade upp i trailern så syns det tydligt att hans hand har individuella fingrar (när han klappar hunden). Det är underligt, för det ser inte ut som att det är samma hand alls sen i sekvensen du lade upp en bild från :-s

Medlem
Skrivet av rolar:

Spelet är inte släppt, videon är från youtube. Jag håller mig med uttalande ang grafik tills jag sett mer.

Ser fram emot att utforska ett nytt fallout universum oavsett om det är sämre grafik än vad folk verkar kräva. Nya konsollerna är ju inte bättre men soffan är fortf kung.

Du kan hålla dig hur länge du vill, spelet baseras fortfarande på en spelmotor från 2005.

Medlem
Skrivet av kebbe:
Skrivet av rolar:

Spelet är inte släppt, videon är från youtube. Jag håller mig med uttalande ang grafik tills jag sett mer.

Ser fram emot att utforska ett nytt fallout universum oavsett om det är sämre grafik än vad folk verkar kräva. Nya konsollerna är ju inte bättre men soffan är fortf kung.

Du kan hålla dig hur länge du vill, spelet baseras fortfarande på en spelmotor från 2005.

detta ser ut att vara skyrim motorn från 2011 som är uppgraderad. Inte fallout 3 motorn!

Medlem
Skrivet av Dr Nilsson:
Skrivet av Manqs:

Någon som har listat ut var det utspelar sig än? Ser flera distinkta byggnader i videon och en staty men har ingen aning om vart det skulle kunna vara.

Och ett klar minus redan nu är att Ron Perlman inte gör rösten... Han är ju på ett ungefär 97% av vad som är viktigt i Fallout.

Jo klart det var Perlman som var radioprataren. The Vault Dweller lät som Troy Baker.

Oj se på fan! Var tvungen att lyssna igen lite mer noggrant. Har ju varit en hel del snack om att han inte skulle komma tillbaka till Fallout-serien. Det tillsammans med det burkiga ljudet på radion och en lagom dos förhastade slutsatser gjorde att jag missade det. Sällan har det varit så kul att bli motbevisad.

Medlem

Sooom jag kommer att längta!


signatur

// P

Inaktiv
Skrivet av Tompa8989:

Nej, nej och nej.
Hela ditt inlägg osar oförstånd. Om du tycker att det är kass musik så varför är du ens här och kommenterar på en Fallout artikel?
Sen att du bedömer grafiken på en första trailer gör ju det hela bara ännu mera korkat.

Medlem

Ja, det visuella är en enorm besvikelse men problemet med att de uppenbarligen bara hottat upp förra gamebryo-builden till "next gen" är inte att det ser ut som skit, det är att vi kommer vara fast vid samma hjärndöda spelmekanik som vi sett sen Morrowind. Samma livlösa NPC:er, samma mördande tråkiga quests, samma leksakskänsla i vapen och utrustning, samma småskaliga, tomma värld som desperat sminkats till att likna något storslaget. En värld som vid första ögonkastet kanske känns inbjudande och spännande men som vid närmare granskning är fullständigt tom på både själ och innehåll.

Jag tycker det rent ut sagt är för jävligt hur fega Bethesda är, de har alla möjligheter i världen att göra något nyskapande och något intelligent., de har resurserna, de har fanbasen, de har IP:n.

Jag älskar sandbox-rpgs som genre men det är en genre som sannerligen är i starkt behov av nytänk! Men tyvärr är det också en genre där indieutvecklare svårligen kan gå in och visa hur det borde göras, helt enkelt därför att de saknar de enorma resurser som krävs.

Vissa här konstaterar grötmyndigt att "det finns viktigare saker än grafiken". Ja, verkligen. När Fallout 4 släpps kommer det vara drygt 15 år sedan Morrowind släpptes. Vad har egentligen förbättrats sen dess i deras spel, utöver lite kosmetiska uppgraderingar? Många av oss anser t o m fortfarande att Morrowind är deras bästa spel och att de få förändringar som gjorts under årens lopp har varit till det sämre. 15 år är en lång tid i spelvärlden, eller det borde åtminstone vara det. Räcker att titta på vad som spelades 15 år innan Morrowind...

Jag ser inget egenvärde i att vara nostalgisk, de flesta spelgenrer har ändå utvecklats till det bättre sen millennieskiftet, mest tack vare indieutvecklare. Att Bethesda cyniskt fortsätter göra samma sorts spel som de gjort sen 2002 är ju inte alls konstigt eftersom folk uppenbarligen köper och spelar dem. Men man ska ju inte inbilla sig något annat än att Bethesdas spel är rollspelens svar på CoD eller FIFA, om än inte lika frekvent utgivna/utskitna, givetvis.

Har för övrigt ägnat hundratals timmar åt varje Bethesda-titel (plus New Vegas som jag tyckte var betydligt bättre än Fallout 3) sen Morrowind och framåt. Hatkärlek kan man väl kalla vad jag känner för smörjan.

Medlem

Tänk om trailern är på low-settings. Vad alla skulle bli förvånade när de själva får hem det och testar

Skrivet av Filenty:

Alla som gnäller över 'dålig grafik'- har ni inte fattat något överhuvudtaget? Det är tacka er som det tar 2-3 år att producera en uppföljare. Tack vare er som dagens spel är överarbetade-överproducerade-svin dyra-med platt storytelling för 12-åringar.

Word broder! Håller med till 100%

Medlem
Skrivet av lolmannen123:

Ja, det visuella är en enorm besvikelse men problemet med att de uppenbarligen bara hottat upp förra gamebryo-builden till "next gen" är inte att det ser ut som skit, det är att vi kommer vara fast vid samma hjärndöda spelmekanik som vi sett sen Morrowind. Samma livlösa NPC:er, samma mördande tråkiga quests, samma leksakskänsla i vapen och utrustning, samma småskaliga, tomma värld som desperat sminkats till att likna något storslaget. En värld som vid första ögonkastet kanske känns inbjudande och spännande men som vid närmare granskning är fullständigt tom på både själ och innehåll.

Jag tycker det rent ut sagt är för jävligt hur fega Bethesda är, de har alla möjligheter i världen att göra något nyskapande och något intelligent., de har resurserna, de har fanbasen, de har IP:n.

Jag älskar sandbox-rpgs som genre men det är en genre som sannerligen är i starkt behov av nytänk! Men tyvärr är det också en genre där indieutvecklare svårligen kan gå in och visa hur det borde göras, helt enkelt därför att de saknar de enorma resurser som krävs.

Vissa här konstaterar grötmyndigt att "det finns viktigare saker än grafiken". Ja, verkligen. När Fallout 4 släpps kommer det vara drygt 15 år sedan Morrowind släpptes. Vad har egentligen förbättrats sen dess i deras spel, utöver lite kosmetiska uppgraderingar? Många av oss anser t o m fortfarande att Morrowind är deras bästa spel och att de få förändringar som gjorts under årens lopp har varit till det sämre. 15 år är en lång tid i spelvärlden, eller det borde åtminstone vara det. Räcker att titta på vad som spelades 15 år innan Morrowind...

Jag ser inget egenvärde i att vara nostalgisk, de flesta spelgenrer har ändå utvecklats till det bättre sen millennieskiftet, mest tack vare indieutvecklare. Att Bethesda cyniskt fortsätter göra samma sorts spel som de gjort sen 2002 är ju inte alls konstigt eftersom folk uppenbarligen köper och spelar dem. Men man ska ju inte inbilla sig något annat än att Bethesdas spel är rollspelens svar på CoD eller FIFA, om än inte lika frekvent utgivna/utskitna, givetvis.

Har för övrigt ägnat hundratals timmar åt varje Bethesda-titel (plus New Vegas som jag tyckte var betydligt bättre än Fallout 3) sen Morrowind och framåt. Hatkärlek kan man väl kalla vad jag känner för smörjan.

Lol, jag säger bara...

...HYYYYYPE!! Äntligen


signatur

MattiAceGaming

Skriv svar