Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

Medlem
Skrivet av Bojkott:

PC är grunden för hela Witcher-serien (ja om man inte räknar böckerna då) samt hela CD Projects existens. Att de låter konsolerna styra den visuella kvalitén är bara tragiskt. De borde ha haft PC som utgångspunkt och sedan dragit ner på grafiken för konsolerna istället.

Det lär nog bli ett grymt spel vilket som, men det är ju ingen direkt liten skillnad vi snackar om. Det är ju inte ens i närheten av likt.

http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/05/Witcher-3-...

Mjo, det känns lite som vi är tillbaks till 2006 igen...

Anade också lite ugglor i mossen när de börja snacka om hur 30fps är tillräckligt osv. Verkar ha börjat tappa fokus lite men men. Det är säkert fortfarande som du säger ett grymt spel.

Dock... fan man hade hoppats... eh alltså... ibland vill man bara att... KAN INGET FÅ VARA FUCKING AWESOME LÄNGRE?! Måste allt vara en jävla kompremiss hela tiden... gah...

Hur hade folk tyckt om tex Bloodborne hade anpassats för att även funka på Wii? Det går inte förneka att det är en jävla skillnad vi snackar om.

Sen får men den här bittra smaken av att jaha nu är ribban satt för näst kommande spel.

Ja story och gameplay är sjävklart viktigt men det är ju den artistiska visionen också, det är ju en viktig del i hur man förmedlar sitt gameplay och story. Och alla spel kan inte vara cartoony och det blir speciellt viktigt i mer "realistiska" miljöer. Och då har vi inte ens börjat prata om AI och fysik heller, som kan vara minst lika viktigt.

Och det gör skillnad. Tex om man kan se draken från 1km avstånd hoppa ur grottan och börja flyga ut mot dig, istället för att bara ploppa upp från ingenstans, skapar en helt annan inlevelse och känsla.

Detta måste väl fan folk fatta?!

Nej det blir ju självklart inte lika mystiskt om dimman i skogen är i tunn och träden färre. Om horisonten har en tydlig ständigt speldimma som vanilla HL2 eller Oblivion. Eller om natten inte är lika mörk eller om ljuset från elden långt borta inte syns pga kass drawdistance.

Medlem

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Medlem
Skrivet av Cortex:
Skrivet av Tapiwen:

Först, så ursäktar jag för dubbel post!

För det andra hittade jag nyss denna post från CD-Projekts forum där Community & Website Coordinator Marcin Momot från CD-Projekt RED säger följande

Ok guys, I belive a word of clarification is required. These are just rumors, and as we've said before we don't comment on such. Secondly you have to remember that our game is a big release - a lot of people have been anticipating it and quite a few would like to gain some publicity from it even when it means talking about things which are not true. Wild Hunt comes out in a few days and you will be able to find out for yourself if the game is up to your standards. We believe so - we've worked really hard for 3 years to deliver you best possible experience - we love The Witcher as much as you do. To conlude we'd rather have you focus on the game and the fact that it's going to be in your hand in a matter of days. And one more thing - whenever we say something officially, we always put a person behind it.

Posten/tråden hittar ni under.

[http://forums.cdprojektred.com/threads/35851-Insider-says-the...]

Here we go. Personal attacks on a RED (post deleted). That's it folks, show's over.
Locked.
[http://forums.cdprojektred.com/threads/35851-Insider-says-the...]

"Köp spelet och avgör själva, när ryktena om de massiva nedgraderingarna visar sig stämma har vi redan fått era pengar"

Det hade för övrigt aldrig varit någon "häxjakt" om utvecklarna varit ärliga från början och presenterar nedgraderingarna i takt med att de gjordes snarare än att sopa dessa under mattan och fortsätta hypa upp grafik de inte kan leverera.

Medlem
Skrivet av Laymachine:

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Samma här sitter verkligen och knäcker mig framför dataskärmen åt vissa kommentarer. Sjukt underhållande hur upprörda folk kan bli för lite småskit ^^

Inaktiv
Medlem
Skrivet av Ase:

Lustigt eftersom pc marknaden är större än alla konsoller tillsammans. Men som påpekats i tråden säkert mycket pengar i fickan från MS & Sony.

trippel AAA spel dominera på försäljningen på konsolerna...F2P på pc.
det är la mest logiskt att dom skala tillbaka så att den stora massan (konsolerna,mid-range pc) kan lira det utan större problem, det finns så klart ingen marknad för "cutting-edge exclusives"spel på pc, isåfall varför har vi inte sett ett spel i samma kaliber som the order 1886 ännu på pc?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

KoP
Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag redan köpt det, förtjänar bara att bli köpt på rea om detta stämmer. Är så jävla trött på konsolerna, dom ska alltid förstöra för oss på PC.

Dagens garv. Nä men allvarligt. Det här börjar ju nästan likna antisemitism. :S

Inaktiv
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av Ase:

Lustigt eftersom pc marknaden är större än alla konsoller tillsammans. Men som påpekats i tråden säkert mycket pengar i fickan från MS & Sony.

trippel AAA spel dominera på försäljningen på konsolerna...F2P på pc.

Kan bero på alla p12:or som köper AAA spel bara för namnet och skiter i vad de får för något. Lite nya maps för 700 kr, givet köp enligt Erik 12. Men dom växer upp tids nog en dag också och inser att det är just AAA spel idag som är grisen i säcken.

KoP
Medlem
Skrivet av Laymachine:

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Word!

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Det var ju väldigt naivt.

Inaktiv
Medlem

Men va fa#%#n spelar grafiken så stor roll för, det blir ju inte mindre roligt att spela om de hade använt "Pong"-grafik? Börjar bli less på att allt med spel idag handlar om hur snyggt det ser ut!? I grund och botten handlar det väl om underhållning...

(spelar också förövrigt på en high-end PC)

Inaktiv

Handlar inte alltid om utseendet utan antal bilder per sekund på skärmen. : D

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Laymachine:

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Word!

Eller hur, jamenar om tex Metallica hade sketit i första minuten av Nothing Else Matters för att göra det mer mainstream, va hade det spelat för roll?

Att vara passionerad för något?

BAH!

Medlem
Skrivet av Joql:

Handlar inte alltid om utseendet utan antal bilder per sekund på skärmen. : D

Det har du rätt i, att vi har glömt bort detta! Och vi får inte glömma snus debatter!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Det verkar ju vara möjligt att dra upp till uber* inställningar på PCn iallafall. Sluta klaga på att grafiken har blivigt försämrad, framförallt innan ni ens har sett en release kopia utav spelet på PC.
Jävla gnälliga kids.
http://wccftech.com/witcher-3-xml-lets-enable-sharpening-uber...

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Natrium:
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av Natrium:

Jag förstår varför dom gjort som dom gjort, men med detta så vill jag påpeka det som jag har sagt sedan år och dagar tillbaka , DETTA är varför jag gnäller på att allt jävla skit med konsoler, som håller tillbaka alla fina saker vi skulle kunna haft i spel, och då är det inte enbart grafiska detaljer vi snackar om utan även gameplay features.

Det är inte konsolernas fel, det är UTVECKLARNAS FEL,
det är CDPR som VALT att inte lägga extra pengar på PC utgåvan det har gjorts förut och kommer att göras igen.

Ett bra exempel är Battlefield 3 som också gjordes till ps3/xbox360 men ändå kunde maxa PC:n bra, för dom la ner pengar på det INTE FÖR ATT KONSOLERNA HÖLL TILLBAKA DOM.

//mvh. från en dedikerad PC spelare.

Så du kan säga att utan konsoler i världen så skulle det vara exakt samma sak som hände? låt oss säga att dom enbart skulle släppa spelet till PC skulle det bli samma problem då? Nä men tack vara att konsolmarknaden är större för folk har inte lika många "gaming" datorer som konsoler så är det självklart att dom måste se till att spelen funkar bra på konsolerna, Skulle vi se samma problem om konsolerna var riktigta next gen maskiner?

Skulle verkligen vilja se vart ifrån du får dom siffrorna. PC Gaming marknaden blir bara starkare för varje år som går. Det finns ett flertal spel på PC som får ett storsäljande konsolspel att se ut som ett gruskorn. Dota 2 hade sitt starkaste år i år med över 1.2 miljoner spelare online på en och samma dag. World of Tanks på över 60 miljoner spelare. League of Legends på över 27 miljoner spelare förra året.

Problemet ligger i att CD Project har blivit giriga. Witcher 2 sålde otroligt bra på PC och pushade verkligen på tekniken. Witcher 3 kommer säkert också sälja bra men i samma veva så kommer folk att tappa intresset i CD Project pga. att det kompromissat PCn som brukade vara deras huvud platform.

Mycket handlar faktiskt om principen. Om det behandlar PC spelare som andrahand så kommer dom blöda kunder. Det har hänt innan för ett flertal spelutvecklare och det kommer hända CD Project ifall dom inte skärper sig.

jag har inge siffror utan går på vetskap hur det har varit förr, vi PC spelare har får lidit länge nog att få leva med att använda hälften av våran kraft i burkarna för att vi får spela spel som är "byggd" för konsol och portade till PC, vilket jag helt enkelt aldrig kommer att förstå varför dom inte gör tvärt om vilket jag tycker låter mer logiskt, Bygg spelet till PC så bra man bara kan göra det, sen dumma ner det till en konsols nivå, lättare att göra det den vägen tycker jag, men jag är ingen spelutvecklare så vad vet jag.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag redan köpt det, förtjänar bara att bli köpt på rea om detta stämmer. Är så jävla trött på konsolerna, dom ska alltid förstöra för oss på PC.

Menar du allvar? Det här är ju bara tragiskt. Det finns inte ett piss som har förstörts här, och den här "downgrading":en av grafiken märks inte i praktiken överhuvudtaget till skillnad från i spel som Watch_Dogs och Alien, vilket samtliga personer som fått testa spelet kan intyga om. Hade det inte skrivits artiklar om detta hade du garanterat aldrig haft en susning om det heller.

Oh, och bara så du tänker på det själv, att det finns inte en enda video på youtube eller screenshots som faktiskt är kapabel till att göra spelet rättvisa, något som också flitigt hävdas från personer som spelat spelet, bland annat Jesse Cox.

Men sure, ångra du att du har förköpt årtioendets bästa rollspel bara för att grafiken KANSKE är LITE sämre än vad du önskade, det är ju trots allt någonting som utplånar all spelglädje i spelet och uppenbarligen så är det helt plötsligt inte snyggt längre. Det är helt förstört helt enkelt! /facepalm

Spelet är uppenbarligen fantastiskt baserat på recensionerna, men det som egentligen är mest synd här är att CDPR förstör det rykte de lyckats bygga upp. Att ljuga för sina fans, där man först syftar på att ingen nedgradering skett är inte så smart, speciellt inte om man är en av spelmarknadens mest respekterade utvecklare.

Medlem

Att man behöver anpassa grafiken för konsolerna var väl ändå väntat eftersom deras hårdvara kändes utdaterad redan vid release.

Grafiken är självklart inte allt men för min del ett stort incitament att spela titlar som ex. Witcher. Och av dom videos som visats i samband med FZ:s recension att döma så skulle den grafiken på PC vara godkänd, knappast mer. Men det är ju såklart för tidigt att säga. Om inte annat får man hoppas på en grafikpatch...

k3m
Medlem
Skrivet av aolbain:
Skrivet av Playcrafter:

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Det var ju väldigt naivt.

Men haaalllllåååååå! Vi vet fortfarande inte om någonting av det här är sant. Så ta ert förnuft till fånga. Vi är inga hjärndöda zombies eller hur!?

Ambassadör
Xbox

Spelet kommer säkert att vara skitroligt att spela, det tvivlar jag inte på. Det som är trist är ju hur CDPR lyckas sabotera mycket av ett ganska unikt förtroendekapital de byggt upp hos PC-spelare.

Inte nödvändigtvis bara för att de nerfar grafiken för att anpassa till konsoller, men mer för hur de verkar hantera det. Det låses och försvinner trådar/inlägg hej vilt på deras forum och de förnekar allt. Bristen på transparens är nog det folk blir upprörda över. Det är ju metoder man mest förknippar med "den andra sidan", som EA/Ubisoft mfl skumraskföretag.

Men när dollartecknen hopas så är det få principer som inte går att spola ner i toaletten.


signatur

Jump in.

Medlem

Pinsamt att folk faktiskt försvarar detta...
Det handlar om att utvecklare ljuger för oss konsumenter.
Hur kan man försvara det? Folk sitter och pratar om "små barn som stampar"..
Bättre att vi snällt böjer oss fram och bara tar emot då?

Sluta vara fårskallar och säg ifrån! När en utvecklare ljuger för sina spelare så skall det dras upp och de ska straffas för det!

Pirata spelet! Köp inte skiten!
Vill de inte ge oss vad de lovar så ska inte vi ge dem det de vill ha. Simpelt!

KoP
Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Laymachine:

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Word!

Eller hur, jamenar om tex Metallica hade sketit i första minuten av Nothing Else Matters för att göra det mer mainstream, va hade det spelat för roll?

Att vara passionerad för något?

BAH!

Att vara för passionerad är aldrig bra. En sund distans bör finnas.

Medlem
Skrivet av Playcrafter:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag redan köpt det, förtjänar bara att bli köpt på rea om detta stämmer. Är så jävla trött på konsolerna, dom ska alltid förstöra för oss på PC.

Menar du allvar? Det här är ju bara tragiskt. Det finns inte ett piss som har förstörts här, och den här "downgrading":en av grafiken märks inte i praktiken överhuvudtaget till skillnad från i spel som Watch_Dogs och Alien, vilket samtliga personer som fått testa spelet kan intyga om. Hade det inte skrivits artiklar om detta hade du garanterat aldrig haft en susning om det heller.

Oh, och bara så du tänker på det själv, att det finns inte en enda video på youtube eller screenshots som faktiskt är kapabel till att göra spelet rättvisa, något som också flitigt hävdas från personer som spelat spelet, bland annat Jesse Cox.

Men sure, ångra du att du har förköpt årtioendets bästa rollspel bara för att grafiken KANSKE är LITE sämre än vad du önskade, det är ju trots allt någonting som utplånar all spelglädje i spelet och uppenbarligen så är det helt plötsligt inte snyggt längre. Det är helt förstört helt enkelt! /facepalm

Spelet är uppenbarligen fantastiskt baserat på recensionerna, men det som egentligen är mest synd här är att CDPR förstör det rykte de lyckats bygga upp. Att ljuga för sina fans, där man först syftar på att ingen nedgradering skett är inte så smart, speciellt inte om man är en av spelmarknadens mest respekterade utvecklare.

Det är ni som förstör ryktet utan att överhuvudtaget ge CDPR en chans. Ni gnäller och skapar tsunamis i vattenglas över lågupplösta screenshots och extremt lågkvalitativa videos på okända inställningar och får för er att dessa anonyma källors skitsnack skulle vara ristat i sten som representativt av hur spelet faktiskt ser ut. Hade ni brytt er om ärlighet till att börja med så hade ni inte varit hycklare på det här sättet, utan ni hade väntat tills spelet faktiskt släppts innan ni börjar hävda att CDPR är lögnare som förstört ert förtroende.

Det är ni som förstört förtroendet om någon, som startar en häxjakt baserat på hörsägnen och overifierbara anonyma källor.

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Pinsamt att folk faktiskt försvarar detta...
Det handlar om att utvecklare ljuger för oss konsumenter.
Hur kan man försvara det? Folk sitter och pratar om "små barn som stampar"..
Bättre att vi snällt böjer oss fram och bara tar emot då?

Sluta vara fårskallar och säg ifrån! När en utvecklare ljuger för sina spelare så skall det dras upp och de ska straffas för det!

Pirata spelet! Köp inte skiten!
Vill de inte ge oss vad de lovar så ska inte vi ge dem det de vill ha. Simpelt!

Pinsamt att det finns människor som du som känner sig så jävla entitled att du tar på dig rätten att begå stöld för att någon anonym källa som inte går att verifiera säger att någonting förändrats som du inte gillar.

Låtsas inte för en sekund som du någonsin hade planerat på att köpa spelet, eller att du bryr dig om ärlighet. Hycklare. Din åsikt är helt oviktig och ointressant för allt och alla eftersom du är inget bättre än en hycklande tjuv som hoppar på första bästa möjlighet till att låtsas vara bättre än du faktiskt är.

Medlem

Gud vad hemskt.. spelet ser ju fördjääävligt ut!
Tänker absolut inte spela detta pga att de har tweakat grafiken för att det ska flyta bättre

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av KoP:
Skrivet av Laymachine:

Älskar såna här trådar, föreställer mig alltid massa barn som står och stampar och gråter när jag läser dessa kommentarer

Word!

Eller hur, jamenar om tex Metallica hade sketit i första minuten av Nothing Else Matters för att göra det mer mainstream, va hade det spelat för roll?

Att vara passionerad för något?

BAH!

Att vara för passionerad är aldrig bra. En sund distans bör finnas.

Låter som ett av de rätta svaren till intagningsprovet för att delta i melodifestivalen =|

Medlem

Hur svårt är det, skit i att förboka spelen. Köp spelet om det verkar fett när det har släppts.

Och gillar man grym grafik så får man väl för fan gilla det utan att någon annan som prioriterar gameplay ska kalla en för gnällig p12:a osv. Folk gillar olika och lite vanlig respekt för andra kan väl inte vara så svårt eller?

Medlem

Är det inte falsk marknadsföring på GOG om spelet har nedgraderad grafik, men gog visar fortfarande grafiken i 2013-2014 års bilder.

http://www.gog.com/game/the_witcher_3_wild_hunt_preorder

Är ungefär som att ha bilder på en Ferrari, men när man köper bilen så får man en Skoda.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Stelefan:

Pinsamt att folk faktiskt försvarar detta...
Det handlar om att utvecklare ljuger för oss konsumenter.
Hur kan man försvara det? Folk sitter och pratar om "små barn som stampar"..
Bättre att vi snällt böjer oss fram och bara tar emot då?

Sluta vara fårskallar och säg ifrån! När en utvecklare ljuger för sina spelare så skall det dras upp och de ska straffas för det!

Pirata spelet! Köp inte skiten!
Vill de inte ge oss vad de lovar så ska inte vi ge dem det de vill ha. Simpelt!

Pinsamt att det finns människor som du som känner sig så jävla entitled att du tar på dig rätten att begå stöld för att någon anonym källa som inte går att verifiera säger att någonting förändrats som du inte gillar.

Låtsas inte för en sekund som du någonsin hade planerat på att köpa spelet, eller att du bryr dig om ärlighet. Hycklare. Din åsikt är helt oviktig och ointressant för allt och alla eftersom du är inget bättre än en hycklande tjuv som hoppar på första bästa möjlighet till att låtsas vara bättre än du faktiskt är.

"Stöld" "Hycklare" "tjuv"

Du slänger dig med stora ord, slår vad om att du är en väldigt liten individ

Stöld? Uppenbart vet du inte vad stöld är för något. Blir dock inte speciellt förvånad över det.

Haha resten av ditt inlägg är bara komiskt. Tycker det är smått pinsamt att du tror dig veta vad jag har tänkt och inte. Men så brukar det vara med proffstyckare på internet, de vet minsann allt.

Snälla, kom med mer och förgyll resten av natten.

Skriv svar