Detta har försämrats med The Witchers 3-grafiken

Inaktiv

This is why we can't have nice things.

Because of consoles. Filthy, cheap consoles.

Medlem
Skrivet av Sidewinders:
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Aktiebolaget som CDPR ägs av (där GOG/CDPR är majoriteten av vad som är bolaget ) är värt ca: 400 miljoner dollar.

Ett mycket litet företag helt enkelt. /s

Jämnfört med EA är det en spottstyver.
(2013) Total equity US$2.267 billion
(2013) Revenue US$3.797 billion

EA tjänade alltså 3797 MILJONER under 2013, det är ca 9,5st GOG/CDPR

Medlem

Nu skall vi hålla oss lugna, låt CD-Projekt ge oss PC spelare storyn och innehållet i spelet. Låt modders ge oss grafiken vi vill ha.

- PC Master Race


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

herregud, denna grafikhäxjakt!
jag tror inte spelet blir tråkigare eller upplevs sämre.

Känner detsamma, jag är bara glad att spelet ens kommer.


signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

ja detta var ju tråkigt att läsa.. nej jag väntar nog med ett köp

<3

Medlem

Först, så ursäktar jag för dubbel post!

För det andra hittade jag nyss denna post från CD-Projekts forum där Community & Website Coordinator Marcin Momot från CD-Projekt RED säger följande

Ok guys, I belive a word of clarification is required. These are just rumors, and as we've said before we don't comment on such. Secondly you have to remember that our game is a big release - a lot of people have been anticipating it and quite a few would like to gain some publicity from it even when it means talking about things which are not true. Wild Hunt comes out in a few days and you will be able to find out for yourself if the game is up to your standards. We believe so - we've worked really hard for 3 years to deliver you best possible experience - we love The Witcher as much as you do. To conlude we'd rather have you focus on the game and the fact that it's going to be in your hand in a matter of days. And one more thing - whenever we say something officially, we always put a person behind it.

Posten/tråden hittar ni under.

[http://forums.cdprojektred.com/threads/35851-Insider-says-the...]


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jämnfört med EA är det en spottstyver.
(2013) Total equity US$2.267 billion
(2013) Revenue US$3.797 billion

EA tjänade alltså 3797 MILJONER under 2013, det är ca 9,5st GOG/CDPR

Och EA producerade många spel under den tiden, det var 4 år sedan CDPR producerade ett storspel (Witcher 2), min poäng var att dom inte är ett litet företag och dom skulle ha råd med att lägga extra resurser på PC versionen.

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Vad kul att du vill att marknaden helt ska stagnera. När vi ändå håller på kan vi sluta utveckla saker. Slår vad om att du även är sur för att datorer har gått ifrån att vara stora som fotbollsplaner till att du kan få ned den i fickan.

Medlem
Skrivet av WhiteWolf68:

herregud, denna grafikhäxjakt!
jag tror inte spelet blir tråkigare eller upplevs sämre.

Klart det upplevs sämre, varför skulle det inte? Spelet kanske är hur bra som helst iallafall, men naturligtvis skulle det sett bättre ut med bättre grafik.
Har ingen brådska med köp iaf...väntar tills någon vecka efter release (och FZ's tredje recension!) så man ser vad man får

Medlem

Tack så mycket Xbox 720p.


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Ångrar jag redan köpt det, förtjänar bara att bli köpt på rea om detta stämmer. Är så jävla trött på konsolerna, dom ska alltid förstöra för oss på PC.

Medlem
Skrivet av Idono:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Playcrafter:

Trodde aldrig CDPR kunde sjunka så lågt.

Gnäll hårdare över någonting som A) inte påverkar spelets kvalitet överhuvudtaget, och B) inte ens nödvändigtvis stämmer. Som sagt, en anonym källa är lika trovärdig som ingen källa alls.

Frågar du folk som har spelat spelet däremot så säger samtliga att de inte märkt, än mindre faktiskt tänkt på, att grafiken skulle varit "nedskalad" förrän folk faktiskt börjar gnälla om det.

Kanske för att dom som spelat det inte bryr sig om det och inte lägger någon tanke på detalj?

Snarare är det väl så att dom som nyligen spelat spelet var riktiga fans och blev inbjudna (resan betald etc) av CDPR. Det gör ju att dom blir mindre benägna att kritisera spelet givetvis.
Jag är skeptisk till källaren men om det är sant är det inget annat än en skandal, speciellt för dom som förbokat spelet.
Ska bli intressant att se nästa vecka.

Medlem
Skrivet av Tapiwen:

Först, så ursäktar jag för dubbel post!

För det andra hittade jag nyss denna post från CD-Projekts forum där Community &amp; Website Coordinator Marcin Momot från CD-Projekt RED säger följande

Ok guys, I belive a word of clarification is required. These are just rumors, and as we&#039;ve said before we don&#039;t comment on such. Secondly you have to remember that our game is a big release - a lot of people have been anticipating it and quite a few would like to gain some publicity from it even when it means talking about things which are not true. Wild Hunt comes out in a few days and you will be able to find out for yourself if the game is up to your standards. We believe so - we&#039;ve worked really hard for 3 years to deliver you best possible experience - we love The Witcher as much as you do. To conlude we&#039;d rather have you focus on the game and the fact that it&#039;s going to be in your hand in a matter of days. And one more thing - whenever we say something officially, we always put a person behind it.

Posten/tråden hittar ni under.

[http://forums.cdprojektred.com/threads/35851-Insider-says-the...]

Here we go. Personal attacks on a RED (post deleted). That's it folks, show's over.
Locked.
[http://forums.cdprojektred.com/threads/35851-Insider-says-the...]

Medlem
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Du vet att det är PC du spelar på...?
Då finns det en meny där du kan dra ner inställningarna själv utan att andra blir drabbade.....

Medlem

Ärligt talat, vem bryr sig så pass mycket om grafiken att det är en avgörande faktor för ett köp? Så länge det är snyggt och gameplay och story är bra så spelar grafiken knappt nån roll. Spelar fortfarande WC3 13 år efter det släpptes. G A M E P L A Y!!!!!!!!!!

Medlem

Roande hur folk försvarar att spelutvecklare faktiskt inte försöker pusha spel som medium framåt utan anpassar sig till den svaga nämnaren (konsoler).

Det är anledning till varför CoD kan släppas årligen, företag kan komma undan med låst content on disc och season passes för 40 euro.

Folk är helt dumma i huvudet som konsumenter och fanboyism är det löjligaste konceptet någonsin.

Medlem

Ja då hade jag hellre haft en delayed release på PC versionen som GTA V. Att det dock ska behövas är ju ett skämt, visar hur lite dom bryr sig. När företagen går i sängen med M$/Sony blir dom alltid sämre. Bioware, DICE etc..

Jag gissar på att dom tog sig vatten över huvudet och inte insåg hur mycket jobb det är att utveckla till tre plattformar. Så PC blev lidande, som vanligt.

Men får hoppas att moddare kan göra klart spelet som det borde varit.

Medlem
Skrivet av Dizzz:
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Vad kul att du vill att marknaden helt ska stagnera. När vi ändå håller på kan vi sluta utveckla saker. Slår vad om att du även är sur för att datorer har gått ifrån att vara stora som fotbollsplaner till att du kan få ned den i fickan.

Nä, jag spelar spel för hur bra de är, inte för hur snygga de är... Witcher 3 kommer jag spela på PS4 så jag slipper bry mig om grafiken och att min dator inte klarar av det lägsta ens.

När jag sedan uppgraderar min dator nästa år så förväntar jag mig att maxa Star Citizen med den, men jag förväntar mig också att jag ska kunna spela spel på den i 5+ år innan jag ens behöver bry mig om att uppgradera den.

Jag tycker det är bra att konsolerna finns, de bromsar utvecklingen lite och låter fler ha råd att spela på PC för att de inte behöver hänga med i nån slags uppgraderingshysteri hela tiden.
Det ger också utvecklarna en bas att sikta på, har vi tur så kommer spelet till PC med högre upplösning och bättre texturer, men spelet i sig blir inte bättre av det. Bara snyggare.

Spela lite Dwarf Fortress och Angband så förstår du min utgångspunkt. Spel är inte gjorda bara för att vara snygga, de ska främst vara kul att spela.

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av MaXMC:

Jag tycker det är SKITBRA!

Det betyder att jag faktiskt kan spela det här spelet någorlunda snyggt på mitt GTX660 utan att lägga ut 5000 kr på ett nytt grafikkort...

Att de inte behåller de grafiska effekterna beror antagligen på att de då måste felsöka och debugga dessa också och det kostar utvecklingstid när majoriteten av försäljningen kommer att ske på konsol. Det kostar för mycket pengar för ett så "litet" företag som CD Projekt RED.

Att Dice och EA gjorde det på BF3 är ju för att de hade pengarna till det, sedan blev det inte jättesnyggt det heller då ingen av spelarkaraktärern har solglasögon och alla levels gjordes i motljus...

Du vet att det är PC du spelar på...?
Då finns det en meny där du kan dra ner inställningarna själv utan att andra blir drabbade.....

Jag kan inte dra ner mer på grafiken, jag klarar precis Minimum requirements...

Medlem

Enhanced Edition om ett år då...


signatur

CPU: Intel 12600K GPU: ASUS RTX 3080 TUF OC RAM: G.Skill 16GB DDR4 CL14 @ 3200Mhz
Moderkort:
TUF GAMING Z690-PLUS WIFI D4 Kylning: Noctua NH-U12A chromax.black Chassi: Fractal Design Meshify 2 - Light Tint PSU: ASUS ROG Strix 1000W 80+ Gold SSD1: Samsung 990 Pro 1TB SSD2: Samsung 980 Pro 500GB SSD3: Samsung 850 Pro 1TB Skärm: AOC Agon AG271QG 165Hz IPS G-Sync Cooled by Noctua

Medlem

De räknar väl med att konsolerna drar in mer pengar än PC-versionen. Borde kanske leva upp till deras förväntningar och pirata spelet då..

Ase
Medlem

Lustigt eftersom pc marknaden är större än alla konsoller tillsammans. Men som påpekats i tråden säkert mycket pengar i fickan från MS & Sony.

Medlem
Skrivet av WolfGrin:

Ångrar jag redan köpt det, förtjänar bara att bli köpt på rea om detta stämmer. Är så jävla trött på konsolerna, dom ska alltid förstöra för oss på PC.

Menar du allvar? Det här är ju bara tragiskt. Det finns inte ett piss som har förstörts här, och den här "downgrading":en av grafiken märks inte i praktiken överhuvudtaget till skillnad från i spel som Watch_Dogs och Alien, vilket samtliga personer som fått testa spelet kan intyga om. Hade det inte skrivits artiklar om detta hade du garanterat aldrig haft en susning om det heller.

Oh, och bara så du tänker på det själv, att det finns inte en enda video på youtube eller screenshots som faktiskt är kapabel till att göra spelet rättvisa, något som också flitigt hävdas från personer som spelat spelet, bland annat Jesse Cox.

Men sure, ångra du att du har förköpt årtioendets bästa rollspel bara för att grafiken KANSKE är LITE sämre än vad du önskade, det är ju trots allt någonting som utplånar all spelglädje i spelet och uppenbarligen så är det helt plötsligt inte snyggt längre. Det är helt förstört helt enkelt! /facepalm

Medlem

Jag tror nog det kommer vara rätt bra grafik ändå. De här ivrarna av det allra bästa som överhuvudtaget går att frambringa på planeten tellus, sitter ni allihopa med >20 000-kronorsriggar? Har folk vars ålder passar ihop med den generella nivån på tålamod och kommentarston verkligen råd med datorer som klarar världens bästa grafik?

dmn
Medlem

Fördelen med att spelutvecklarna gör så här är ju att man inte behöver uppgradera särskilt ofta - Mina gamla Titaner står sig fortfarande väl.

Nackdelen är väl att man inte behöver uppgradera till nya, roliga grejer särskilt ofta.

Medlem

Varför så bittra?
Hälften av er klarar nog inte ens av spelet på Ultra.

Medlem

Spelet verkar kul men trist att konsollerna ska dra ner kvalitén.
Tur vi har ett riktigt PC-master race spel att se fram emot. Star Citizen!

Medlem
Skrivet av k3m:

Jävla skitkonsoler, förbannade jävla skitkonsoler i fall detta nu är sant.

Snarare förbannade jävla skitutvecklare isf (vilket inte jag tycker), men om det är någon man ska skylla på så är det CD Projekt.

Medlem

Jag skapade en tråd på witcher forumet och skrev följande information om nedgradering och undrade mer över om spelare med mer kräm i datorn skulle kunna njuta utav dessa effekter i en kommande patch eller liknande. Men tråden försvann 10 sekunder efter jag la upp den så jag antar att de inte vill prata om något sådant just nu. Bad for business maybe.


signatur

Ordo Ab Chao

Medlem
Skrivet av Stelefan:

Därför man ALDRIG bokar spel..
Bra att veta att man nu kan skippa detta köp.
Aldrig att jag tänker stödja en utvecklare som ljuger för sina spelare.

Hoppas att fler göra likadant och inte låter de komma undan med detta skit.

Klart man kan förboka, men man kan ju hålla nere kostnaderna och köpa där det är billigt. Tror nog allt att spelet är värt 170kr ändå.

Skriv svar