Har grafiken i The Witcher 3 blivit sämre?

Medlem

förstår om dom drar ner grafiken ge,fört med witcher 2, liksom går inte att gemföra zoner mot en öppenvärld, dock så skillnaden mellan previewn och nu varande värkar dock vara lite tråkig

Medlem

Inget annat än falsk marknadsföring. Hade det varit Rome 2 eller Watch Dogs då jävlar, men när det gäller CD Projekt och Witcher är det helt plötsligt ok. Gamers är fan lättmanipulerade.

Medlem

Har sagt flera gånger under utvecklingens gång att grafiken har blivit sämre och sämre. Nu har vi svart på vitt att CD Projekt har nerfat grafiken till förmån för "next-gen" konsolerna.

Medlem

Skulle nog vilja påstå att PC gamers luktar äckligare än konsol gamers. Så det där med hygienen håller jag inte med om.

Medlem
Skrivet av Xilitu:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Hade det varit något annat bolag än CDPR hade jag hållit med dig, men jag är villig att ge CDPR "benefit of the doubt" för dom har aldrig hittills sen dom släppte första Witcher 2007 sopat något under mattan eller ljugit om något, snarare tvärtom

(Witcher 2 trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jk5r1mP6om8 exakt denna grafiken fick vi in-game)

Roligt att du tog trailern som var launch trailer.. spelet kom ut 17 maj 2011.. den där är postad 13 maj 2011

Här har du typ första trailer.. https://www.youtube.com/watch?v=OuROTfFgFlA Och Vem bryr sig om Grafiken har dragit ner? Spelet kommer fortfarande vara lika roligt. jag spelar heller ett spel som körs bra och stadigt över ett som inte

På din första trailer är allt från in-game cutscenes, det enda som ändrats från trailern du länka är att dom uppdaterade Geralt's ansikte, animationerna och la in dom riktiga voice-oversen (uppgraderat ljussättningen lite också men inget som märks så mycket), så jag är inte så orolig, och ja, vem bryr sig om grafiken tbh? story > gameplay > grafik

Här är dock en in-game trailer från exakt en månad sen: https://www.youtube.com/watch?v=nYwe_WHARdc
Hyfsat mycket mer läckert än "ultra" screenshotsen. Tar den mer som legit än ett par stillbilder som (antagligen) används för ett försök till att basha spelet

Medlem

tycker inte det ser lika imponerande ut nä.. samma ripoff som watch dogs.. suck

Medlem

Tur att man inte förbokade.
Landskapsbilden såg ut som vanilla skyrim

Medlem

Ja det såg ju onekligen snyggare ut på deras demo 2013. Dock är ju spelet allt annat än fult fortfarande.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av N4kame0:

Tur att man inte förbokade.
Landskapsbilden såg ut som vanilla skyrim

Jo precis för nu är spelet jävlat bara skit och inget att ha, lika bra dom inte ens släpper det....

Lustigt att det inte är förräns någon snör upp jämförelsebilder som folk börjar gnälla!

Men nä ja har själv tänkt att det sett lite dassigt och oskarpt ut när ja sett gameplay för nån vecka sen men tänkt att det bara är komprimeringen eller min dåliga syn.

Medlem

Det är klart att de måste skala ner grafiken, de flesta sitter inte på dubbla grafikkort eller ett monsterkort. I slutändan handlar det om att sälja x antal kopior av spelet. Sluta tjura och njut av spelet.

Medlem

är la standard nu att spelföretag blåser kunderna

Medlem
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Xilitu:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Hade det varit något annat bolag än CDPR hade jag hållit med dig, men jag är villig att ge CDPR "benefit of the doubt" för dom har aldrig hittills sen dom släppte första Witcher 2007 sopat något under mattan eller ljugit om något, snarare tvärtom

(Witcher 2 trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jk5r1mP6om8 exakt denna grafiken fick vi in-game)

Roligt att du tog trailern som var launch trailer.. spelet kom ut 17 maj 2011.. den där är postad 13 maj 2011

Här har du typ första trailer.. https://www.youtube.com/watch?v=OuROTfFgFlA Och Vem bryr sig om Grafiken har dragit ner? Spelet kommer fortfarande vara lika roligt. jag spelar heller ett spel som körs bra och stadigt över ett som inte

På din första trailer är allt från in-game cutscenes, det enda som ändrats från trailern du länka är att dom uppdaterade Geralt's ansikte, animationerna och la in dom riktiga voice-oversen (uppgraderat ljussättningen lite också men inget som märks så mycket), så jag är inte så orolig, och ja, vem bryr sig om grafiken tbh? story > gameplay > grafik

Här är dock en in-game trailer från exakt en månad sen: https://www.youtube.com/watch?v=nYwe_WHARdc
Hyfsat mycket mer läckert än "ultra" screenshotsen. Tar den mer som legit än ett par stillbilder som (antagligen) används för ett försök till att basha spelet

jag har Pre ordrar The witcher 3 CE sen dom typ dom reveala Dom jag är en sån person som inte bryr mig on "Downgrades" Ect så länga jag Vet att jag kommer har Roligt när jag spelar spelet kommer jag köpa det även om det inte får det bästa reviews

Inaktiv

Det är väl nog för att konsolerna inte ska kännas så kraftigt värdelösa i prestanda som de redan gör.

Medlem

dom slänger in dom där bättre visuella effecterna i wild hunt enhanced edition

Medlem

Varför inte ge PC spelarna tillgång till effekterna? Jag menar, dom som kan, kan.

Medlem

Låter som att de hade skäl för sitt embargo. Som alltid.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Och alla som tvivlade på mig när jag var skeptiskt redan när dom annonserade ut expansionerna före spelet släpptes.

Trodde ni seriöst att det inte är beskärningar dom fått göra för att de är i behov av pengar, det är material som är skärt ut för att få ut spelet på marknaden, därav en kompromiss och nedskärning av grafiken också. De tog sig lite vatten över huvudet och vägrar erkänna det för de vill behålla sitt goda rykte hos spelarna. Inte försena spelet mer för de har press på sig. Det handlar om ekonomi.

Problemet är att de gör, som många utvecklare gör, att om dom ljuger för kunderna istället. De tror de tjänar massor av pengar och att folk glömmer tills nästa Expansion eller vad som helst. De tänker kortsiktigt när de blir för stora. Kortsiktiga vinster, och inte långsiktigt.

Time will tell tho.


signatur

Nämen!

Medlem

Är man missnöjd som kund finns alltid alternativet att inte köpa spelet.

Avstängd

https://www.youtube.com/watch?v=chn9QN2W5V4

Detta måste alla kolla in, inte fult spel och nyligen lanserad trailer.

Medlem

Dom skulle kunna göra DLC eller en prenumeration så man kan låsa upp bättre grafik.

Medlem
Skrivet av Stich:

Är man missnöjd som kund finns alltid alternativet att inte köpa spelet.

Köper man det via GoG har man 30 dagars ångerrätt.

Medlem

Får väl se när DX12 dyker upp. De har ju sagt att de ska fundera på att uppgradera när det väl släpps för allmänheten.

Medlem

Suck. Jag som alltid är emot att förboka spel... Självklart förbokade jag ju detta förra året. Det har ju klart och tydligt blivit mycket sämre än vad de visade först... CD Project Red blir väl som alla andra nu.

k3m
Medlem
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Xilitu:
Skrivet av lightyear96:
Skrivet av Buio:
Skrivet av Preed:

Detta händer nästan alltid vill jag nämna. Man börjar vid målet sedan skalar man ner i poleringsfasen för att allting skall fungera. Spel är ofta snyggast i början, sen måste man låsa framerates och upplösningar så börjar grafiken skalas ner. Så vore inte alls oväntat om den blivit sämre. Antagligen att förvänta sig.

Handlar väl oftast om överoptimistiskt tänk dock snarare än att man försöker lura folk. Vissa saker kanske man in your heart of hearts förstår att det inte kommer vara kvar vid release.

Tror snarare att det handlar om "target renders" och inte realtidsgrafik från spelmotorn. Sen visar det sig att de kraftigt överestimerat den grafiknivå den kan få ut, och tvingas banta spelet till release.

För vi vill väl inte tro att spelbolagen avsiktligt gör renderade filmer och kallar dem "gameplay" för att locka spelare med grym grafik?

Hade det varit något annat bolag än CDPR hade jag hållit med dig, men jag är villig att ge CDPR "benefit of the doubt" för dom har aldrig hittills sen dom släppte första Witcher 2007 sopat något under mattan eller ljugit om något, snarare tvärtom

(Witcher 2 trailer: https://www.youtube.com/watch?v=jk5r1mP6om8 exakt denna grafiken fick vi in-game)

Roligt att du tog trailern som var launch trailer.. spelet kom ut 17 maj 2011.. den där är postad 13 maj 2011

Här har du typ första trailer.. https://www.youtube.com/watch?v=OuROTfFgFlA Och Vem bryr sig om Grafiken har dragit ner? Spelet kommer fortfarande vara lika roligt. jag spelar heller ett spel som körs bra och stadigt över ett som inte

På din första trailer är allt från in-game cutscenes, det enda som ändrats från trailern du länka är att dom uppdaterade Geralt's ansikte, animationerna och la in dom riktiga voice-oversen (uppgraderat ljussättningen lite också men inget som märks så mycket), så jag är inte så orolig, och ja, vem bryr sig om grafiken tbh? story > gameplay > grafik

Här är dock en in-game trailer från exakt en månad sen: https://www.youtube.com/watch?v=nYwe_WHARdc
Hyfsat mycket mer läckert än "ultra" screenshotsen. Tar den mer som legit än ett par stillbilder som (antagligen) används för ett försök till att basha spelet

Mmm! Fast märker du hur snabbt många tror på detta, utan några som helst bevis!? Människor alltså, fy fan! Nå, deras förlust. Jag kommer då att njuta i lång tid med spelet framöver.

Medlem

Man får väll ladda ner en demoversion som vanligt. Litar inte på någon utvecklare längre.

Medlem

Jag ser ju hellre att actionen flyter på nära mig och att det ser fint ut där än att jag mitt i en actionsekvens kan se löven på träden på berget som är två kilometer bort...

Det första vi såg var antagligen Target Renders (som vanligt) så att saker ändrar på sig är bara att räkna med,
CD Projekt har skött sånt här jävligt snyggt förut (till skillnad från Ubi och EA) det är därför det inte är så många gnällskallar här som gnäller på dem som det är i Ubi-tråden om Watchdogs.

Det kommer 3-4 expansioner och antagligen DX12 till PC-releasen så jag är inte orolig. Iofs har jag förbokat PS4-versionen men så får det vara då jag inte har råd att uppgradera datorn just nu.

Medlem

Kollar man på gameplay på högsta inställningarna så ser det fortsatt riktigt bra ut, inte som på några av screenshotsen ovan som måste vara på "low". Möjligt att art-direction ändrats eller att de fått kompromissa, men jag kan aldrig minnas att jag sett en gameplay-film så snygg som några av de skärmdumparna ovan.. ? (Det ser dock ljusår bättre än w2 ut ändå på gameplay)

Medlem

Så går det när folk skriker efter att allt ska vara open world, det kommer till ett pris (;

Medlem
Skrivet av StrongBad:

Hade det här varit ett spel från Ubisoft så hade vi varit upprörda.

Det är för att deras spel är dåliga också. Samt UPLAY.

Medlem
Skrivet av Jozo:
Skrivet av Remus:

Hade det här spelet inte haft namnet "Witcher 3" hade det bara varit klagomål här i kommentarsfältet.

Nu är hela kommentarsfältet som din kommentar istället. Folk gnäller över att folk inte gnäller....

Det är inte gnäll. Det är sanningen. Sanningen är vacker. Okorrumperad. Ren. Fri från fördomar och personliga åsikter. Sanningen väljer inte sida.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Skriv svar