Utvecklare bakom X-Wing och Crysis vill göra rymdflygaraction

Robot
Utvecklare bakom X-Wing och Crysis vill göra rymdflygaraction

Veteraner från Lucasarts och Crytek äskar pengar för att skapa Starfighter Inc.

#star-citizen, #starfighter-inc, #lucasarts, #dice, #crytek


Inaktiv
Utvecklare bakom X-Wing och Crysis vill göra rymdflygaraction

Är detta nya zombie-vågen? Stanna kvar, så berätta vi allt efter reklamen!

Medlem

Rymd-spel är alltid nice. Nån som är insatt i Star Citizen, hur färdiga är de procentuellt sett? När planerar de att släppa?

Medlem
Skrivet av grollo_92:

Är detta nya zombie-vågen? Stanna kvar, så berätta vi allt efter reklamen!

Bara zombie eran kan ersättas någon gång så är jag nöjd Kul att rymdscenen börjar titta fram efter flera års vilande


signatur

Game long and prosper

Medlem
Skrivet av Playcrafter:

Rymd-spel är alltid nice. Nån som är insatt i Star Citizen, hur färdiga är de procentuellt sett? När planerar de att släppa?

Det går bra. De bröt $81m för några dagar sedan. Squadron 42 som är spelets kampanjläge förväntas släppas mot slutet av 2015, medan Star Citizen i sig släpps någonstans under 2016.

FPS-modulen är också på ingång, och bör släppas närsomhelst nu.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem
Geeks Gaming

Är dom så giriga att dom måste ha 700k för att kåda 32 player ? ^^

Medlem

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Medlem
Skrivet av LVX156:

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Är inte Star Citizens Squadron 42 och delvis Elite: Dangerous sådana?

Medlem

Kampanj-coop.. ja tack!


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem

"World of Tanks, meets Dota, in space". -> Fractured Space

"World of Tanks, meets Counter-Strike, in space" -> Starfighter Inc

Många WoT kloner som dyker up just nu.

Finns ju t.o.m Total War:WoT edition.

Medlem

David Wessman...Om han är involverad så är jag "game"!

http://starwars.wikia.com/wiki/David_Wessman

Medlem

Tja, $16 kan det vara värt även om jag är mer intresserad av single-player.

Medlem

Rymdspel ska vara gigantiska med mycket utforskning och stora slag enligt min, inte en 32player mimi karta in spaze. Men men hoppas de lyckas nå sitt mål så att de som gillar konceptet får sitt spel

Medlem

Detta kan bli det första Kickstarter som jag är med och stöttar. You had me at "Utvecklare bakom X.Wing...".


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av LVX156:

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Läs deras uppdatering där de pratar om just single player och möjligheten att erbjuda ett spel som påminner om de gamla klassikerna:

https://www.kickstarter.com/projects/impellerstudios/starfigh...

"Will there be a single player campaign?

In short, we hope so!

We loved the story-driven single player campaigns in the X-Wing series and we would be thrilled to bring that type of experience back to the modern gaming scene."

Får de in 1.5 miljoner dollar kan de erbjuda single player i episoder, får de in 17 miljoner dollar blir det ett mer dynamiskt single player spel.

Medlem

Ett rutinerat gäng som vet hur man levererar, check.
Fet rymd-action, check.
Real Newtonian physics, check.

Jag är på.

Medlem

Lycka till, det skadar inte med fler bra rymdspel. Elite är redan en hit. Mycket talar för att Star Citizen även kommer bli en hit. Det är en skitkul period för oss som velat ha något nytt sedan X3 eller Freelancer.

(och nej, X: Rebirth räknas inte. Det är abysmalt dåligt.)


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av Jinxswe:

Är dom så giriga att dom måste ha 700k för att kåda 32 player ? ^^

Va? Varför antyder du om att girighet skulle ha någonting med saken att göra?

Medlem

Fixa Starwars-licensen så är jag på, när jag är i jymden vill jag flyga TIE-fighters och X-wings i en härligt massiv kampanj som sträcker sig över ep 4,5,6 och beyond.

Att försöka äta samma kaka som Star Citizen och Elite Känns som pengar i sjön..

Medlem

Tror inte dom kommer kunna leverera en bra upplevelse på 250 om dom bara når dit. Men dom kanske har massa pengar sedan innan, pallade inte läsa all text, för mycket onödig information.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av LVX156:

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Är inte Star Citizens Squadron 42 och delvis Elite: Dangerous sådana?

Elite har ingen kampanj. Star Citizen tänker jag inte ta i med tång. Pay to win vaporware.

Geeks Gaming
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Jinxswe:

Är dom så giriga att dom måste ha 700k för att kåda 32 player ? ^^

Va? Varför antyder du om att girighet skulle ha någonting med saken att göra?

hahah jag sa de med sarkasm

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av LVX156:

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Är inte Star Citizens Squadron 42 och delvis Elite: Dangerous sådana?

Elite har ingen kampanj. Star Citizen tänker jag inte ta i med tång. Pay to win vaporware.

"Kampanj" och "uppsättning uppdrag med handling" är inte ekvivalenta begrepp. Elite har det förra men inte det senare. Squadron 42 skulle du inte behöva ta i med tång, men det är icke desto mindre utannonserat och beskrivs precis som vad du önskade dig. Det skulle alltså kunna vara intressant om det släpps och recensenter tycker om det. Att det skulle vara P2W är dock falskt, eftersom skepp man betalar för inte kan användas i SQ42.

Inaktiv

Mmmmm Star Citizen drar in pengar! Nu jävlar blir det rymdspel! Sånt folk vil ha det är I ROPET!

...lycka till.

Medlem
Skrivet av LVX156:
Skrivet av FelixenS:
Skrivet av LVX156:

Finns det inte nog med multiplayerspel? Gör ett singleplayerspel med en rejäl kampanj, ett nytt Freelancer. Det skulle jag betala för.

Är inte Star Citizens Squadron 42 och delvis Elite: Dangerous sådana?

Elite har ingen kampanj. Star Citizen tänker jag inte ta i med tång. Pay to win vaporware.

Haha, jag ser att du har koll...

Allt man kan testa idag (genom att sponsra spelet) kommer man att kunna skaffa i spelet, genom att spela det.

Kort och gott: Play to win.

1
Skriv svar