Witcher 3-studion i hetluften – anklagas för att stänga ute återförsäljare

Robot
Witcher 3-studion i hetluften – anklagas för att stänga ute återförsäljare

Green Man Gaming: CD Projekt vill inte arbeta med återförsäljare som kan störa deras egen försäljningsplattform.

#nyhetstips


Medlem
Witcher 3-studion i hetluften – anklagas för att stänga ute återförsäljare

Har känt länge att CDPRs image har varit falsk sedan Witcher 2. Något hände där och jag tror de längre inte kan dölja det i jakt på pengar.

Medlem

Värt att lägga till att denna tredjepart som gmg ska ha köpt ifrån ska enligt dem själva vara godkänd av CD Projekt.

Medlem

Det är klart att allt förändras med Wither 3. Det var klart redan när de började prata om att nästa spel måste vara open world, day one console release etc. Man ville helt plötsligt uppfylla allas önskningar på samma gång. Och det verkade inte som att man analyserade vad som gjorde Witcher 2 bra (balansen, inte för stort och inte för litet utan lagom och välgjort (Förhållandevis)). Bara spekulationer dock, och jag har redan fått spelet med mitt grafikkort. Håller dock tummarna för att dom inte blåser det här, vill se mer spel från CD i klass med witcher 2.

Medlem

Allt som gynnar gog är bra imo. Föredrar det framför steam i alla fall.

Sen att neka gmg känns väl lite väl onödigt dock.

Medlem

så ena parten vill sälja för320 kr istället för det rekommenderade priset 490kr, det verkar rätt självklart att dom skulle tacka nej till detta. Detta är helt på gmg i mina ögon.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Medlem

Sedan när är det fel att förneka andra att sälja sin produkt? Om man vill ska man väl ändå kunna välja vem som får och inte får sälja något som man själv tillverkat? Att man ens har mage att anklaga folk för något sånt här.

Om jag bara vill sälja min egen produktmina egna villkor så är det väl bara jag som har något att sälja till om det? Gillar man det inte behöver man inte köpa min produkt.

Medlem

Klart att ägarna till gog inte vill att en konkurrerande sida ska sälja samma produkt till ett lägre pris. Hade de istället sålt för det rekommenderade priset hade det inte blivit något problem.

Inga konstigheter här tycker jag, och gmg kanske borde tänka steget längre nästa gång istället för att försöka starta någon häxjakt mot gog som är riktigt bra i mitt tycke.

Medlem

320kr, jag kollade igår då var Witcher 3 på 35% rabatt vilket var runt 32 pund. Vilket blev ca 420kr eller något, fortfarande högre än på steam om man äger första witcher och andra witcher spelet.


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

dmn
Medlem

Blir inget köp för min del utan GMG.
Grattis CD Projekt.

Medlem

Verkar som att GMG har tagit bort rabatten nu.

GMG: 49,99 pund= ca 624kr istället för 32,79= ca 405kr
(var kom 320kr ifrån?)

GOG: 59,99 Euro = ca 550kr
Äger man dock tidigare witcher spel på gog så får man de för:
43,79= ca 408kr

k3m
Medlem
Skrivet av kaealy:

Har känt länge att CDPRs image har varit falsk sedan Witcher 2. Något hände där och jag tror de längre inte kan dölja det i jakt på pengar.

Visst sätt i gång häxjakten bara. CDPR är den bästa spelstudion just nu. När det kommer till god PR. GMG kan ta sitt uttalande och stoppa upp det någonstans.

Medlem

hade kappahl klagat så här om dom fick nej av gucci att sälja deras kläder också?

k3m
Medlem
Skrivet av dmn:

Blir inget köp för min del utan GMG.
Grattis CD Projekt.

Du som går miste om vad som mycket möjligt kan vara decenniets bästa rollspel.

Medlem

Lite väl oprofessionellt av en VD att så här klart anklaga en eventuell affärspartner för att ha dålig affärssed?

Hur som helst är det oroande men har lite riktigt substans. Det sägs ingenting om varför CDPR skulle vilja stänga ute dem och att uppmana kunder att inte köpa via butiker som fått tredjehandsnycklar är inget konstigt i sig. Andra utgivare och studios gör det samma och anledningen är helt enkelt att dem inte vill att användare ska bli sura på dem om det blir problem.

Sen är


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Såklart att CDPR kan neka vem dom vill.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av kaealy:

Har känt länge att CDPRs image har varit falsk sedan Witcher 2. Något hände där och jag tror de längre inte kan dölja det i jakt på pengar.

Visst sätt i gång häxjakten bara. CDPR är den bästa spelstudion just nu. När det kommer till god PR. GMG kan ta sitt uttalande och stoppa upp det någonstans.

Det är uppenbart att saker har förändrats hos CDRP, speciellt efter hela karusellen med att slutprodukten nu inte alls liknar de tidigare bilderna och klippen från spelet. Där de plockat bort teknologi endast för att få spelet till konsoler.

Rätt sorgligt om du anser att den bästa studien just nu är en studie som endast släppt i princip en spelserie. Mycket snack och lite verkstad hos CDRP i mina ögon, speciellt efter detta.

Medlem

Rätt kul dock i sammanhanget, när folk tvingas ha spelen på steam, Uplay eller Origins så är det förjävligt. När CDRP och GoG gör detsamma så är dom det bästa företaget någonsin, roande i mina ögon.

Medlem
Skrivet av kaealy:

Rätt kul dock i sammanhanget, när folk tvingas ha spelen på steam, Uplay eller Origins så är det förjävligt. När CDRP och GoG gör detsamma så är dom det bästa företaget någonsin, roande i mina ögon.

galaxy tjänsten är dock helt frivillig. Du kan updatera/ladda ner dina gog spel utan det om du vill.

Medlem
Skrivet av 92_slayer:

så ena parten vill sälja för320 kr istället för det rekommenderade priset 490kr, det verkar rätt självklart att dom skulle tacka nej till detta. Detta är helt på gmg i mina ögon.

CDPR borde väl ta samma pris per exemplar oavsett vad GMG sätter för pris till slutkund. Det är GMG som i så fall minskar sin vinst när de sätter ett billigt pris. Vilket är upp till GMG.

CDPR blir nog istället sura att folk då köper av GMG än från dem själva (gog). Då de säkerligen tjänar mer per exemplar om de får sälja spelet själva.

Konkurrens...

Medlem

GMG kan ta sig i röven. Köpte Far Cry 3, dom kunde inte leverera produkten och vägrade hjälpa mig. Handlar aldrig där igen. Funkar allt som det ska så är sidan förvisso smidig, men skiter det sig så ger supporten dig mellanfingret och hotar med att banna ditt konto om du fortsätter klaga för att du inte fått din produkt levererad


signatur

Game long and prosper

dmn
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av dmn:

Blir inget köp för min del utan GMG.
Grattis CD Projekt.

Du som går miste om vad som mycket möjligt kan vara decenniets bästa rollspel.

Det är bara ett spel.
Knappast bättre än Skyrim heller.

Medlem

det är inte bara ett spel, det är utan att ens ha spelat det ,århundradets rpg spel ^^

Medlem
Skrivet av dmn:
Skrivet av k3m:
Skrivet av dmn:

Blir inget köp för min del utan GMG.
Grattis CD Projekt.

Du som går miste om vad som mycket möjligt kan vara decenniets bästa rollspel.

Det är bara ett spel.
Knappast bättre än Skyrim heller.

Du kan ju köpa spelet på GMG. Bara utan att CDPR tar ansvar för det.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Horniak:
Skrivet av 92_slayer:

så ena parten vill sälja för320 kr istället för det rekommenderade priset 490kr, det verkar rätt självklart att dom skulle tacka nej till detta. Detta är helt på gmg i mina ögon.

CDPR borde väl ta samma pris per exemplar oavsett vad GMG sätter för pris till slutkund. Det är GMG som i så fall minskar sin vinst när de sätter ett billigt pris. Vilket är upp till GMG.

CDPR blir nog istället sura att folk då köper av GMG än från dem själva (gog). Då de säkerligen tjänar mer per exemplar om de får sälja spelet själva.

Konkurrens...

Problemet ligger i att CDPR inte har sålt några nycklar till GMG. GMG verkar istället ha köpt in nycklar från ett annat håll vilket gör att CDPR inte tjänar något på GMG överhuvudtaget.

Medlem
Skrivet av Draug:

Sedan när är det fel att förneka andra att sälja sin produkt? Om man vill ska man väl ändå kunna välja vem som får och inte får sälja något som man själv tillverkat? Att man ens har mage att anklaga folk för något sånt här.

Om jag bara vill sälja min egen produktmina egna villkor så är det väl bara jag som har något att sälja till om det? Gillar man det inte behöver man inte köpa min produkt.

Nu är det ju vi konsumenter som blir drabbade. Detta är helt fel.

Medlem

GMG kan dra åt skogen!

Medlem
Skrivet av Thane:
Skrivet av Horniak:
Skrivet av 92_slayer:

så ena parten vill sälja för320 kr istället för det rekommenderade priset 490kr, det verkar rätt självklart att dom skulle tacka nej till detta. Detta är helt på gmg i mina ögon.

CDPR borde väl ta samma pris per exemplar oavsett vad GMG sätter för pris till slutkund. Det är GMG som i så fall minskar sin vinst när de sätter ett billigt pris. Vilket är upp till GMG.

CDPR blir nog istället sura att folk då köper av GMG än från dem själva (gog). Då de säkerligen tjänar mer per exemplar om de får sälja spelet själva.

Konkurrens...

Problemet ligger i att CDPR inte har sålt några nycklar till GMG. GMG verkar istället ha köpt in nycklar från ett annat håll vilket gör att CDPR inte tjänar något på GMG överhuvudtaget.

Om Gmg nu köpt nycklarna från en godkänd källa så måste väl CDPR fått sina pengar därifrån?

k3m
Medlem
Skrivet av kaealy:
Skrivet av k3m:
Skrivet av kaealy:

Har känt länge att CDPRs image har varit falsk sedan Witcher 2. Något hände där och jag tror de längre inte kan dölja det i jakt på pengar.

Visst sätt i gång häxjakten bara. CDPR är den bästa spelstudion just nu. När det kommer till god PR. GMG kan ta sitt uttalande och stoppa upp det någonstans.

Det är uppenbart att saker har förändrats hos CDRP, speciellt efter hela karusellen med att slutprodukten nu inte alls liknar de tidigare bilderna och klippen från spelet. Där de plockat bort teknologi endast för att få spelet till konsoler.

Rätt sorgligt om du anser att den bästa studien just nu är en studie som endast släppt i princip en spelserie. Mycket snack och lite verkstad hos CDRP i mina ögon, speciellt efter detta.

Inget av det du påstår är uppenbart. Du verkar vara ett grinigt Dragon age/EA fan, som tar första bästa chans att smutskasta Witcher och CDPR. Så behöver du inte tycka synd om mig. Jag tycker inte ett dugg synd om dig.

k3m
Medlem
Skrivet av kaealy:

Rätt kul dock i sammanhanget, när folk tvingas ha spelen på steam, Uplay eller Origins så är det förjävligt. När CDRP och GoG gör detsamma så är dom det bästa företaget någonsin, roande i mina ögon.

Att du orkar hänga här och spy galla, Gå i säng med EA i stället. GOG tvingar ingen att använda deras 3e parts program för att använda deras spel. Därför är de det bästa spelföretaget någonsin.

123
Skriv svar