Här är hårdvaran som ska stoppa fusk i e-sport

Medlem
Skrivet av wrajjt:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av wrajjt:

Kommer inte ens att röra några spel som kräver en sån här hårdvarulösning.

Det är det ingen som har föreslått heller, eftersom detta inte är en konsumentprodukt och jag tvivlar på att du är ett e-sportproffs som regelbundet spelar i storskaliga turneringar.

Detta är inte en konsumentprodukt ÄN. Tror du verkligen att företag som t.ex EA har några skrupler när det gäller att pressa ut mer pengar ur sina redan urvattnade produkter. Kan redan se det framför mig. "För att spela Call of Duty 12 på våra verifierade premiumservrar krävs hårdvarubaserad anti-fusk teknologi. Köp vår produkt för 699:- IDAG (med en prenumeration för att hålla din hårdvara uppdaterad) och få tillgång till en garanterat fuskfri spelmiljö! (Så slipper vi försöka bekämpa hackare via mjukvara och patchar till själva spelet!)".

Jag är inget e-sportsproffs som så många på ett eller annat smaklöst sätt har påtalat tidigare i tråden, men man behöver inte vara en spelare av sådan kaliber för att bli nervös av denna typen av lösning.

Även om hårdvarubaserad anti-fusk teknologi blir standarden och du inte är emot teknologin av ideologiska skäl när det kommer till övervakning så har du ingenting att oroa dig över. Skulle det bli standarden så kommer marknaden lösa problemet långsiktigt. Det innebär att även om vi förutsätter att den här sortens teknologi skulle bli standarden, och att det isåfall skulle bli omständligt av den enkla anlednignen att vi hade behövt köpa extra hårdvara samt koppla in denna och få den att fungera, så kommer det till slut leda till att den blir automatiskt inbyggd i de nya mössen så smångingom.

Det finns ingen som skulle tjäna på att den här sortens lösning blir standarden samtidigt som hårdvaran har en orimlig prislapp. Tvärtom. Spelföretagen måste kollektivt hjälpas åt för att göra lösningen hållbar och standardiserad samtidigt som kvalitetsnivån på denna standarden höjs automatiskt. Det innebär att EA inte hade kunnat göra som du verkar tro, eftersom EA isåfall inte hade kunnat leverera produkter till den standarden som konsumenterna KRÄVER utan extrakostnader som samtliga av deras konkurrenter inte tar ut.

Och skulle alla företagen försöka göra som du verkar tro så hade det aldrig kunnat komma en standardiserad lösning heller. Att göra det här till en konsumentprodukt kräver samarbete långt bortom företagets egna gränser.

Medlem
Skrivet av koleny:

Frågan är hur denna påverkar latensen mellan musen och pcen... Men om det fungerar bra så är det ju självklart en bra idé

Under 1 ms delay är det.

https://www.kickstarter.com/projects/1094040691/game-ref-the-...

Medlem
Skrivet av jimbow1234:
Skrivet av Arvid:

Är det bara jag som har lite svårt att se tanken med att lägga upp det här på kickstarter om det främst är tänkt att användas vid professionella tävlingar? Är det dessutom inte rätt bra säkerhet (eller vad en nu ska kalla det) vid proffsmatcher?

Kan bara hålla med, är produkten tillräckligt intressant så borde de kunna vända sig direkt till företagen som står för de stora e-sport eventen.

Men folk har väl insett att man kan tjäna lätta pengar på Kickstarter...

Kickstartern började för lite över en vecka sen och de har fått in en procent av vad de vill ha, kikar man på kicktraq så ser man att det gått flera dagar utan att någon alls backat projektet

Jag gillar idén dock, särskilt om det kommer något sätt att verifiera att enheten är inkopplad och inte pillad på över nätet så den kan användas för mer informella sammanhang också men i nuläget så ser jag inte varför vanliga gamers ska backa och skaffa sig en.

/ LordDaimos

12
Skriv svar