Call of Duty: Black Ops 3 får dedikerade servrar till pc

Robot
MrX
Medlem
Call of Duty: Black Ops 3 får dedikerade servrar till pc

Jo men är det fortfarande jobbiga lobbys utan server browser så man direkt kommer in i en server som dom har satt upp eller kommer man kunna sätta upp sin egen/hyra en server någonstans så man kan skapa en community?

Det är det som är frågan. I need more info innan jag köper en till CoD titel.

Skrivet av MrX:

Jo men är det fortfarande jobbiga lobbys utan server browser så man direkt kommer in i en server som dom har satt upp eller kommer man kunna sätta upp sin egen/hyra en server någonstans så man kan skapa en community?

Det är det som är frågan. I need more info innan jag köper en till CoD titel.

Det blir nog som vanligt på den punkten.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Säger dom ju alltid. Men hoppas att det blir många många fler som spelar BO3 på PC jämfört med AW.

Geeks Gaming

Jaha men den riktiga frågan är om det är riktiga servrar eller samma matchmaking game list skit som det har varit nu de senaste 4 spelen.
BO2 hade "servrar" men de va också matchmaking.

Releasehästryttare

Uhm, kan ha fel om detta men hade inte BO2 peer to peer systemet sim i mw2 ? Va la bara BO1 som hade dedicerade servrar?

Medlem

Oj, Rubriken fick mig att tänkte wow man kanske tänker om och köper det. Men exakt är det some BO2 eller är det någon dom bara säger som med AW bla bla . Inget pre-order det är 100% iaf.

Men men , är det som ettan kanske det blir ett köp, men sen måste man ju tänka på "the new movement system" :/

Medlem
Medlem

Gärna med en Server browser också!!!!!!!!

Kommer ihåg den här än idag... https://www.youtube.com/watch?v=GyfXPPiaUSw
den snubben alltså, som fick COD-communityn att jubla!

Medlem

Säger dom inte så här varje gång dom ska släppa något och lurar alla?

Enligt mig så är det bara cod 2 och 4 som var något att ha.

Medlem

På tiden, kanske dags för lite punkbuster oxo.

Medlem

Problemet med dessa spel är att man inte utvecklar dom för att hålla ett högt spelvärde i mer än ett år. Sen vill dom att man köper nästa spel. Detta splittrar communityn, trasar sönder potentiella e-sport satsningar och ger avsaknad till en communitybaserad modsektion.

Medlem

Tröttsamt att nya spel gör reklam för gamla funktioner som något nytt och bra. Vad fan har hänt...
Förtydligande: dedikerade servrar är bra.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:

Tröttsamt att nya spel gör reklam för gamla funktioner som något nytt och bra. Vad fan har hänt...
Förtydligande: dedikerade servrar är bra.

Det som har hänt här är att vad, 3(?), olika dev teams jobbar på samma spelserie och uppenbarligen har helt olika prioriteringar gällande kvaltitet.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av svidishkaboj:

Tröttsamt att nya spel gör reklam för gamla funktioner som något nytt och bra. Vad fan har hänt...
Förtydligande: dedikerade servrar är bra.

Det som har hänt här är att vad, 3(?), olika dev teams jobbar på samma spelserie och uppenbarligen har helt olika prioriteringar gällande kvaltitet.

Fast det handlar inte bara om Call of Duty, man ser detta i olika varianter till olika spel när de promotas.

Medlem
Skrivet av svidishkaboj:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av svidishkaboj:

Tröttsamt att nya spel gör reklam för gamla funktioner som något nytt och bra. Vad fan har hänt...
Förtydligande: dedikerade servrar är bra.

Det som har hänt här är att vad, 3(?), olika dev teams jobbar på samma spelserie och uppenbarligen har helt olika prioriteringar gällande kvaltitet.

Fast det handlar inte bara om Call of Duty, man ser detta i olika varianter till olika spel när de promotas.

Det är ju så klart sant.

Medlem
Skrivet av Devan:

Uhm, kan ha fel om detta men hade inte BO2 peer to peer systemet sim i mw2 ? Va la bara BO1 som hade dedicerade servrar?

Nej, Black Ops 2 har dedikerade servrar men ingen server browser.

Medlem

Men man kunde ju spela som tjej i "Ghosts" multiplayer också, va?
Eller vilken var det?


signatur

autograph

Avstängd

De får fan vara tydliga med och säga med "Browser"

Tredje CoD spelet i rad där de säger dedikerat men i match lobby rum osv.

Releasehästryttare
Skrivet av Rudin96:
Skrivet av Devan:

Uhm, kan ha fel om detta men hade inte BO2 peer to peer systemet sim i mw2 ? Va la bara BO1 som hade dedicerade servrar?

Nej, Black Ops 2 har dedikerade servrar men ingen server browser.

Ah, jo det saknade jag från BO1

Medlem

Tacksam för dedis men problemet ligger i hur allt presenteras också. Inkludera server browser, connect by ip, och helt öppna server-filer så att man kan hosta själv. (lär inte hända)

Medlem

Det var ju en trevlig nyhet i denna konsolinfekterade spelvärld! Tyvärr så dödar deras halvt tama framtidskoncept all ytterligare glädje för mig. Springa på väggar och studsa runt som Yoda på amfetamin är jag för gammal för. Tilltalar kanske den yngre publiken mer. Ytterligare ett COD/MW som inte kommer köpas...

1
Skriv svar