Star Wars Battlefront siktar på 60fps, fler än 8 kartor vid lansering
Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?
För att folk har klagat på det.
Okej? Jag har inte hängt med, men så som jag förstått det så finns det ingen single-player story. Dock nån form av "offline singleplayer challenges".
Så vad du säger är att dom hade för avsikt att släppa ett multiplayerspel med färre än 8 kartor från början?
Men det är klart, är ju EA. Planen var väl att ha day-1 dlc med extra kartor för 200:- styck
- Spelbara hjältar, inklusive Darth Vader, Boba Fett, och fler som kommer att avslöjas senare: "Du kan spela som fler än så, men än så länge har vi bara avslöjat Vader och Boba Fett. Fler kommer att följa."
Så de är hemliga med Yoda och Luke Skywalker? Måste vara
viktigt med hemlighetsmakeriet så ingen av oss kan gissa
vilka andra karaktärer som kan vara med i spelet xD
MattiAceGaming
Jag hajar inte att "fler än 8 kartor" är en höjdpunkt?
Minst 12 borde de ju bara skrivit. Vilket fortfarande känns i minsta laget för ett rent flerspelarspel för fullpris om det inte är fler än 12 kartor.
Men med tanke på att de har uttryckt fler än 12 indirekt, så vore det väldigt konstigt att lansera med 12. Kan man tycka.
"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.
I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).
Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...
"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.
I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).
Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...
Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.
MattiAceGaming
Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.
Idag pratar spel om 30fps å 60fps.
Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.
R.I.P The_maxx
"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.
I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).
Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...
Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.
I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).
Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta. På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt. Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps. Idag pratar spel om 30fps å 60fps. Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.
Realistiskt sett så tror jag att fps säljer sämre än grafik. Ett fult spel i 60fps genererar mindre pengar än ett snyggt spel i 30fps. Kanske det ändras i framtiden men trots allt prat om fps i dagsläget så jagar vi fortfarande polygoner.
"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.
I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).
Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...
Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.
I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).
Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.
"Siktar på"... jojo. Sikta går ju alltid. Träffa är en helt annan sak.
I EA:s fall kan det ju vara bra att faktiskt försöka sikta för en gång skull, de har inte ens orkat göra det den senaste tiden ;).
Dom flesta ser EA som bad guys, dom gör ett spel om Star Wars, bad guys i Star Wars är Stromtroopers och alla vet väl hur bra Stormtroopers siktar...
Stromtroopers är inte alls bad guys i Star Wars, de är kloner som är "programmerade" att följa order.
I clonewars ja, inte i original filmerna, där är de "bara" soldater. Samt att som Obiwan säger så siktar de som gudar egentligen men alla vet ju att Luke and friends behöver manipuleras att komma till Darth Vader, därför "missar" de hela tiden :).
Mja ca en tredjedel av den totala imperiet var fortfarande cloner.
Sure, men de lär ha varit över 50 år gamla och antagligen inte lika effektiva ;), om man utgår ifrån att de slutade tillverka dem efter clone wars dvs, något som de faktiskt aldrig nämner så vitt jag vet.
Jag som lever i 90 talet(ca 1998/9) vill få en förklaring till detta.
På min tid körde man som minst i 85hz helst högre på sin crt.
Fps var minst 85, men i snabba fps spel som tex unreal xxxx så ville man ha så många fps det bara gick över 100 körde man ju lätt, å vissa banor blev det flera hundra fps.
Idag pratar spel om 30fps å 60fps.
Jag som lever på 90 talet fattar ingenting av detta som känns som en tillbaka gång till 1996.
Tror att du kanske blandar ihop det lite?
De gamla CRT-skärmarna hade en viss bildfrekvens och detta styrde egentligen bara hur många bilder som skärmen ritade upp. Då tekniken var annorlunda så behövde man ha en högre frekvens för att slippa att skärmen "blinkade" och gav en huvudverk.
Man pratade aldrig då om fps på samma sätt som idag och vad jag vet så låste man aldrig spelen utan spelet genererade bildrutor vart efter datorn klarade av det.