Geralt gör reklam för Witcher 3 – dräper enorm best

Robot
Geralt gör reklam för Witcher 3 – dräper enorm best
Medlem
Geralt gör reklam för Witcher 3 – dräper enorm best

Hejdå sommar!

Medlem

Hej då, 2015!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

jag vill bara påpeka att geralt inte dräper nånting i trailern, dock slåss han mot en greater demon of tzeentch

Medlem

Varför måste det vara tredje person


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Vad skulle du föredra?

Medlem
Skrivet av warferwille:
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Vad skulle föredra?

Skulle vara schyst om de hel satsade på 1st person nästa gång. Funkade väldigt bra i Chivalry och Dark Messiah

+Öppnar ju upp för VR på ett helt annat sätt.

Medlem
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Jag tycker att det här är ett av dom få spel där man borde ha 3rd person. Mest för att det egentligen inte är ett RPG på ett traditionellt sätt, eftersom du spelar Gerald som redan är en karaktär och du är mer en åskådare med mycket inflytande. Skulle vara svårt att känna som att det är Gerald om man inte ser honom framför sig. Thats my humble opinion (brukar annars anse att tredje person känns som ett billigt knep att få konsolspel att se bättre ut).

Medlem
Skrivet av warferwille:
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Vad skulle föredra?

Jag gillar första person men det är lite ovanligt med dessa äventyrs spel där man kan
spela som i ett FPS spel. Jag vet att et inte är en shooter men skyrim och fallout är vad jag gillar
bland single players och jag valde a lira i firsta persons vy.

S.T.A.L.K.E.R. blir väl inget med mer och FarCry har varit lite besvikelser.


signatur

MattiAceGaming

Medlem
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av warferwille:
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Vad skulle föredra?

Skulle vara schyst om de hel satsade på 1st person nästa gång. Funkade väldigt bra i Chivalry och Dark Messiah
http://www.lgdb.org/sites/default/files/node_images/47898/127...

http://www.imgbox.de/users/public/images/ndQyn2MKdb.jpg

+Öppnar ju upp för VR på ett helt annat sätt.

Jag har för mig att de redan sagt att detta är det sista Witcher spel som de kommer göra. Och som jag sa tidigare, eftersom Gerald är en så pass stark karaktär eller vad man skall säga så tror jag att man skulle missa väldigt mycket känsla om man inte såg Gerald framför sig.

Kan iofs tänka mig att "Jättarna" står på kö för att köpa Witcher ip så de kan tjäna storkovan. Så möjligt att vi i framtiden ser mer witcher spel från andra utgivare.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:

Jag har för mig att de redan sagt att detta är det sista Witcher spel som de kommer göra. Och som jag sa tidigare, eftersom Gerald är en så pass stark karaktär eller vad man skall säga så tror jag att man skulle missa väldigt mycket känsla om man inte såg Gerald framför sig.

Jo sant, dock föredrar jag alltid first person ändå. Så mycket bättre på de flesta sätt. Går aldrig leva sig in i en värld på samma sätt i 3rd person.

Hoppas tex deras Cyperpunk lir kommer vara i 1st person. Behövs en vettig konkurrent till de nya Deus Ex spelen, finns flera saker i Human revolution som inte är direkt top notch. Tex de rätt fantasilösa miljöerna och ogillade även det gulbrundassiga färgtemat. Även karaktärerna och animationerna var rätt stela och tråkiga. Där tror jag CD Project kan vara med och höja ribban.

Ase
Medlem

RPG nörd som man är så hoppas jag att detta blir bra men risken är att det bara blir för mycket hack & slash för mig vilket e synd 1an orkade jag aldrig spela klart & där var det för mycket h&s(kändes bitvis som ett konsollspel) 2an var snygg men har inte kommit längre än draken i början.
1a person vore trevligt nu när grafiken blivit bättre så borde det funka bra(om nån bara vågade göra det sen skulle det bli svårt för dom stackars konsolerna ) Vem vet Underworld Ascension kanske, annars gillar jag 3d person också men då ska det vara story inte nåt diablo liknande blodbad/slakt.
Som sagt håller tummarna (blir väl som vanligt ett inköp & sen blir det liggande & så återgår jag till pillars of ... & Dragon age istället.
Det största för mig detta år blir nog Underworld Ascension(konstigt inte sagts nåt om det spelet på denna sida (än fast det är gamla looking glass & origin folk)) & sword coast detta hamnar i bästa fall på 3e plats

Medlem

Jag gillar tredjeperson bättre faktiskt. Kanske har det något att göra med att man mer märkbart ser effekten av att undvika saker eller klara av fotparader galant? Gillar sådant i spel.

Dock blir det nog inget köp tills möjligen om någon lyckas modda bort Geralt ur handlingen. Världen är väldigt intressant men är litet less på honom.

Medlem
Skrivet av chrisragnar:
Skrivet av Sapiens:
Skrivet av warferwille:
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Vad skulle föredra?

Skulle vara schyst om de hel satsade på 1st person nästa gång. Funkade väldigt bra i Chivalry och Dark Messiah
http://www.lgdb.org/sites/default/files/node_images/47898/127...

http://www.imgbox.de/users/public/images/ndQyn2MKdb.jpg

+Öppnar ju upp för VR på ett helt annat sätt.

Jag har för mig att de redan sagt att detta är det sista Witcher spel som de kommer göra. Och som jag sa tidigare, eftersom Gerald är en så pass stark karaktär eller vad man skall säga så tror jag att man skulle missa väldigt mycket känsla om man inte såg Gerald framför sig.

Kan iofs tänka mig att "Jättarna" står på kö för att köpa Witcher ip så de kan tjäna storkovan. Så möjligt att vi i framtiden ser mer witcher spel från andra utgivare.

Jag är relativt säker på att de ändrade sig kort efter uttalandet om att det skulle vara det sista Witcher-spelet till att det skulle vara det sista om Geralt.

ELF
Medlem

Väntar på att få statyn där Geralt slåss mot an.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av rubbiten:

jag vill bara påpeka att geralt inte dräper nånting i trailern, dock slåss han mot en greater demon of tzeentch

Erm... inte ens i närheten, den där är alldeles för liten


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av rubbiten:

jag vill bara påpeka att geralt inte dräper nånting i trailern, dock slåss han mot en greater demon of tzeentch

Erm... inte ens i närheten, den där är alldeles för liten

hur vågar du påstå att alla tzeentch greater demons är lika i storlek

k3m
Medlem

Jävlar vad jag gillade trailern kort, klart o koncist, som en trailer som inte visar något spelmekaniskt ska vara.

k3m
Medlem
Skrivet av Ase:

RPG nörd som man är så hoppas jag att detta blir bra men risken är att det bara blir för mycket hack & slash för mig vilket e synd 1an orkade jag aldrig spela klart & där var det för mycket h&s(kändes bitvis som ett konsollspel) 2an var snygg men har inte kommit längre än draken i början.
1a person vore trevligt nu när grafiken blivit bättre så borde det funka bra(om nån bara vågade göra det sen skulle det bli svårt för dom stackars konsolerna ) Vem vet Underworld Ascension kanske, annars gillar jag 3d person också men då ska det vara story inte nåt diablo liknande blodbad/slakt.
Som sagt håller tummarna (blir väl som vanligt ett inköp & sen blir det liggande & så återgår jag till pillars of ... & Dragon age istället.
Det största för mig detta år blir nog Underworld Ascension(konstigt inte sagts nåt om det spelet på denna sida (än fast det är gamla looking glass & origin folk)) & sword coast detta hamnar i bästa fall på 3e plats

Tack för tipset om Underworld ascendant

Medlem

Geralt har i böckerna och spelen en väldigt akrobatisk fightingstil med hopp och piruetter. Det skulle nog fungera dåligt i 1:personsvy. Snurrigt och ofokuserat.

Ase
Medlem
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ase:

RPG nörd som man är så hoppas jag att detta blir bra men risken är att det bara blir för mycket hack & slash för mig vilket e synd 1an orkade jag aldrig spela klart & där var det för mycket h&s(kändes bitvis som ett konsollspel) 2an var snygg men har inte kommit längre än draken i början.
1a person vore trevligt nu när grafiken blivit bättre så borde det funka bra(om nån bara vågade göra det sen skulle det bli svårt för dom stackars konsolerna ) Vem vet Underworld Ascension kanske, annars gillar jag 3d person också men då ska det vara story inte nåt diablo liknande blodbad/slakt.
Som sagt håller tummarna (blir väl som vanligt ett inköp & sen blir det liggande & så återgår jag till pillars of ... & Dragon age istället.
Det största för mig detta år blir nog Underworld Ascension(konstigt inte sagts nåt om det spelet på denna sida (än fast det är gamla looking glass & origin folk)) & sword coast detta hamnar i bästa fall på 3e plats

Tack för tipset om Underworld ascendant

Bara trevligt att komma med/få tips
(har dessutom tipsat denna sida om Underworld asension fick ett svar bara att folk var less på kickstarter men själv ser jag fram mot det & deras andra spel tillhör mina favoriter som thief, system chock, Bioshock osv men lär ju dröja ett tag tills det dyker upp man får väl kika på detta så länge & som sagt hålla tummarna att det håller intresset uppe längre än vad dom tidigare gjort

Medlem

Om DX12-ryktet stämmer kommer jag nog vänta till Windows10 innan jag spelar första gången...

...eller så kör man andra gången med DX12 och kan jämföra skillnaden bättre!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Vet inte om det är så smart att skjuta eld mitt i ett vetefält verkar lite lätt antändligt.

Medlem
Skrivet av rubbiten:

jag vill bara påpeka att geralt inte dräper nånting i trailern, dock slåss han mot en greater demon of tzeentch

Får man säga nörd?

k3m
Medlem
Skrivet av Ase:
Skrivet av k3m:
Skrivet av Ase:

RPG nörd som man är så hoppas jag att detta blir bra men risken är att det bara blir för mycket hack & slash för mig vilket e synd 1an orkade jag aldrig spela klart & där var det för mycket h&s(kändes bitvis som ett konsollspel) 2an var snygg men har inte kommit längre än draken i början.
1a person vore trevligt nu när grafiken blivit bättre så borde det funka bra(om nån bara vågade göra det sen skulle det bli svårt för dom stackars konsolerna ) Vem vet Underworld Ascension kanske, annars gillar jag 3d person också men då ska det vara story inte nåt diablo liknande blodbad/slakt.
Som sagt håller tummarna (blir väl som vanligt ett inköp & sen blir det liggande & så återgår jag till pillars of ... & Dragon age istället.
Det största för mig detta år blir nog Underworld Ascension(konstigt inte sagts nåt om det spelet på denna sida (än fast det är gamla looking glass & origin folk)) & sword coast detta hamnar i bästa fall på 3e plats

Tack för tipset om Underworld ascendant

Bara trevligt att komma med/få tips
(har dessutom tipsat denna sida om Underworld asension fick ett svar bara att folk var less på kickstarter men själv ser jag fram mot det & deras andra spel tillhör mina favoriter som thief, system chock, Bioshock osv men lär ju dröja ett tag tills det dyker upp man får väl kika på detta så länge & som sagt hålla tummarna att det håller intresset uppe längre än vad dom tidigare gjort

jo, jag vet. Vissa FZ medarbetare har inte en susning om vissa saker :/ de borde få kicken. I alla fall så, jag älskar Witcher 1 o 2. Tycker det är bland de bästa rollspelen någonsin. Ville bara förtydliga det sedan så är det ju synd att du inte gillar de. Själv så hoppas jag du får en ändrad inställning till de, och spelar skiten ur de och njuter varenda minut av det ha d

k3m
Medlem
Skrivet av MattiAce:

Varför måste det vara tredje person

Visst hade det varit fint att få välja själv så spelar det mindre roll för mig. Fast jag kan nog ändå tycka att fpv är favoriten, dock så ska det göras bra. Vilket endast ett superfåtal spel lyckats med tpv är också fint, och det är lättare att lyckas med också

Medlem

Ni har glömt länka denna preview om witcher 3, mycket sevärd!

Medlem
Skrivet av rubbiten:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av rubbiten:

jag vill bara påpeka att geralt inte dräper nånting i trailern, dock slåss han mot en greater demon of tzeentch

Erm... inte ens i närheten, den där är alldeles för liten

hur vågar du påstå att alla tzeentch greater demons är lika i storlek

Jag vågar påstå att de ser mer gamlika ut, är mer blåa och framförallt MYCKET större.


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Blazing_Angel:

Ni har glömt länka denna preview om witcher 3, mycket sevärd!

https://www.youtube.com/embed/Qi8tdetuz90

Indeed. Skönt att se något om spelet med en mer dokumentär känsla istället för att två inbitna fans som druckit för mycket kaffe kommenterar gameplay i mun på varandra..

Håller med om det dem pratar om i början. Att det var svårt för nya spelare att komma in i spelet.
Jag själv skaffade Witcher 2 EE för ca. 2 år sedan och det blev min introduktion i serien och jag kan erkänna att jag hängde inte med alls i storyn. Jag gillade heller inte inventorysystemet eller grejen med att man ska ta potions innan man går ut i strid, så spelet blev liggande ett tag tills jag beslutade att ge det en chans till, då jag verkligen gillar mörka storys.
Den här gången läste jag på om länderna och vilka som var kungar samt lite basic grejer om loren innan jag började.( Kan rekommendera Shoddycast serie på Youtube för dom som vill plugga lore.)
https://www.youtube.com/watch?v=YrrzVp2HIMk&list=PL7pGJQV-jlz...

...och nu är man hooked. Spelade igenom W2 4 ggr. med olika slut och planerar att plöja igenom ett femte innan release för 3an.

Medlem

Köpte Witcher 1 EE & 2 EE för ett tag sen. Jävligt bra än så länge. Längtar till trean!

12
Skriv svar