Mer gameplay från Rainbow Six: Siege

Robot
Mer gameplay från Rainbow Six: Siege

Se flygplansbanan spelas ur olika perspektiv med ordentlig kommunikation och planering.

#nyhetstips, #rainbow-six-siege-2


Medlem
Mer gameplay från Rainbow Six: Siege

Precis testat lite, får bli några rundor igen senare.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Medlem

Kört alphan några timmar nu. Riktigt kul om man bortser från buggarna(alpha som sagt). Man får en "coolhetskänsla" när man reppelar uppochner och skjuter kidnapparna genom fönster eller när man spränger upp tak/vägg/golv, flashbangar och rushar in skjutandes. Blir definitivt ett köp. Hoppas bara vännerna köper så att kan man lira 5st utan randoms.

Medlem

Fick mail i eftermiddags om att jag fått en nyckel så det blir till att testa i helgen

Inaktiv

Är det bara jag som störde mig enormt mycket på killen i det första videoklippet, som slösade ett helt magasin på absolut ingenting? Även om han fick ett ansiksskott, så fortsatte han att skjuta. Totalt onödigt!

Medlem
Skrivet av mickemat:

Kört alphan några timmar nu. Riktigt kul om man bortser från buggarna(alpha som sagt). Man får en "coolhetskänsla" när man reppelar uppochner och skjuter kidnapparna genom fönster eller när man spränger upp tak/vägg/golv, flashbangar och rushar in skjutandes. Blir definitivt ett köp. Hoppas bara vännerna köper så att kan man lira 5st utan randoms.

Vad tyckte du var roligt? Jag har kört några rundor nu och tycker det är pisstråkigt och helt intetsägande. Folk sitter bara och fiser i hörn och kör spray-and-pray tills den andra dör. När jag dör och får se hur den andra fick mig är det oftast så att den inte ens siktade på mig utan bara tömde ett halvt magasin i min generella riktning...

Världen känns som att den är gjord av plast - "metall" skjuter man igenom utan problem och träplankor knackas ner med armbågen. Vapnen låter som plastleksaker och FOV gör att jag känner mig inklämd i något trångt.

Jag har spelat 7 Days To Die i alpha i två år och även om det ser sju svåra år fulare ut än det här så finns det i alla fall en skön spelkänsla där som jag tyckte helt saknas här. Nä, jag tappade helt intresset för det här spelet på den här korta stunden

Medlem

Ser sjukt arkadigt ut jämfört med de första Rainbow Six-spelen. Så antar de följde samma väg som Vegas-spelen gjorde.

Medlem

Påminner mig första gången man lirade de_bunker i cs nån gång på 90-talet.
Har nog potential att sno folk ifrån cs i någon månad...


signatur

#PCMR

Medlem
Skrivet av Sebbepojken:

Vad tyckte du var roligt? Jag har kört några rundor nu och tycker det är pisstråkigt och helt intetsägande. Folk sitter bara och fiser i hörn och kör spray-and-pray tills den andra dör. När jag dör och får se hur den andra fick mig är det oftast så att den inte ens siktade på mig utan bara tömde ett halvt magasin i min generella riktning...

Världen känns som att den är gjord av plast - "metall" skjuter man igenom utan problem och träplankor knackas ner med armbågen. Vapnen låter som plastleksaker och FOV gör att jag känner mig inklämd i något trångt.

Grattis. Du har precis beskrivit hur det är att strida på riktigt i hus/bebyggelse. Kulor kan gå igenom nästan allt, fienden kan befinna sig var som helst och en campande fiende som vet att du kommer att komma är farlig som fan.

Medlem

Ta bort hjärtskannern. Eller nerfa den rejält. Den är för op. Annars ser det grymt ut^^

Medlem

http://a.pomf.se/hbdipx.webm

Alleles för mycket sånt här. Inte speciellt roligt att spela när man instant dör till någon som teleporterar framför en när han antagligen på hans skärm stått och skjutit på en i en halvtimme.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Sebbepojken:

Vad tyckte du var roligt? Jag har kört några rundor nu och tycker det är pisstråkigt och helt intetsägande. Folk sitter bara och fiser i hörn och kör spray-and-pray tills den andra dör. När jag dör och får se hur den andra fick mig är det oftast så att den inte ens siktade på mig utan bara tömde ett halvt magasin i min generella riktning...

Världen känns som att den är gjord av plast - "metall" skjuter man igenom utan problem och träplankor knackas ner med armbågen. Vapnen låter som plastleksaker och FOV gör att jag känner mig inklämd i något trångt.

Grattis. Du har precis beskrivit hur det är att strida på riktigt i hus/bebyggelse. Kulor kan gå igenom nästan allt, fienden kan befinna sig var som helst och en campande fiende som vet att du kommer att komma är farlig som fan.

Tack. Men jag beskrev även det som spelmekaniskt är bland det tråkigaste man kan vara med om. Har du spelat spelet? Folk står och kör spray-and-pray genom alla möjliga väggar bara för att hitta någon med träffindikatorn. Med tio fulla magasin på ett par minuter har man råd att bara tömma dom rakt ut i luften. Men det kanske är så man gör på riktigt också?

SWAT 4 är fantastiskt roligt. Det här spelet är bara en katt- och råttalek där råttorna sitter ihopkrupna i ett hörn och skjuter alla väggar och allt som rör sig.

För att det ska bli roligare vill jag se markant ökad rekyl, markant minskad total ammunition samt ett borttagande av träffindikatorn.

Medlem
Skrivet av employed:
Skrivet av Sebbepojken:

Vad tyckte du var roligt? Jag har kört några rundor nu och tycker det är pisstråkigt och helt intetsägande. Folk sitter bara och fiser i hörn och kör spray-and-pray tills den andra dör. När jag dör och får se hur den andra fick mig är det oftast så att den inte ens siktade på mig utan bara tömde ett halvt magasin i min generella riktning...

Världen känns som att den är gjord av plast - "metall" skjuter man igenom utan problem och träplankor knackas ner med armbågen. Vapnen låter som plastleksaker och FOV gör att jag känner mig inklämd i något trångt.

Grattis. Du har precis beskrivit hur det är att strida på riktigt i hus/bebyggelse. Kulor kan gå igenom nästan allt, fienden kan befinna sig var som helst och en campande fiende som vet att du kommer att komma är farlig som fan.

Jag tvivlar starkt på att en insatsstyrka sprejar kulor genom väggar i en gisslansituation.
Att man kan knacka sönder väggar med en liten armbågstouch är tilloch med för overkligt för detta spel.

Självklart är det upp till var och en vad man tycker är kul, men detta måste hittills vara det mest orealistiska Rainbow spel som släppts.
Och det svider lite då denna spelserie blev känt mest för sin realism.

edit:
För övrigt verkar "killcamen" vara buggad och återspeglar ibland helt tokiga scener.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem
Skrivet av nhagyavi:

Är det bara jag som störde mig enormt mycket på killen i det första videoklippet, som slösade ett helt magasin på absolut ingenting? Även om han fick ett ansiksskott, så fortsatte han att skjuta. Totalt onödigt!

Det var jag som spelade, ja det var onödigt i detta fallet. Men förra omgången (som var min första) så sprang motståndarlaget i klump. Jag tänkte att det säkert skulle hoppa ut fler från samma håll i siktet igen.

1
Skriv svar