Ligger pc-versionen av GTA V på sju DVD-skivor?

Robot
Ligger pc-versionen av GTA V på sju DVD-skivor?
Medlem
Ligger pc-versionen av GTA V på sju DVD-skivor?

Jag tror mitt rekord hittills, om man bortser från disketter, är Baldurs Gate som låg på 5 skivor, 6 med expansionen. Jag kan inte minnas att jag haft fler skivor än så under en installation.

Medlem

Som dom gamla goda CD-dagarna! Tur att man idag har andra alternativ än att sitta och fippla med skiv-byten


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem

Påminner mig om när man satt och switchade CD i sin PlayStation när FFVII just kommit ut... Eller när man satt och matade in The Sims-expansioner i burken några år senare.

Hade också en trasig CD-läsare hemma som barn så jag har också minnen av att jag suttit och tryckt in och ut och in och ut samma Warcraft II-skiva seriöst etthundra gånger i taget tills den läste och jag kunde börja lira igen. Masochism.

Vanligen hade jag skrattat gott åt dessa DVDer men nu sitter jag på UpNet som ger mig runt tre megabit va, så nu ser de faktiskt inte så dumma ut va

Medlem

Lipade lite när jag insåg att retail versionen inte är på steam :'(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem

Wing Commander 4, sex stycken CD skivor

Medlem
Skrivet av Hymer:

Lipade lite när jag insåg att retail versionen inte är på steam :&#039;(

Vad pratar du om?
http://store.steampowered.com/app/271590/


signatur
Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Hymer:

Lipade lite när jag insåg att retail versionen inte är på steam :&amp;#039;(

Vad pratar du om?
http://store.steampowered.com/app/271590/

Köper du den fysiska utgåvan kan du inte aktivera den på STEAM.

Medlem
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Hymer:

Lipade lite när jag insåg att retail versionen inte är på steam :&amp;#039;(

Vad pratar du om?
http://store.steampowered.com/app/271590/

Han menar nog att om du köper en fysisk utgåva så går det ej att länka den med Steam och därmed få t.ex. Steam achievements. Köper man spelet på någon annan sida än Steam laddar man ner och spelar det via Rockstar Social Club.

Medlem

UT2004 fat-box versionen
6 CD skivor, nog det största jag har köpt i cd mängd


signatur

"Wonderful! Time for a celebration... Cheese for everyone!"
"Epic is shit, change my mind"

Medlem

Förstår fortfarande inte varför Bluray inte är standard på PC också?

Medlem

Hur svårt hade de varit att trycka in en 1 blu-ray skiva där i högen?


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av Thomas:
Skrivet av Torakan:
Skrivet av Hymer:

Lipade lite när jag insåg att retail versionen inte är på steam :&amp;amp;#039;(

Vad pratar du om?
http://store.steampowered.com/app/271590/

Han menar nog att om du köper en fysisk utgåva så går det ej att länka den med Steam och därmed få t.ex. Steam achievements. Köper man spelet på någon annan sida än Steam laddar man ner och spelar det via Rockstar Social Club.

Stämmer. Riktigt tråkigt :'(


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av InfiniteTias:

Förstår fortfarande inte varför Bluray inte är standard på PC också?

För att det finns väldigt få som faktiskt har en blu ray läsare. Knappt lönt att ha en optisk läsare överhuvudtaget.


signatur

Xd

Medlem
Skrivet av Tobbe:

Hur svårt hade de varit att trycka in en 1 blu-ray skiva där i högen?

Visserligen så är bluray ovanligt på PC, skivspelare överhuvudtaget är inte helt vanligt längre.
Men annars så vore det definitivt det bättre alternativet.

Medlem

Trodde blu-ray var standard numera. Även till dator. (har ingen dator själv, och inte haft de senaste 4åren.)

(min Lapptop som är snart 6 år gammal räknas inte)

Medlem

Kings Quest IV kom på 7 disketter. Det var iofs 7 st 5" diskar på vardera 360 kb....och jag hade ändå ingen hårddisk så jag fick swappa en del när jag spelade. Men jag var inte bitter!


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem
Skrivet av Locktail:

Trodde blu-ray var standard numera. Även till dator. (har ingen dator själv, och inte haft de senaste 4åren.)

(min Lapptop som är snart 6 år gammal räknas inte)

Nej, det är lång ifrån standard. Snarare tvärtom, det blir vanligare och vanligare att helt strunta i optisk läsare när man bygger sin dator, pga den digitala distributionens framsteg.

Medlem

Skulle tippa på att man också kommer kunna ladda ner via Social Club med nyckeln man får med. Men jag trodde aldrig att jag skulle få se ett spel igen med så många skivor

Inaktiv

Fick en kort flashback av Monkey Island II på Amigan, har för mig att det var på 14 disketter. "Please insert disc 2".

I alla fall så tycker jag det är bra att de släpper ut de på skiva såhär, en del (som mig) har fortfarande pissdåligt internet. Bra att alternativet finns.

Inaktiv
Skrivet av Eqweex:

Som dom gamla goda CD-dagarna! Tur att man idag har andra alternativ än att sitta och fippla med skiv-byten

Disketterna är ännu mer nostalgi! Jag glömmer aldrig när brorsan fick byta disketter flera gånger om, när han installerade något Windows-system på hans dator. Jag tror det var Windows 95

Medlem
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Eqweex:

Som dom gamla goda CD-dagarna! Tur att man idag har andra alternativ än att sitta och fippla med skiv-byten

Disketterna är ännu mer nostalgi! Jag glömmer aldrig när brorsan fick byta disketter flera gånger om, när han installerade något Windows-system på hans dator. Jag tror det var Windows 95

Det var ett gäng disketter, ja. Jag har fortfarande mardrömmar om när jag nådde disk 11 eller nåt och den var kass.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

Sluta gnäll om CD skivor . Var glade att spelet inte ligger på floppydiskar.

Testpilot
Skrivet av demagog:

Kings Quest IV kom på 7 disketter. Det var iofs 7 st 5" diskar på vardera 360 kb....och jag hade ändå ingen hårddisk så jag fick swappa en del när jag spelade. Men jag var inte bitter!

Heart of china , 12 disketter

Medlem

Jag som tänkte vara framtidssmart för en massa år sedan och köpte en blu-ray-läsare till datorn. Har inte fått användning av den en enda gång.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Inaktiv
Skrivet av azynkron:
Skrivet av nhagyavi:
Skrivet av Eqweex:

Som dom gamla goda CD-dagarna! Tur att man idag har andra alternativ än att sitta och fippla med skiv-byten

Disketterna är ännu mer nostalgi! Jag glömmer aldrig när brorsan fick byta disketter flera gånger om, när han installerade något Windows-system på hans dator. Jag tror det var Windows 95

Det var ett gäng disketter, ja. Jag har fortfarande mardrömmar om när jag nådde disk 11 eller nåt och den var kass.

Ja. Det var något man verkligen inte ville uppleva -.-

Det är som "Battlefield Hardline".


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Godofcheese:

UT2004 fat-box versionen
6 CD skivor, nog det största jag har köpt i cd mängd

Den var episk!


signatur
Medlem

Har för mig att de klassiska "film"-spelen med mycket video låg på mängder av discar:
- Tex Murphy
- Phantasmagoria
- Blade Runner
- Wing Commander


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

spelet behöver 65gb eller nåt så det låter rimligt ja med så många skivor.. haha

12
Skriv svar