Gör Half-Life 2 snyggare

Robot
Gör Half-Life 2 snyggare

Ny modifikation gör Freemans flykt från City 17 snyggare än den någonsin varit.

#nyhetstips, #half-life-2


Medlem
Gör Half-Life 2 snyggare

Såg inte så imponerande ut. Kolla Cinematic Mod istället.

Fast visst, vill man bara ha Half-Life 2 fast lite bättre så är väl denna trevlig.

Medlem

Det här vill man ju spela imorn, var ett tag sen man körde igenom hl2 nu! Fortress forever släpps också till steam imorgon plus att man ska hinna spela bloodbourne och quakelive cw, vi ses på måndag allihopa! DND plz

Inaktiv
Skrivet av Loxus:

Såg inte så imponerande ut. Kolla Cinematic Mod istället.

Fast visst, vill man bara ha Half-Life 2 fast lite bättre så är väl denna trevlig.

Inte så? Väl? Är du galen? Det där är ju en rejäl förbättring jämfört med originalet.

Medlem
Skrivet av Loxus:

Såg inte så imponerande ut. Kolla Cinematic Mod istället.

Fast visst, vill man bara ha Half-Life 2 fast lite bättre så är väl denna trevlig.

Även om man inte gillar just den här "patch-modden" så är Cinematic Mod inte nödvändigtvis ett självklart alternativ.

Half Life 2 Update har ju som selling point att man lagat original-mesher och att det är den mest stabila versionen av HL2 - till skillnad från CM som byter ut rätt mycket, ibland så pass liberalt att innehållet byter art direction på spelet en smula, och CM är ABSOLUT inte stabilare än vanilla HL2, även om man kan argumentera att pampig hårdvara kan göra CM rätt stabil.

Nej, jag tycker HL2U låter som en fantastisk mod. Buggfixar, polering, portning till Valves senaste Source-version, nya shaders, stabilare, samt otroligt lojalt till originalspelet. Lägg på det en rejäl mängd till synes vettiga "behind-the-scenes"-kommentarer.

Medlem

Ser sjuk bra ut Vilken stämning de lägger till, måste spelas om!!!


signatur

För att spel ska vara kul ^^

Medlem

Impressive! Skulle kunna tänka mig att spela igenom igen ^^

Medlem

Frågan är ju om spelet verkligen blivit bättre...

Medlem

Som om Ravenholm inte var obehagligt nog...

Medlem

Mycket snyggt. Ser ut som de städat lite clipping buggar med. Props att de inte gjorde spelet "snyggare" med överexponerade "lens-flares". Blev sugen på att spela om spelet igen.

Medlem
Skrivet av musse1:

Frågan är ju om spelet verkligen blivit bättre...

Poängen är nog att förbättra utseendet och fixa buggar utan att påverka spelet i övrigt. Så förhoppningsvis är spelet varken bättre eller sämre utan lika bra som det var innan.

Vatteneffekterna är bättre i HL2 än i BF:Hardline (?)


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av KatOne:
Skrivet av Loxus:

Såg inte så imponerande ut. Kolla Cinematic Mod istället.

Fast visst, vill man bara ha Half-Life 2 fast lite bättre så är väl denna trevlig.

Även om man inte gillar just den här "patch-modden" så är Cinematic Mod inte nödvändigtvis ett självklart alternativ.

Half Life 2 Update har ju som selling point att man lagat original-mesher och att det är den mest stabila versionen av HL2 - till skillnad från CM som byter ut rätt mycket, ibland så pass liberalt att innehållet byter art direction på spelet en smula, och CM är ABSOLUT inte stabilare än vanilla HL2, även om man kan argumentera att pampig hårdvara kan göra CM rätt stabil.

Nej, jag tycker HL2U låter som en fantastisk mod. Buggfixar, polering, portning till Valves senaste Source-version, nya shaders, stabilare, samt otroligt lojalt till originalspelet. Lägg på det en rejäl mängd till synes vettiga "behind-the-scenes"-kommentarer.

Ja, det där var en väldigt krånglig omskrivning på det jag ungefär sa.

Medlem

Är inte överdrivet komplicerat att göra det han gjort, dekompilera kartan ändra ett par parametrar här och där, kanske lägga till lite effekter där det passar, lägga till lite detaljer i skyboxen och sen kompilera om kartan, det som är imponerande däremot är att han tagit sig tiden att göra det, en jäkla massa maps att kamma igenom.

KoP
Medlem

Tycker inte att det är överdrivet stor skillnad för att det ska vara värt att lägga in. :/

Medlem
Skrivet av Rurounin:

Är inte överdrivet komplicerat att göra det han gjort, dekompilera kartan ändra ett par parametrar här och där, kanske lägga till lite effekter där det passar, lägga till lite detaljer i skyboxen och sen kompilera om kartan, det som är imponerande däremot är att han tagit sig tiden att göra det, en jäkla massa maps att kamma igenom.

Inget är komplicerat om man vet hur man gör men detta handlar om mer än att ändra några parametrar och kompilera om.
Du kan inte fixa en sån här grej oavsett hur tekniskt kunnig du är om du inte är hyfsat kreativt och estetiskt lagd med ett öga för detaljer.

FML
Medlem

Inte senaste CInematic Mod men ack så underbar trailer på vad som ingår!

https://www.youtube.com/watch?v=HwWeXPgEbtE

Medlem

Intressant, synd att spelet är linjärare än super mario bros bara...


signatur

-It takes a lot to laugh but a train to cry-

Medlem

Lustigt när man tittar så är förändringarna så små att man knappt ser nån skillnad, tycker det här spelet har åldrats väldigt bra, fysiken är fortfarande en av dom bästa så många år senare.

Medlem

Asså visst detta var helt amazing när det kom. Men nu är det ju sjukt stelt i jämförelse med dagens spel. Tycker att HL hypen gått lite över styr.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kentxy:

Inte senaste CInematic Mod men ack så underbar trailer på vad som ingår!

https://www.youtube.com/watch?v=HwWeXPgEbtE

Haha, hyfsat random med PotC-soundtracket..

FML
Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kentxy:

Inte senaste CInematic Mod men ack så underbar trailer på vad som ingår!

https://www.youtube.com/watch?v=HwWeXPgEbtE

Haha, hyfsat random med PotC-soundtracket..

Dark Knight också!

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av Rurounin:

Är inte överdrivet komplicerat att göra det han gjort, dekompilera kartan ändra ett par parametrar här och där, kanske lägga till lite effekter där det passar, lägga till lite detaljer i skyboxen och sen kompilera om kartan, det som är imponerande däremot är att han tagit sig tiden att göra det, en jäkla massa maps att kamma igenom.

Inget är komplicerat om man vet hur man gör men detta handlar om mer än att ändra några parametrar och kompilera om.
Du kan inte fixa en sån här grej oavsett hur tekniskt kunnig du är om du inte är hyfsat kreativt och estetiskt lagd med ett öga för detaljer.

Well, är det nåt jag har så är det ett öga för detaljer så just den biten finner jag personligen inte speciellt intressant, däremot projekt över en lång tid har jag svårt att slutföra, så därför är jag mer iponerad över att han orkade kamma igenom allt.

Medlem

"False alarm! Everybody continue about your normal business. This is not some official Half-Life 2 update; this is Half-Life 2: Update. The mod is a community-made attempt to give Half-Life 2 a graphical rub-down—enhancing its ageing visuals with some fancy technical trickery.
A comparison video gives you a look at what's been changed. Er, hopefully your eyesight is better than mine."

http://www.pcgamer.com/half-life-2-update-is-a-community-made...


signatur

autograph

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kentxy:

Inte senaste CInematic Mod men ack så underbar trailer på vad som ingår!

https://www.youtube.com/watch?v=HwWeXPgEbtE

Haha, hyfsat random med PotC-soundtracket..

Dark Knight också!

Sedärja, kikade inte så länge!

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kentxy:
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av kentxy:

Inte senaste CInematic Mod men ack så underbar trailer på vad som ingår!

https://www.youtube.com/watch?v=HwWeXPgEbtE

Haha, hyfsat random med PotC-soundtracket..

Dark Knight också!

Sedärja, kikade inte så länge!

https://www.youtube.com/watch?v=ShZSR5sSflM
Cinematic is the way

Medlem

Jag läste "styggare". Besviken!!

Medlem

Undrar hur många som kommer leta ihjäl sig imorgon efter ledtrådar efter; ni vet vad. Känns inte helt osannilikt att de har gömt något i spelet som avslöjar vad som är på gång. Med mer spelare som spelar är sannolikheten större att det hittas vilket kan vara tanken med denna uppdatering. Dvs att annonsera något "nytt" på ett lite finurligt sätt. Nä nu tar jag nog av mig min foliehatt...

1
Skriv svar