Pillars of Eternity

Robot
Pillars of Eternity

Obsidians jättelika rollspel är gammaldags utan att vara bakåtsträvande, en rik värld som inte kommer att lämna dig oberörd.

#baldurs-gate, #chrono-trigger, #fallout, #star-wars-knights-of-the-old-republic, #pillars-of-eternity, #shadowrun-returns, #wasteland-2, #divinity-original-sin, #obsidian-entertainment


Medlem
Pillars of Eternity

Inte många timmar kvar nu!

FM-guru
F.d. Sisyr

Boner. Grymt nöjd över att ha backat detta lir, blir att frossa när jag kommer hem från jobbet inatt.

Medlem

Fantastiskt!
Skägget är odlat och trähatten är på.

Medlem

Yeeee Köpte det precis innan recensionen kom ut ser grymt ut!

Medlem

Backade detta via kickstarter då jag är svältfödd på rollspel just nu.

Men det blir nog till att spela igenom det på enklast möjliga svårighetsgrad, då jag verkligen inte orkar med alla dessa långdragna strider som brukar involvera tröttsamma mängder av fiender à la Baldurs Gate.

Det är ok när det blir som i Skyrim: Bang! Biff! Socko! och 5 sekunder senare kan jag fortsätta ROLLspela istället för att RULLspela. Men när majoriteten av min speltid spenderas i strider så tröttnar jag.

Skulle faktiskt vilja ha en "skippa strid" -knapp precis som vissa spel har en skippa cutscene/dialog -knapp.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Låter som Obsidian på allvar har visat vart skåpet ska stå!
Ännu ett i en rad av mästerverk som inte hade existerat utan kickstarter och liknande tjänster som ger talangfulla utvecklare möjlighet att visa sin fulla potential.
Man kan ju hoppas att världens stora utgivare lär sig något av detta.

Medlem

Tack, Joakim Kilman. Du bekräftade precis allt jag hoppats på. Jag ska omedelbart betala för ett exemplar av spelet och påbörja nedladdningen. Nu jobbar jag tyvärr imorgon. Och i helgen. Och nästa vecka. Men lite ska jag hinna med att spela också.

Medlem

Vilken tid släpps det?

Medlem

Om mindre än 2h : )

Inaktiv
Skrivet av SID 6.7:

Backade detta via kickstarter då jag är svältfödd på rollspel just nu.

Men det blir nog till att spela igenom det på enklast möjliga svårighetsgrad, då jag verkligen inte orkar med alla dessa långdragna strider som brukar involvera tröttsamma mängder av fiender à la Baldurs Gate.

Det är ok när det blir som i Skyrim: Bang! Biff! Socko! och 5 sekunder senare kan jag fortsätta ROLLspela istället för att RULLspela. Men när majoriteten av min speltid spenderas i strider så tröttnar jag.

Skulle faktiskt vilja ha en "skippa strid" -knapp precis som vissa spel har en skippa cutscene/dialog -knapp.

Att nöta samma strid i Baldur's Gate i en timme tills den sitter är ju underbart.
Hellre strider än 90% hajksimulator a la Skyrim.

Medlem

Rent objektivt är detta den bästa recensionen ni har publicerat på länge. Rakt på sak och utförligt av spelets många aspekter. Kul!

Medlem

Jag önskar att jag inte behöver åka till Frankrike två veckor nu. Tänk bara att få låsa in sig och gotta ner sig i ett sådant här äventyr... Idag är det ännu en dag som det är bra att vara PC-gamer.

Medlem
Medlem
Medlem

En sak jag inte tror nämndes som jag är nyfiken på är hur mycket val man kan göra och hur dessa påverkar världen runt en?

Releasehästryttare

Damn! Samma betyg som divinity original sin .. jaha det får se till och leva upp till det betyget nu då

Medlem
Skrivet av virror:

Om mindre än 2h : )

Det har inte säppts än alltså. Jobbet blir lidande imorgon för de flesta skulle jag tro?

Skribent
Skrivet av BeeJac:

Rent objektivt är detta den bästa recensionen ni har publicerat på länge. Rakt på sak och utförligt av spelets många aspekter. Kul!

Tack så mycket. Kul att vara objektivt bra

Medlem

Som jag väntat. Så är CSN sena med mina pengar och dom kommer in onsdag nästa vecka istället. Så himla värdelöst.

Skribent
Skrivet av Moriquende:

En sak jag inte tror nämndes som jag är nyfiken på är hur mycket val man kan göra och hur dessa påverkar världen runt en?

Det går att göra en hel del val. De flesta uppdrag går att lösa på olika vis, och det finns ett ryktessystem. Du kan bli känd likväl som ökänd, vilket så klart påverkar hur folk reagerar på en. Svårt att säga exakt hur stor skillnad valen gör är svårt att säga, men det känns som om jag rollspelar - vilket är huvudsaken. Du kan mejsla fram en världsuppfattning beroende på hur du svarar och förhåller dig till folk och företeelser.

phi
Medlem

Ännu ett kickstarterspel som levererar och bevisar att kicktarter funkar.

Medlem

Jag är så glad att jag stödde detta projektet. Slamdunkade in en hel del pengar faktiskt
Well done!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av phi:

Ännu ett kickstarterspel som levererar och bevisar att kicktarter funkar.

att kickstarter KAN funka

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag är så glad att jag stödde detta projektet. Slamdunkade in en hel del pengar faktiskt
Well done!

Det tackar vi för

Medlem

En ynka timme....! Sååå pepp.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Jag har räknat minuterna sen jag förinstallerade igår kväll.
Är så in i bombens taggad nu att "svinga min klinga!!!!!"
Swords & sandals FTW!

Medlem

nu funkar det för mig iaf

phi
Medlem

Men dra åt helvete så segt Obsidians hemsida är just nu. Vi som är backers kan ju knappt generera vår steamkey.

Skrivet av Todilo:
Skrivet av phi:

Ännu ett kickstarterspel som levererar och bevisar att kicktarter funkar.

att kickstarter KAN funka

27 av 27 backade kickstarterkampanjer hittills för min del och samtliga har levererat enligt mina förhoppningar. Helt okej track record får man väl ändå säga.

Kickstarter funkar. Såvida du inte backar uppenbar skit dvs.

Medlem

Det enda som skulle kunna göra spelet bättre är om all text hade en berättarröst, t.ex. Christopher Lee.

Man kan väl drömma?


signatur

Metal is best served heavy.

12
Skriv svar