Star Citizen får din hårddisk att skrika av rädsla

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bennii:

Min 240GB SSD kissade på sig av skräck när den såg nyheten.

Det gjorde min på 500GB också...

och min på 4,8Tb...men det är bara 140k så jag kan nog köpa en till om det behövs. Verkar som de fem jag redan har är fyllda med bilder på mina diamanter och guldtackor.


signatur

Hidden Call of Dangerous Duty in Enemy Territory: 1942

Medlem
Skrivet av intyala:

Hoppas de släpper spelet färdig installerat på en SSD...

Tyvärr omöjligt tekniskt i dagsläget. De skulle dock kunna sälja en SSD med installationsfilerna på.

Din idé hade varit klockren på konsoller dock


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Propy:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av Bennii:

Min 240GB SSD kissade på sig av skräck när den såg nyheten.

Det gjorde min på 500GB också...

och min på 4,8Tb...men det är bara 140k så jag kan nog köpa en till om det behövs. Verkar som de fem jag redan har är fyllda med bilder på mina diamanter och guldtackor.

Det har du förvisso rätt i. Spelen börjar bli väldigt stora, så att köpa ett par SSDs till är nog inte den sämsta idéen jag haft.

Medlem
Skrivet av Jaxz:

När spelet släpps någong gång om 2-3 år så är det nog inga problem med utrymme.

Det är inte ens några problem med utrymme idag, även min relativt kassa bärbara dator har tillräckligt med utrymme (även om det inte skulle vara spelbart på den för den är så slö).

Annat var det när man 1996 spelade ett spel där man ville installera 500MB men bara hade en 250MB hårddisk.

Medlem

2x1TB WD Black RAID-0 Problem solved....

Medlem
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av GRiZZLYFiRE:
Skrivet av Propy:
Skrivet av MEG:

Oj, hoppas det släpps på skiva och att jag då har dator med tillräckligt kräm för att kunna driva det

Hoppas de inte använder DVD isf. Skulle bli ca. 22 skivor...

3,5" floppys...

Va är de för jävla ny motigheter? Själv kör man med 12"

Fanns faktiskt bara 8" som störst!
Kassettband är the shizzle, har jag hört.


signatur

För övrigt anser jag att Tellus bör förstöras.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av Jaxz:

När spelet släpps någong gång om 2-3 år så är det nog inga problem med utrymme.

Det är inte ens några problem med utrymme idag, även min relativt kassa bärbara dator har tillräckligt med utrymme (även om det inte skulle vara spelbart på den för den är så slö).

Annat var det när man 1996 spelade ett spel där man ville installera 500MB men bara hade en 250MB hårddisk.

Japp! Har man för lite plats så kostar en vanlig hårddisk inte alls mycket heller. Idag är det mer eller mindre bara SSDs som fortfarande är dyra.

Medlem

Men vadå..? Är inte release "tidigt 2016"?


signatur

Niet.

Medlem
Skrivet av Theade:

Men vadå..? Är inte release "tidigt 2016"?

Tror inte att det finns något officiellt om detta och att det bara är spekulationer. Lyssnar man på Chris Roberts själv så är han helt öppen med att det kommer att ta längre tid än folk tror.

Medlem

Suck, då krävs ju ca 69 445 stycken floppy eller 143 cd skivor eller 22 dvd skivor

Medlem
Skrivet av frenger:
Skrivet av intyala:

Hoppas de släpper spelet färdig installerat på en SSD...

Mycket bra idé! Maila Chris med din idé. Skulle vara sjukt smidigt.

inte så dumt faktiskt

Medlem

Jag har ett 128 gigabyte USB 3.0-minne, de kunde ju använda såna isf SSD. Lite billigare och smidigare.


signatur

Victims; aren't we all?

ELF
Medlem

Köpte ju en SSD på 480 GB nu till nya riggen. Känns som man kommer få köpa en till och köra raid-0.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem
Skrivet av ilovemajs:
Skrivet av Bunisher:

Fuck my life. Sitter på en 2 mbit uppkoppling. Kommer ta flera år att tanka hem :c

Eller åtminstone 4,74 dygn

Om man nu kunde a en nerladdning igång så länge. Mer än jag i detta hushåll som använder uppkopplingen så man får nog lägga till ett par år till de där 4.74 dagarna =P

Medlem

Eller 3 bluray skivor.

när alla moduler är klara så är pc-datorer passé ..och folk har kvantdatorer istället

Medlem
Skrivet av humancentipede:

när alla moduler är klara så är pc-datorer passé ..och folk har kvantdatorer istället

PC passé? Haha, knappast. Det är bara att uppgradera. Alltid, forever and forever.

In med ny kvantprocessor, tillhörande moderkort och kylning, lite skruvar, klart.

Medlem
Skrivet av KeeperofMee:

Suck, då krävs ju ca 69 445 stycken floppy eller 143 cd skivor eller 22 dvd skivor

Eller två Blu-ray skivor eller om man använder en Blu-ray med 16 lager så kan dom kräma in 300gb till

Medlem

gigabituppkoppling is the shit


signatur

//monster

Medlem
Skrivet av monsterbenke:

gigabituppkoppling is the shit

Förutsatt att du får ut maxhastighet när du tankar, vilket sällan är fallet när 4 miljoner andra också ska tanka hem samma dag.

12
Skriv svar