Det har inte alltid varit så lätt - 20 år med Playstation

Robot
Det har inte alltid varit så lätt - 20 år med Playstation

Framgångssagan Playstation har fyllt 20 år men vägen har inte alltid varit spikrak - vissa saker vill Europa-chefen Jim Ryan bara diskutera över en öl. Utan mikrofoner och vakande pr-personer.

#sony, #microsoft, #nintendo, #sega, #braid, #bastion, #minecraft, #apple, #google


Medlem
Det har inte alltid varit så lätt - 20 år med Playstation

" De får spela en timme varje helg" Så givmild han är. Undrar om han är lika restriktiv i sina egna nöjen eller om han hycklar som alla andra vuxna.

Medlem

Mycket intressant läsning! Playstation har haft en speciell plats i mitt hjärta ända sedan jag spelade Crash Bandicoot för första gången.

Det är bara en sak jag undrar över. Det här dök upp under artikeln, försöker ni säga att Sony bokstavligen är Hitler?


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WolfGrin:

" De får spela en timme varje helg" Så givmild han är. Undrar om han är lika restriktiv i sina egna nöjen eller om han hycklar som alla andra vuxna.

Fast det är väl inte så konstigt - och det nämns inte någonstans hur gamla döttrarna är. För dem kanske det är lagom. Det rimmar inte så bra att kalla någon hycklare och samtidigt ha åsikter om hur de ska leva sitt liv.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Pjotor:

Mycket intressant läsning! Playstation har haft en speciell plats i mitt hjärta ända sedan jag spelade Crash Bandicoot för första gången.

Det är bara en sak jag undrar över. Det här dök upp under artikeln, försöker ni säga att Sony bokstavligen är Hitler?

http://i.imgur.com/VIWZ6gi.jpg

Haha, ibland är de där förslagen ganska så random


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Pjotor:

Mycket intressant läsning! Playstation har haft en speciell plats i mitt hjärta ända sedan jag spelade Crash Bandicoot för första gången.

Det är bara en sak jag undrar över. Det här dök upp under artikeln, försöker ni säga att Sony bokstavligen är Hitler?

http://i.imgur.com/VIWZ6gi.jpg

Haha, ibland är de där förslagen ganska så random

"Ibland".. hehe

Medlem

"Sony, som själva producerar mobiler i en annal del av företaget, men vi är ändå nyfikna på hur Ryan på konsolernas framtida roll jämte mobilerna."

Känns som att den meningen gjordes om ett par gånger innan den publicerades felskriven.

Intressant artikel och intervju, tycker dock att det låter farligt att förtränga åren med PS3. När det gäller försäljning så lärde de sig uppenbarligen av misstagen inför PS4 men PS3 var ju en betydligt större och mer intressant satsning. Undra exempelvis hur mycket Sony tjänat på att PS3 mer eller mindre etablerade Blu-Ray som ny standard.

PS3 var en fantastisk konsol som inte borde sopas under mattan bara för att den inte dominerade marknaden.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WolfGrin:

" De får spela en timme varje helg" Så givmild han är. Undrar om han är lika restriktiv i sina egna nöjen eller om han hycklar som alla andra vuxna.

Fast det är väl inte så konstigt - och det nämns inte någonstans hur gamla döttrarna är. För dem kanske det är lagom. Det rimmar inte så bra att kalla någon hycklare och samtidigt ha åsikter om hur de ska leva sitt liv.

Är dom under 5 år kan jag ha större förståelse för det, fick dock inte det intrycket utan äldre. Jag undra bara om han levde som han lär, vilket i MIN erfarenhet vuxna har väldigt svårt för. Speciellt när det kommer till regler dom skapar för sina barn.

Du har själv en mindre trevlig ton, bara för att man undrar över något som irriterande en som FAN när man var barn.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av WolfGrin:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av WolfGrin:

" De får spela en timme varje helg" Så givmild han är. Undrar om han är lika restriktiv i sina egna nöjen eller om han hycklar som alla andra vuxna.

Fast det är väl inte så konstigt - och det nämns inte någonstans hur gamla döttrarna är. För dem kanske det är lagom. Det rimmar inte så bra att kalla någon hycklare och samtidigt ha åsikter om hur de ska leva sitt liv.

Är dom under 5 år kan jag ha större förståelse för det, fick dock inte det intrycket utan äldre. Jag undra bara om han levde som han lär, vilket i MIN erfarenhet vuxna har väldigt svårt för. Speciellt när det kommer till regler dom skapar för sina barn.

Du har själv en mindre trevlig ton, bara för att man undrar över något som irriterande en som FAN när man var barn.

Jag får be om ursäkt om min ton uppfattades som otrevlig, det var inte avsikten. Mina barn är 4 och snart sex och vi begränsar deras spelande på samma sätt som teve i övrigt. Däremot lär de i framtiden få välja om de vill kolla på tv mellan 18-19 eller spela. När de blir äldre lär den bli en väldigt aktiv diskussion i familjen

Skrivet av kebbe:

"Sony, som själva producerar mobiler i en annal del av företaget, men vi är ändå nyfikna på hur Ryan på konsolernas framtida roll jämte mobilerna."

Känns som att den meningen gjordes om ett par gånger innan den publicerades felskriven.
.

Inte mycket rätt där, fixat. Tack!


signatur
Medlem
Skrivet av WolfGrin:

" De får spela en timme varje helg" Så givmild han är. Undrar om han är lika restriktiv i sina egna nöjen eller om han hycklar som alla andra vuxna.

Vad är det som säger att barn automatiskt ska ha lika mycket speltid som vuxna för att det inte ska vara hyckleri?

1
Skriv svar