Helgdiskussion – Vilket Star Wars-spel är bäst?

Medlem

Älskar KotOR 1 & 2 men de som ligger mig närmast hjärtat och skriker om en uppföljare i modern tappning är Outcast och Academy.

Medlem

Har tyvärr bara spelat Battlefront 1 & 2, och Force Unleashed 2, så måste säga Battlefront 2.

Har däremot KOTOR, och Humble bundle-spelen, så jag har väl lite att ligga i nu.

Medlem

Multiplayer, jedi academy.
Singleplayer, Kotor.

Medlem

Jag måste nog säga Republic Commando, Gillade det riktigt mycket.

Medlem

Jedi Outcast och Battlefront 2

Medlem

Har spelat så många SW spel under åren..Det spelet jag återkommer till mest dock är Knights of the Old Republic.

Medlem

Den här var ju svår ju... Många bra. Men får man bara välja ett så måste det nog bli Dark Forces.

Medlem

Säger mig Knights of the Old Republic som helhet, älskade dock X-Wing, Tie Fighter och X-Wing Alliance när det begav sig. Jedi Outcast har jag också många fina minnen av.

Inaktiv

Tyckte om Jedi Outcast mer än Academy. Enligt mig det mysigaste Star Wars-spelet.
Annars är KotOR och Episode 1: Pod racer bra.
Tyckte inte om Battlefrontspelen, de var som ett sämre Battlefield.

Medlem

X-Wing Alliance FTW!

Medlem

Svårt, gillar så många! KotoR är väl bäst. Sen så klart Jedi knight spelen.

Gillade även flygsimulatorerna Tie- fighter, Republic commando var skoj med, Första Force unleashed likaså

Medlem

RPG: Knights of the Old Republic
Strategi: Empire at War
Äventyr/fps: Jedi Outcast II
Mmo: swtor

Men Knights of the Old Republic toppar dem alla

Medlem

KotOR 1 + 2, Empire at war, Battlefront 1+ 2, Republic Commando.... Svårt att välja en favorit där

Medlem

Jedi Academy med Moviebattles II. Lätt!

Medlem

Star Wars: Knights of the old Republic är helt klart bäst, men hade tvåan fått sin tid att bli ordentligt utvecklat och haft mindre mängder allvarliga buggar så hade det faktiskt varit bättre. Då det enligt mig har en bättre story, är längre och man kan utveckla sina karaktärer mera.

Sen får man ju inte glömma Jedi Academy, då det spelt helt klart har sina stunder och det är barnsligt roligt att använda force choke och slänga de stackars stormtrooper gubbarna åt alla håll och hörn. Klart bättre än the Force Unleashed.


signatur

Can it wait for a bit? I'm in the middle of some calibrations.

Medlem

knights of the old republic och Jedi academy!

Medlem
Skrivet av Wolzac:

Det finns många bra, men Star Wars Battlefront 2 slår alla!

Håller med!

Medlem

Svårt att bestämma sig om vilket som var bäst, men mina favoriter är: Jedi Knight Dark Forces II, Battlefront 2 och Empire at War.

Tänkte slänga in ett tips om DarkXL, en typ av remake av första Dark Forces. Man kan titta runt fritt med musen, stänga av auto aim, spela i högre upplösning och det allra bästa är nog att man slipper DOSBox. Spelet blir inte lika utdaterat och blir enligt mig mycket roligare att spela.

Inaktiv

Xwing Alliance och Dark Fores: Jedi Knight II

Uppstickare: Rebel Assault och Rebel Assault II

Medlem

1. KotOR - Jag är en rpgfantast så det var ett självklart val här (både 1 och 2, även om det är helt olika spel på sitt sätt).
2. Jedi Academy - Förmodligen inte lika bra idag, men då var man ju riktigt imponerad på spelkänslan.
3. Dark forces - Riktigt bra spel på sin tid, ett af de första storydrivna fps även om det inte var superavancerat.

Bubblare som borde hamnat högre: Star Wars Galaxies - tänk om det här spelet hade blivit kultiverat bättre.

Medlem

Det står nog mellan Jedi Knight 2: Jedi Outcast eller Knights of the old Republic.

Medlem

Helt klart KOTOR(1,2)
Men jag är ju aningen partisk såklart eftersom jag gillar RPGs..

Medlem

Jedi Knight II: Jedi Outcast tätt följt av Rogue Squadron II.

Medlem
Skrivet av Lord Pingu:

Det med Jar Jar?

Det här kanske? lol efter 16:14...

https://www.youtube.com/watch?v=4xbfKr9yv9E#t=974

Medlem

SW:KotOR 1 och Jedi Academy Hade nämnt KotOR 2 om inte slutet sög.

Btw varför ingen poll?

Medlem
Medlem

star trek online

Medlem

battlefront 2


signatur

"High life on low budget"

Medlem

Jedi outcast för bästa singleplayer, men jedi academy-modden movie battles 2 för absolut bästa multiplayer!
Annars gillar jag Kotor1/2 också!

Medlem

Jedi Outcast, fyfan vad bra det var.

Skriv svar