Take-Two om Evolve-DLC: "Kontroverser är generellt bra"

Robot
Take-Two om Evolve-DLC: "Kontroverser är generellt bra"

Högsta chefen kommenterar det kontroversiella dlc:et med kontroversiellt uttalande.

#evolve, #take-two-interactive, #gta-v-2


Medlem
Take-Two om Evolve-DLC: "Kontroverser är generellt bra"

Fuck you säger jag till honom, kontroversiellt nog?

Medlem

Skamlös affärsmodell...

...jag väljer dig!

Medlem

Synd så köper folk ändå och stödjer sån skit.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Seraium:

Synd så köper folk ändå och stödjer sån skit.

Jag personligen har bestämt mig för att inte köpa det. Vore det inte för detta hade jag köpt det.

Medlem

Så fel man kan ha...

Inaktiv

Jag tror att många generaliserar lite med vad de försöker att göra med denna modell och varför priset är lite mer i överkant.

De vill till att börja med inte dela på spelarna utan alla som har spelet kan spela med eller mot de som har köpt nya karaktärer eller monster. Detsamma gäller om man spelar SP där man kan välja detta monster som motståndare om man vill utan att ha köpt DLCn.

De väljer även att släppa tillägg som tex kartor helt fritt så att alla kan som jag skrev ovan spela med andra utan att oroa sig för att det dyker upp en karta man inte har.

Detta medför och det är bara spekulationer att de då tar lite extra för tex monster eller nya karaktärer för att göra upp det de missar lite. Dessutom är det helt frivilligt att köpa dessa och erbjuder bara variation på det man spelar.

Så om monster är något du ej funderar på att köra ändå så är det bara att låta bli att köpa den, du kommer trotts detta att möta den i omgångar både mot andra spelare och i SP.

Medlem

OK. Glöm det!
Nu räcker det.
Jag avbokar spelet i morgon,
som jag beställt sedan länge.


signatur

autograph

Medlem

Kommer inte röra skiten.

Medlem

Företaget tjänar mer pengar på så här vis och lär fortsätta som sist plus lite lite till förutsatt att det fortsätter fungera. Folk kan säga att dom inte gillar det men så länge folk ändå köper det och företaget tjänar mer pengar på så vis så fortsätter man.

Såhär pass stora företag är inte människor, det är bara en ledning som tjänar massor med pengar på att kolla på och ta beslut baserat på siffror, och pekar dom siffrorna nedåt så får dom inte sitta i ledningen och tjäna sina pengar längre. Så man får antingen då övertyga om att dom kommer peka nedåt eller inte handla så dom direkt pekar nedåt för att få ändring.

Jag tror rabaldret kring Evolve är nog för att spelföretagen kommer ta det försiktigare framöver. Jag är rätt säker på att det skadat inkomsterna dom får ifrån Evolved och det lär synas på allas våra siffror!


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Så han resonerar att det skulle vara som att gå på bio och betala en gång extra för att se dom sista 20min? Nä dra åt hel..

Dlc ska vara nåt som lägger till något efter main story är slut t.ex extra uppgrag eller sagor. Eller nåt som kan som kan göra upplevelsen annorlunda typ kläder, skins, vapen o liknande. Men att ta extra för nåt som tillhör huvudkampanjen är fan bullshit och bör lägga tjära o fjäder straff som konsekvens på.

Jag kan se L4D3. Betala nu så får du zombies med i spelet.

Medlem

Värsta är idioterna som faller för detta och köper skiten.. Visar bara för utvecklarna att de kan köra över oss hur de vill.

Medlem

Alltså, jag har normalt sett inget emot dlc om de förstärker spelets livstid så jag går uppleva mer av ett spel, Men detta känns lite som att visa gta med flygplan innan det slääps och sen sätta en pay wall att vill du ha en del som är en grund av spelet från början men sim du klarar dig utan betala 9.99 $

Hmm det slog mig precis att när jag tänker på girighet tänker jag inte på kronan eller euron, utan dollarn:p

Medlem

Välj en affärsmodell ! Blanda inte in flera. Jag har inget mot lol eller dota med sina skins och liknande då spelet är gratis och allt går att köpa med ingame points.

Men köper jag ett spel så har jag köpt det ! Och ja, dlc är en sak men det ska väl inte vara så att ett dlc förändrar hur spelet kan spelas helt och hållet ? För några enstaka som kastar ut mer pengar? Usch...

Medlem

Har man tillräckligt med pengar för marknadsföring och reklam så kan man sälja vilket skit som helst.

Geeks Gaming

Bestämde mig under första betan att inte köpa de. Kul konceptet. Men utan riktiga servrar så kommer spelet dö ut precis som alla p2p spel. Och de känns som man får precis som titanfall väldigt lite för pengarna. Och spel som har day 1 dlc ska man undvika direkt för då är spelet utvecklat för en sak och en sak endast..... Pengar

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:

Bestämde mig under första betan att inte köpa de. Kul konceptet. Men utan riktiga servrar så kommer spelet dö ut precis som alla p2p spel. Och de känns som man får precis som titanfall väldigt lite för pengarna. Och spel som har day 1 dlc ska man undvika direkt för då är spelet utvecklat för en sak och en sak endast..... Pengar

Spelet kommer inte att ha något DLC när det släpps, om man kollar upp monstret som man får på Youtube så kan man se en del klipp där de spelar det i en Alpha bana och alla animationer och attacker är inte ens klara än.

Kanske kolla upp hur det ligger till innan du uttalar dig?

Medlem

Fattar fortfarande inte alla puckon som förhandsbokar och köper DLC... Ni förstör för oss andra

Geeks Gaming
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Jinxswe:

Bestämde mig under första betan att inte köpa de. Kul konceptet. Men utan riktiga servrar så kommer spelet dö ut precis som alla p2p spel. Och de känns som man får precis som titanfall väldigt lite för pengarna. Och spel som har day 1 dlc ska man undvika direkt för då är spelet utvecklat för en sak och en sak endast..... Pengar

Spelet kommer inte att ha något DLC när det släpps, om man kollar upp monstret som man får på Youtube så kan man se en del klipp där de spelar det i en Alpha bana och alla animationer och attacker är inte ens klara än.

Kanske kolla upp hur det ligger till innan du uttalar dig?

1. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150115/det-sista-evolve-m...
2. "Robb finally added that those who pre-ordered the game would receive the first monster DLC for free." De vill säga dag ett DLC!!!!
3. Har inte sagt något alls om att de inte såg färdigt ut. Men det är fortfarande så att det finns precis som i Titanfall så får man väldigt "lite" för sina pengar. 4 karaktärer (som du förresten indirekt inte kan välja vilken du vill spela, och måste söka match beroende på vilken karaktär du vill spela dvs att om du vill spela assault och alla vill de så kommer det ta lång tid för dig att hitta en match)
3 monster du kan spela. 4 om du förhandsbokar dvs first day dlc. Ett få tal kartor (ja dom kommer släppa nya kartor gratis)
4. Det är fortfarande min uppfattning.

Inaktiv
Skrivet av Jinxswe:
Skrivet av ThreeZool:
Skrivet av Jinxswe:

Bestämde mig under första betan att inte köpa de. Kul konceptet. Men utan riktiga servrar så kommer spelet dö ut precis som alla p2p spel. Och de känns som man får precis som titanfall väldigt lite för pengarna. Och spel som har day 1 dlc ska man undvika direkt för då är spelet utvecklat för en sak och en sak endast..... Pengar

Spelet kommer inte att ha något DLC när det släpps, om man kollar upp monstret som man får på Youtube så kan man se en del klipp där de spelar det i en Alpha bana och alla animationer och attacker är inte ens klara än.

Kanske kolla upp hur det ligger till innan du uttalar dig?

1. http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20150115/det-sista-evolve-m...
2. "Robb finally added that those who pre-ordered the game would receive the first monster DLC for free." De vill säga dag ett DLC!!!!
3. Har inte sagt något alls om att de inte såg färdigt ut. Men det är fortfarande så att det finns precis som i Titanfall så får man väldigt "lite" för sina pengar. 4 karaktärer (som du förresten indirekt inte kan välja vilken du vill spela, och måste söka match beroende på vilken karaktär du vill spela dvs att om du vill spela assault och alla vill de så kommer det ta lång tid för dig att hitta en match)
3 monster du kan spela. 4 om du förhandsbokar dvs first day dlc. Ett få tal kartor (ja dom kommer släppa nya kartor gratis)
4. Det är fortfarande min uppfattning.

Det är fortfarande ingen Day One DLC då det i sig betyder att den finns att köpa när spelet släpps men som ej är fallet. De har fortfarande inte annonserat ut när den kommer att släppas då den som sagt ej är färdig. Man kan se det som hur de gör med Season Pass där man får den eller de första DLC inkluderat om man förhandsbokar och detta är då samma sak.

Är man inte intresserad av att spela som monster spelar det ju mindre roll då du fortfarande kommer att ha möjlighet att spela mot de som har köpt monstret eller fått med det när de förhandsboka.

När man spelar så graderar man vilka klasser som man vill spela och därefter väljer spelet ut en match där du då troligen kommer att få åtminstone en av de två första valen du angav. Fungerade enligt mig riktigt bra både i Alphan och Betan och tog inte speciellt lång tid att få igång en match.

Har du spelat Alphan eller Betan i huvud taget?

Medlem

Jag kommer garanterat köpa den dyrare varianten.
Helt klart värt. Ni är snåla om ni inte stöder detta grymma spel. Eller ska ni in och ladda ner på TPB....
Stöd de som gör spel med nytänk och som är välgjorda.

Medlem
Skrivet av LANMAN:

Jag kommer garanterat köpa den dyrare varianten.
Helt klart värt. Ni är snåla om ni inte stöder detta grymma spel. Eller ska ni in och ladda ner på TPB....
Stöd de som gör spel med nytänk och som är välgjorda.

Är du hög?

Medlem
Skrivet av Stelefan:
Skrivet av LANMAN:

Jag kommer garanterat köpa den dyrare varianten.
Helt klart värt. Ni är snåla om ni inte stöder detta grymma spel. Eller ska ni in och ladda ner på TPB....
Stöd de som gör spel med nytänk och som är välgjorda.

Är du hög?

Verkligen inte. Bara smått irriterad att ni klagar på 150kr när ni småkids säkerligen spenderat tio gånger så mkt på att köpa gems i clash of clans....

1
Skriv svar