Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Spit:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall. Det hade varit en bättre morot än ömtåliga tillhyggen.

Men... det finns ju?

Lite längre in i spelet öppnar man upp möjligheten att just springa på väggar och att "rulla" vid landning om du tajmar det rätt.

=/

Spelade 11-12 timmar och hann inte låsa upp det. Lite väl sent då, kan jag tycka, men tack för att du uppmärksammade det.

Att "rulla vid landning" kan man låsa upp i Agility-trädet vid level 9. Har du inte ens spelat så långt, känns det som du spenderat alldeles för kort tid med spelet för att kunna skriva en rättvis recension.

Dessutom, det står klart och tydligt vad låsta förmågor ger för färdigheter. Kan ju vara värt att kolla upp, om man som du recenserar spelet, så man i alla fall vet vad som erbjuds längre fram, och inte som nu, ger spelet en oförtjänt känga.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Vilken lösning snackar du om? Jag skrev bara vad jag tyckte, jag är inte här för att ändra Dying light skaparnas handling i spelet,. Jag tror dessutom inte att de skulle bry sig eller äns vara här på FZ och hänga

Jag vill ju veta din åsikt, vad ÄR lösningen, om zombie spel inte handlar om överlevnad

Min åsikt är att det inte behöver vara samma gamla handlingen som det brukar vara. Vad för handling det nu kan vara är inte upp till mig eftersom att jag inte utvecklar spel. Bestämmer sig t.ex. Techland eller några andra spelföretag att välja den handlingen som jag nämnde så är väl det upp till dem. Varsågod.

Jag vet det inte är upp till dig, men hittills säger du bara "inte samma gamla handling" men samtidigt erbjuder du inga alternativ Var en del av lösningen, inte problemet!


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Vilken lösning snackar du om? Jag skrev bara vad jag tyckte, jag är inte här för att ändra Dying light skaparnas handling i spelet,. Jag tror dessutom inte att de skulle bry sig eller äns vara här på FZ och hänga

Jag vill ju veta din åsikt, vad ÄR lösningen, om zombie spel inte handlar om överlevnad

Min åsikt är att det inte behöver vara samma gamla handlingen som det brukar vara. Vad för handling det nu kan vara är inte upp till mig eftersom att jag inte utvecklar spel. Bestämmer sig t.ex. Techland eller några andra spelföretag att välja den handlingen som jag nämnde så är väl det upp till dem. Varsågod.

Jag vet det inte är upp till dig, men hittills säger du bara "inte samma gamla handling" men samtidigt erbjuder du inga alternativ Var en del av lösningen, inte problemet!

Så varje gång man inte håller med eller tycker lite annorlunda så måste man komma upp med något nytt? Lägg ner nu haha

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Tarmböld:

AssCreed Unity får 5 och detta 3? ^^
Tycker Dying light iaf är en 4, även om det är en svag sådan.
Riktigt trevligt spel, särskilt i coop.

Haha, kom igen - hur många trötta paralleller ska folk göra till den recensionen?

En väldigt stark trea, snudd på svag fyra. Särskilt i coop.

Inte lika många som vi gjorde med Operation Flashpoint Dragon Rising.
Vad hände med den skribenten förresten? Fick han jobba mer hos er?


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Spelet är ju ospelbart på pc, riktigt skräp om jag ska vara helt ärlig.
Spelet låser sig efter bara 10 min vid varje spelomgång. Har uppdaterat drivrutiner, även tagit bort de gamla med driver sweeper. Installerat om Windows för att se om det hade något med det att göra men samma problem. Köper jag ett spel för fyrahundra kronor så ska det också fungera felfritt.
De här pengarna kunde jag likagärna ha använt som toalettpapper, helt klart värt mer.
Aldrig mer ett spel på pc, det här var sista droppen. Någon som är intresserad av en speldator värd ungefär 10000 kronor?
Nu spelar jag bara på mitt ps4 fortsättningsvis.

Skriv svar