Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.


signatur

I drank what?

Medlem

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall. Det hade varit en bättre morot än ömtåliga tillhyggen"

Hajar inte, rullande vid fall ÄR ju en skill som man låser upp??? Okej, att springa längs med väggar finns inte, men det går att springa korta sträckor upp för väggar med en annan skill. Tycker inte alls att parkouren känns klumpig, kan inte förstå att folk tycker det, lite väl gnällig recension enligt mig. Sen är grafiken jävligt snygg för det mesta, tror att det enda jag saknar är riktiga reflektioner på vissa ytor, och den felaktiga effekten Chromatic Aberration som egentligen bara ska synas genom en kamera eller lins, borde ju inte finnas. Förutom det, helgrymt, grym ljussättning!
Att vapnen går sönder fort? Ja, i början ja, men man uppgraderar ju dom vartefter, då håller dom ett bra tag.
Det enda riktiga minuset är att det kraschar hela jävla tiden såvida man inte underklockar eller som i mitt fall stänger av ena kärnan på mitt GTX690. Hoppas verkligen på en patch eller bättre drivrutiner, eller både och.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

Skrivet av ElSnoppo:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall. Det hade varit en bättre morot än ömtåliga tillhyggen"

Hajar inte, rullande vid fall ÄR ju en skill som man låser upp??? Okej, att springa längs med väggar finns inte, men det går att springa korta sträckor upp för väggar med en annan skill. Tycker inte alls att parkouren känns klumpig, kan inte förstå att folk tycker det, lite väl gnällig recension enligt mig. Sen är grafiken jävligt snygg för det mesta, tror att det enda jag saknar är riktiga reflektioner på vissa ytor, och den felaktiga effekten Chromatic Aberration som egentligen bara ska synas genom en kamera eller lins, borde ju inte finnas. Förutom det, helgrymt, grym ljussättning!
Att vapnen går sönder fort? Ja, i början ja, men man uppgraderar ju dom vartefter, då håller dom ett bra tag.
Det enda riktiga minuset är att det kraschar hela jävla tiden såvida man inte underklockar eller som i mitt fall stänger av ena kärnan på mitt GTX690. Hoppas verkligen på en patch eller bättre drivrutiner, eller både och.

Först och främst - sajtens bästa nick? Medveten om att man kan låsa upp ytterligare parkour-möjligheter långt ner i skillträdet men det känns ändå klumpigt. Har nog spelat för mycket Titanfall.


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Först och främst - sajtens bästa nick? Medveten om att man kan låsa upp ytterligare parkour-möjligheter långt ner i skillträdet men det känns ändå klumpigt. Har nog spelat för mycket Titanfall.

Bästa nicket utan tvekan

Medlem

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Medlem

Köpte spelet igår kväll och blev överraskad av att spelet tycks sakna olika svårighetsgrader?! Är jag blind eller finns inställningen? En snabb googling tyder på att det verkar vara en enda svårighetsgrad som alla spelar på. Första två-tre timmarna tycker jag var utmanande men knappast svåra. Kan jag förvänta mig att resten av spelet bara blir enklare i takt med att jag får bättre förmågor och utrustning?

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av von_lidl:

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Helt säker på det där med pizzorna?


signatur
Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av von_lidl:

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Helt säker på det där med pizzorna?

http://img2-1.timeinc.net/ew/i/2012/09/26/TMNT/pizza-eating.j...

Nu när du säger det så. Calle betalar hela laget (FZ) runt!

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av employed:
Skrivet av Sisyr:

Eftersom det är olika personer som recenserat de två spelen förstår jag inte riktigt din jämförelse.

De ska väl inte spela någon som helst roll då de skriver för och representerar samma publikation.

Eller menar du att andra recensenter är mer pålitliga än andra?

Det är väl självklart att det har betydelse. Huruvida de skriver för samma publikation eller ej är irrelevant i sammanhanget.

Pålitliga när det gäller subjektiv smak - självklart. Somliga recensenters åsikter överensstämmer bättre med ens egna än andra. Är det här en nyhet?

Skrivet av Xepheros:

I princip omöjligt att undvika än idag tyvärr. Det är synd faktiskt, det är en sån smågrej som väldigt enkelt kan förstöra immersion i större spel i längden, och det läggs ner alldeles för lite energi på att motarbeta det rent generellt.

CD Projekt RED pratade för nån vecka sen om att de ska ha genererade npc:er i The Witcher 3 ("statisterna" alltså, inte de unika med relevans för story, förstås), med tusentals möjliga utseenden. Får hoppas det stämmer. Inte minst i det första Witcher-spelet var det ju ett konstant återanvändande av modeller.

Lustigt nog var det faktiskt första Witcher jag hade i tankarna när jag skrev kommentaren, innan Enhanced Edition var det bara snuskigt hur mycket tvillingar det sprang runt i det spelet.

Medlem
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Nej, jag formar däremot ett band med verkligheten och föredrar när mina vapen inte tåler lika lite som frigolit enbart för påklistrad psuedoprogression.

Medlem
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Nej, jag formar däremot ett band med verkligheten och föredrar när mina vapen inte tåler lika lite som frigolit enbart för påklistrad psuedoprogression.

Spelet handlar om zombies och du snackar verklighet?

Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Vilken lösning snackar du om? Jag skrev bara vad jag tyckte, jag är inte här för att ändra Dying light skaparnas handling i spelet,. Jag tror dessutom inte att de skulle bry sig eller äns vara här på FZ och hänga

Medlem

Till Carl Johansson: Tack för den väldigt informativa texten under "Teknisk fotnot". Ger ju recensionen en helt annan tyngd, och för oss konsumenter är det helt angeläget. Fortsätt i den stilen

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Nej, jag formar däremot ett band med verkligheten och föredrar när mina vapen inte tåler lika lite som frigolit enbart för påklistrad psuedoprogression.

Spelet handlar om zombies och du snackar verklighet?

Två skilda typer av realism. Det ena påverkar inlevelsen, det andra inte. Eller hade du inte reagerat om enorma plåtrustningar i Skyrim var smidigare än ett par läderbyxor bara för att det flyger runt drakar i spelet? I så fall så visst, det får stå för dig, men du får väl vara medveten om att folks åsikter och upplevelser lär gå isär angående det.

Medlem
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Vilken lösning snackar du om? Jag skrev bara vad jag tyckte, jag är inte här för att ändra Dying light skaparnas handling i spelet,. Jag tror dessutom inte att de skulle bry sig eller äns vara här på FZ och hänga

Jag vill ju veta din åsikt, vad ÄR lösningen, om zombie spel inte handlar om överlevnad


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Nej, jag formar däremot ett band med verkligheten och föredrar när mina vapen inte tåler lika lite som frigolit enbart för påklistrad psuedoprogression.

Spelet handlar om zombies och du snackar verklighet?

Well, att spelet handlar om zombies förändrar inte fysikens lagar, så ja, jag pratar om verklighet. Ett järnrör slutar inte vara ett rör gjort av järn bara för att zombies är inblandade. Förstår inte riktigt hur du tänker här.

Medlem
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall. Det hade varit en bättre morot än ömtåliga tillhyggen.

Men... det finns ju?

Lite längre in i spelet öppnar man upp möjligheten att just springa på väggar och att "rulla" vid landning om du tajmar det rätt.

=/

Medlem

Missade en PSA, vet inte om det nämnts tidigare i kommentarerna men här kör vi iaf: Uppgradera inte hälsan! Svårighetsgraden är helt perfekt om man undviker den lilla detaljen.

Särskilt senare när du får bättre stamina och änterhakshärket. Man är mycket smidigare, men lika ömtålig! Man får planera lite innan man rusar in i en snubbe med en pangpinne.


signatur
Skägg.
10 Chambers
Skrivet av devilrat:

Till Carl Johansson: Tack för den väldigt informativa texten under "Teknisk fotnot". Ger ju recensionen en helt annan tyngd, och för oss konsumenter är det helt angeläget. Fortsätt i den stilen

Gott!

Skrivet av Spit:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall. Det hade varit en bättre morot än ömtåliga tillhyggen.

Men... det finns ju?

Lite längre in i spelet öppnar man upp möjligheten att just springa på väggar och att "rulla" vid landning om du tajmar det rätt.

=/

Spelade 11-12 timmar och hann inte låsa upp det. Lite väl sent då, kan jag tycka, men tack för att du uppmärksammade det.


signatur
Medlem
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av von_lidl:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av Mirage:
Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:
Skrivet av dmn:

"Jag saknar också möjligheten att springa korta sträckor på väggar och utföra rullande landningar för att bättre behålla momentum vid fall."

Rullande landningar finns upplåsbara via agility-skillen "Forward Roll".

Ah, det är ju i alla fall någonting. Tveksamt designbeslut att gömma det så pass långt ner i strukturen dock.

DU är ett tveksamt designbeslut.

Det har min mamma alltid sagt!

OH NO YOU DIDN'T.

Skrivet av von_lidl:

"En ny story, tack?"
Kan inte mer än hålla med.

Jag förstår inte vad ni vill ha? En zombie apokalyps är just det... försök överlev. Eller är ni ute efter "Åh nej, zombierna är här! Snabbt, baka pizzor för att motverka viruset!!! TAM TAM TAAAAAM!"??

Nej, pizzor är inte riktigt vad jag hade i åtanke. Något nytt och fräscht, bara för att det är zombies så behöver det inte vara samma handling som det alltid har varit.

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Vilken lösning snackar du om? Jag skrev bara vad jag tyckte, jag är inte här för att ändra Dying light skaparnas handling i spelet,. Jag tror dessutom inte att de skulle bry sig eller äns vara här på FZ och hänga

Jag vill ju veta din åsikt, vad ÄR lösningen, om zombie spel inte handlar om överlevnad

Min åsikt är att det inte behöver vara samma gamla handlingen som det brukar vara. Vad för handling det nu kan vara är inte upp till mig eftersom att jag inte utvecklar spel. Bestämmer sig t.ex. Techland eller några andra spelföretag att välja den handlingen som jag nämnde så är väl det upp till dem. Varsågod.

Medlem

Tycker oftast FZs recensioner brukar vara rättvisa och bra men i det här fallet känns det inte som att man lyckats riktigt, vilket flera här i tråden verkar tycka. Framförallt känns det som att recensionen saknar uppfattning om vissa element som t.ex skills som tillför saker man påstår sig sakna i spelet för att sedan skylla på att man inte kommit så långt, i så fall gör om gör rätt när ni kommit en längre bit in i spelet.

"Sannolikheten att ett järnrör går sönder är lika sannolikt att vi skulle gå och kicka och slakta Zombies med olika tillhyggen i verkligheten."

Vad beträffar hållbarheten på alla vapen så tycker de gjort en bra avvägning för att behålla stämningen i spelet. Hur kul skulle det vara om man hade evighetsvapen då skulle det inte vara någon tjusning med loota och modda nya vapen med olika egenskaper på samma sätt. Alla vapen har ju ett durability värde som man kan kolla, sen finns det även en skill: Lucky Repair som gör att man kan lyckats göra en repair utan att slösa en repairpoint och Conserve Weapons som gör att vapnen får längre hållbarhet. Sen vill jag även tipsa om att en bit in i spelet kommer man att kunna göra Refurbrish på sina favoritvapen, hittade ett klipp som visar hur det går till: https://www.youtube.com/watch?v=OBF4-gYWxLk

Gamereactors recension är mer rättvis, kan läsas här: http://www.gamereactor.se/recensioner/219324/Dying+Light/ där man ger en 8 vilket skulle motsvara en 4 här på FZ.


signatur

Case: Silverstone Alta F1 PSU: Corsair HX1200 Cablemod MB: Asus ROG Z790 Maximus Hero CPU: i9 13900K Cooler: Arctic Liquid Freezer II 360 Memory: Kingston 32GB DDR5 6400MHz CL32 FURY Renegade GFX: Palit RTX 4090 Gamerock OC HDD: Samsung 990 Pro 2 TB / 2 x Samsung 860 Pro 4 TB Monitors: Alienware AW3423DW QD-OLED + XB271HU T-Board: Logitech G915 Mouse: Logitech G502 Lightspeed Headset: Steelseries Pro Wireless Speakers: Harman Kardon GLA-55 Consoles: Playstation 5 / Xbox Series X

Medlem
Skrivet av Sisyr:
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Xepheros:
Skrivet av zanexlol:
Skrivet av Mirage:

Bidra till lösningen då Vad ska det handla om med zombies, om inte överlevnad?

Jag antar att han syftar lite mer på "zombies + evil corporation = every zombie game ever made", typ.

Jag förstår inte varför "vapnen går sönder" får ett fett minus hos alla när man ändå hade uppgraderat konstant, oavsett, iom att man går upp i level etc.
Eller formar ni något sorts band med den första plankan ni plockar upp?

Nej, jag formar däremot ett band med verkligheten och föredrar när mina vapen inte tåler lika lite som frigolit enbart för påklistrad psuedoprogression.

Spelet handlar om zombies och du snackar verklighet?

Två skilda typer av realism. Det ena påverkar inlevelsen, det andra inte. Eller hade du inte reagerat om enorma plåtrustningar i Skyrim var smidigare än ett par läderbyxor bara för att det flyger runt drakar i spelet? I så fall så visst, det får stå för dig, men du får väl vara medveten om att folks åsikter och upplevelser lär gå isär angående det.

This. Oavsett hur man ser på realism så finns där gränser där saker blir väldigt löjliga. Exempelvis så tappar ett järnrör inte sin järnegenskap och blir inte ineffektiv på att slå in ganska mjuka zombieskallar efter ca tio sving. Det är rätt svårt att med dessa organiska material faktiskt skada en stor bit järn till den grad att det slutar vara ett effektivt vapen.

Medlem

Är på 38% på storyn.
Speltid: 12 timmar.

Ja, jag älskar detta spelet. Få spel vars sidouppdrag har varit så roliga. Älskar dem alla olika vapnen man kan få.

Medlem

Jag tycker spelet är kanon! Det har dessutom flutit felfritt från start för mig på pc med dubbelkortet gtx 590. (Flera parametrar står på low, drawdistance på noll men det är ändå jävligt snyggt!) Äntligen har stödet till de gamla konsolerna avslutats och det märks på den superba grafiken mm. Jag har endast spelat sp, ej mp, och i ca 22 timmar, och njuter av att utforska och loota, och bygga upp karaktären och arsenalen. Tar det lugnt och metodiskt, är bara på level 11 fortfarande.

För mig är Carls recension helt missvisande och jag är glad att jag går efter eget huvud och inte en enstaka persons tycke och smak. Har heller inga problem med att vapnen går sönder, man kan ju alltid ha minst fyra olika att växla mellan plus några till i ryggan. Och jag gillar dessutom att molotovgrilla zombier, så många som möjligt åt gången. Locka samman dem m smällare och flambera sen m molotov, eller använd befintliga oljespill om såna finns... Parkouren är kul och funkar helt ok för mig. Lagom svettigt att klättra upp i höga master o dyl. Laddningstider är försumbara
och den spelbara, hela tiden tillgängliga, kartan är vidsträckt och fylld av innehåll och variation.

Min enda invändning är mot rökningen och förespeglingen av cigarettpaket som värdeföremål.

Mitt betyg: 9,5 För SP, ej testat MP, och m reservation för att jag betygsätter utan att ha spelat klart spelet. Men jag hoppas det fortsätter länge till!

Medlem

Bra recension förrutom dissen på Alien i AvP

Medlem

Nej.


signatur

autograph

Skriv svar