Mythbusters testar – hur realistiskt är Doom?

Robot
Mythbusters testar – hur realistiskt är Doom?

Hur verkligt är det egentligen att bära på dussintals vapen - och en motorsåg?

#nyhetstips, #doom, #wolfenstein-the-new-order, #id-software, #doom-3-2


Medlem
Mythbusters testar – hur realistiskt är Doom?

Spelglädje och realism är två olika saker och behöver inte kombineras för ett bra spel

Medlem

Jag vill framförallt veta om man kan bota ett brutet ben genom att bara knalla över ett första hjälpen-kit som ligger på marken.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

Kommer bli så jävla kul att se


signatur

I drank what?

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Jag vill framförallt veta om man kan bota ett brutet ben genom att bara knalla över ett första hjälpen-kit som ligger på marken.

Och när dom ändå håller på så kan dom väl undersöka hur verklighetstroget respawn efter man dött är, eller autorun kanske?

Blir mest rätt fånigt att ens försöka göra någon slags realistisk jämförelse med någonting från spelens värld.

Medlem

Lever Mythbusters fortfarande? Det här är ju ett klart exempel varför de bör lägga ner alltså. Fan vad trötta de är. De skulle kunna göra ett sista avsnitt där båda testar rocket jumps. Ett bra avslut för serien tycker jag.

Medlem
Skrivet av Scahn:

Lever Mythbusters fortfarande? Det här är ju ett klart exempel varför de bör lägga ner alltså. Fan vad trötta de är. De skulle kunna göra ett sista avsnitt där båda testar rocket jumps. Ett bra avslut för serien tycker jag.

Trötta?
Senaste avsnittet när de testade Indiana Jones-myter var ju riktigt bra. De hade verkligen roligt när de gjorde sin egna piska och svingade sig över en chasm (vet inte det svenska ordet).
Även avsnittet innan med Simpsons-myter var ju riktigt innovativt.

Jag kommer i alla fall att fortsätta titta på Mythbusters och definitivt nästa avsnitt.

Medlem
Skrivet av Ender:
Skrivet av Hittebarn:

Jag vill framförallt veta om man kan bota ett brutet ben genom att bara knalla över ett första hjälpen-kit som ligger på marken.

Och när dom ändå håller på så kan dom väl undersöka hur verklighetstroget respawn efter man dött är, eller autorun kanske?

Blir mest rätt fånigt att ens försöka göra någon slags realistisk jämförelse med någonting från spelens värld.


signatur

Who's the fool? A man who believes in a god he can't see, or the man who is offended by a god he doesn't believe in.

Medlem

De har gått ifrån grundidén för hela programmet. De testar inte myter längre, de testar filmer/serier. Alla vet att det är fiction så varför ta det seriöst och testa det i mythbusters? Jag förstår inte poängen och de har tappat mitt intresse helt. Det är bara min åsikt och jag förstår om vissa tycker det är kul med fler "lekfulla myter"

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Scahn:

Lever Mythbusters fortfarande? Det här är ju ett klart exempel varför de bör lägga ner alltså. Fan vad trötta de är. De skulle kunna göra ett sista avsnitt där båda testar rocket jumps. Ett bra avslut för serien tycker jag.

Doom guy rocketjumpade iof i böckerna men annars är det ju en Quake-grej


signatur
Medlem

Hoppas de testar BFG ........

Medlem
Skrivet av explorer:
Skrivet av Scahn:

Lever Mythbusters fortfarande? Det här är ju ett klart exempel varför de bör lägga ner alltså. Fan vad trötta de är. De skulle kunna göra ett sista avsnitt där båda testar rocket jumps. Ett bra avslut för serien tycker jag.

Trötta?
Senaste avsnittet när de testade Indiana Jones-myter var ju riktigt bra. De hade verkligen roligt när de gjorde sin egna piska och svingade sig över en chasm (vet inte det svenska ordet).
Även avsnittet innan med Simpsons-myter var ju riktigt innovativt.

Jag kommer i alla fall att fortsätta titta på Mythbusters och definitivt nästa avsnitt.

Definitivt jättetrötta!

Att du ens tar upp Indiana Jones som exempel... De har har väl tömt ur den klassiska mytkällan och vill inte se sig avmyggade. Därför fortsätter de med trams som att testa film- och dataspelsmyter.

Vilka andra spelrelaterade fenomen (läs myter) bör undersökas?

Ett förslag är bunny jump med målet är att hoppa över en relativt bred ravin, utan livlina givetvis.

Medlem

Så mycket bitterhet och negativitet över en TV-show?!
Om ni inte gillar det varför kollar ni då och framförallt varför ödslar ni energi med att gnälla på FZ?!
Skaffa er ett liv istället och låt dom som gillar Mythbusters göra det utan era sura kommentarer.
Själv kollar jag aldrig på dem men inte fan sitter jag och bölar på ett forum om det.
Patetiskt.

MEG
Medlem

Får inte missa det, Mythbusters är ett underbart program.


signatur

Death is only the beginning

Inaktiv

Älskar Mythbusters, kan rekommendera Breaking Bad-specialavsnittet (de testar lite grejer från serien).

dmn
Medlem

Bära på dussintals vapen? Det finns 7 vapen i Doom.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av dmn:

Bära på dussintals vapen? Det finns 7 vapen i Doom.

Doh! Jag skäms.


signatur
Medlem

Låter kul att de gör något med tv-spel!

Men alltså, behövs verkligen Myth Busters till spelvärlden? Det är ju inte precis så att folk går runt och tror att de kan bära en raketkastare, maskingevär, laser-manick osv samtidigt.

Finns nog säkert en hel del andra spel man kan ifrågasätta som försöker vara realistiska men knappast Doom.
Vänta en vanlig som man kanske tänker på i spel -
Kan man verkligen springa och skjuta samtidigt? Känns ju som i RL borde det bara bli en massa överdriven spread.

Medlem

Alla ni som klagar - istället för att ta det så allvarligt och irritera sig på att programmet inte testar myter kanske man kan överväga att programmet i själva verket går ut på att underhålla, inte att göra vetenskapliga tester? Fine, de testar oftast om något man sett på film funkar i verkligheten vilket det oftast inte gör, men det är ju väldigt kul att kolla på ändå?

When in doubt, C4.

Medlem
Skrivet av explorer:

Senaste avsnittet när de testade Indiana Jones-myter var ju riktigt bra. De hade verkligen roligt när de gjorde sin egna piska och svingade sig över en chasm (vet inte det svenska ordet).

Det heter klyfta.

Medlem

Njae.. Verkar mest luta åt att bli tramsigt. De flesta spelare känner till det omöjliga i allt omöjligt.

När TV och film blandar sig i spel så brukar det sluta med haveri. Antingen faktafel, "friserat" eller helt enkelt bara korkat.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av telison:
Skrivet av explorer:

Senaste avsnittet när de testade Indiana Jones-myter var ju riktigt bra. De hade verkligen roligt när de gjorde sin egna piska och svingade sig över en chasm (vet inte det svenska ordet).

Det heter klyfta.

Skulle nog mer kalla det för avgrund. Fin bild dock.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Medlem
Skrivet av Hittebarn:

Jag vill framförallt veta om man kan bota ett brutet ben genom att bara knalla över ett första hjälpen-kit som ligger på marken.

Inlägg anmälet: orsak-

Alldeles för träffsäkert och roligt


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem
Skrivet av telison:

Det heter klyfta.

Medlem
Skrivet av Mindrax:

Så mycket bitterhet och negativitet över en TV-show?!
Om ni inte gillar det varför kollar ni då och framförallt varför ödslar ni energi med att gnälla på FZ?!
Skaffa er ett liv istället och låt dom som gillar Mythbusters göra det utan era sura kommentarer.
Själv kollar jag aldrig på dem men inte fan sitter jag och bölar på ett forum om det.
Patetiskt.

Har du sett avsnittet? I did. Väldigt intressant. Jag vvar helt säker på att inget av det de testa skulle gå.. men allt funkade och de gjorde pisktricken SJÄLVA. Efter en 10 min snabbkurs så ett proffs hade lätt klarat det.

Medlem

Det här med vad en människa klarar av beror ju helt på vilken attityd man har.

Skrivet av Mindrax:

Så mycket bitterhet och negativitet över en TV-show?!
Om ni inte gillar det varför kollar ni då och framförallt varför ödslar ni energi med att gnälla på FZ?!
Skaffa er ett liv istället och låt dom som gillar Mythbusters göra det utan era sura kommentarer.
Själv kollar jag aldrig på dem men inte fan sitter jag och bölar på ett forum om det.
Patetiskt.

Är inte hela poängen med internet, att man inte behöver ett eget liv?

Så kom, häng med och vältra dig i leran med oss andra =D.

Medlem
Skrivet av DarkZide8:

Men alltså, behövs verkligen Myth Busters till spelvärlden?

Hur mycket i världen behövs överhuvudtaget? Mythbusters handlar om underhållning och inget annat, behovet till spelvärlden är ungefär lika stort som till vilken annan värld som helst.
Alla som gillar Doom kommer ju att se det här och det är det enda som spelar någon roll.

dmn
Medlem

Mjölkbusters

De borde lagt ner för tio år sen.

Medlem
Skrivet av Ahris:
Skrivet av DarkZide8:

Men alltså, behövs verkligen Myth Busters till spelvärlden?

Hur mycket i världen behövs överhuvudtaget? Mythbusters handlar om underhållning och inget annat, behovet till spelvärlden är ungefär lika stort som till vilken annan värld som helst.
Alla som gillar Doom kommer ju att se det här och det är det enda som spelar någon roll.

Ja, men tänkte i relation till hur många det som tror att Doom representerar verkligheten - vilket typ ingen gör. Men det finns säkert andra saker som man kan ifrågsätta i tv-spel.
"Fungerar verkligen en [VERKLIG VAPEN-MODELL] så här?" osv

Jag menar, programmet handlar väl om att krossa myter som får man verkligen kramp när man simmar efter maten osv.. Finns säkert myter som lever vidare i verkliga livet från spel, men Doom är ju knappast myt-skaparen.

Avsnittet är säkert jätteroligt, ingen tvekan om det. Kan ju bli kul se nån bara försöka om det går att hålla 9 vapen samtidigt - men igen, ingen myt då flesta spel dessutom gått över till 2-4 vapen åt gången p.g.a realism.

Kom på en trevlig myt de kan krossa - om man blir mördare efter spelat för mycket tv-spel. Hade sett det, spelat in det och sett om det hundra gånger om de gjorde det.

Medlem
Skrivet av explorer:
Skrivet av Scahn:

Lever Mythbusters fortfarande? Det här är ju ett klart exempel varför de bör lägga ner alltså. Fan vad trötta de är. De skulle kunna göra ett sista avsnitt där båda testar rocket jumps. Ett bra avslut för serien tycker jag.

Trötta?
Senaste avsnittet när de testade Indiana Jones-myter var ju riktigt bra. De hade verkligen roligt när de gjorde sin egna piska och svingade sig över en chasm (vet inte det svenska ordet).
Även avsnittet innan med Simpsons-myter var ju riktigt innovativt.

Jag kommer i alla fall att fortsätta titta på Mythbusters och definitivt nästa avsnitt.

Agreed, de är allt annat än trötta.

12
Skriv svar