Endurance racing på pc

Medlem
Endurance racing på pc

Vilka vettiga alternativ finns det på PC om man vill köra ett ordentligt endurance race? Konsoler har ju Forza och Gran Turismo som är skitbra på det här. Men jag har inte hittat något på PC som fyller alla kriterierna.

Assetto Corsa har ett jättesmalt utbud av bilar, asdåligt system för depåstopp och låter en köra i max 10 varv. Samt så har det bara en tidscykel som går från 8 på morgonen till 18 på eftermiddagen. Och inget väder.
iRacing har en asdålig betalmodell och den blir sämre om man vill hosta egna event.

Det enda jag hittade som fyller kriterierna för ett endurance race är Project CARS, men körfysiken i det är ju helt värdelös. Jag vet att det inte är klart än men det jag testade var hemskt.

Så nu vänder jag mig till er här på FZ, stället med flest så kallade "PC MASTER RACE" människor någonsin typ, om någon vet så är det ni. Finns det något bra alternativ för endurance racing på pc?


signatur

// Bacon <3

Medlem

signatur

Victims; aren't we all?

Medlem
Skrivet av PcKaffe:

Det enda jag hittade som fyller kriterierna för ett endurance race är Project CARS, men körfysiken i det är ju helt värdelös. Jag vet att det inte är klart än men det jag testade var hemskt.

Hemskt? Nu får du nog förklara dig lite. Jag hoppas innerligt att det inte var för att "det inte gick att styra med min gamepad".

Project CARS är klart det bästa jag provat så långt. Under julrean fick jag också tag i hela GTR-serien (Mest för att man kan köra en Volvo Amazon med turbo). De liknar varandra väldigt mycket i körkänslan. Själv har jag inte testat Assetto Corsa eftersom, precis som du säger, utbudet av bilar och banor är för dåligt. Inte finns det en Demo heller. Och de som har båda säger att däcksimuleringen är klart bättre i pCARS även om FF är strået vassare i AC.


signatur

I came here to ruin your day. God sent me.

Medlem

GTR2


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

Medlem
Skrivet av Game Ove(r):

Kollade på det, det har inte tillräckligt långa race. Eller missade jag något? Gjorde inte en grundlig titt.

Skrivet av Paddington:

GTR2

ska kika på det, tack för tipset!


signatur

// Bacon <3

Medlem
Skrivet av PcKaffe:
Skrivet av Paddington:

GTR2

ska kika på det, tack för tipset!

nemas problemas! http://gtr2-endurance.forumotion.org/


signatur

Har jag drabbats av PMA? Positiv Mental Attityd.

1
Skriv svar