Battlefield 4 avklarat

Flakmonkey
Battlefield 4 avklarat

Avslutade precis kampanjen i BF4 och den gav mig precis det som jag väntade mig och som jag var ute efter. Lite tanklöst skjutande med imponerande grafik och triggade sekvenser som för tankarna till Hollywood-filmer. Jag måste erkänna att det sistnämnda blev lite tradigt till slut då det kändes lite för "over the top". Realism är inte något jag är ute efter men jag har uppenbarligen någon gräns, speciellt när det hela utspelas i en realistisk värld.

Spelet fick mig också att uppskatta det hantverk som tex Naughty Dog levererar. På ytan är BF4 välpolerat men det tar inte alltför lång tid innan man stöter på buggar (det kraschade två gånger för mig vilket jag nog aldrig stött på i ett konsolspel tidigare) och andra tecken på att DICE inte kan (vilket jag har svårt att tro) eller inte får den tid som krävs (mer troligt) för att göra ett riktigt bra SP-lir. Berättandet är ett tydligt exempel på detta och då är det inte bara dialogerna i sig jag talar om utan hur karaktärerna agerar. Det är inte hemskt på något sätt, men jag förväntar mig mer av en titel med samma budget som Battlefield-liren.

Nåväl, det går knappast in på någon form av topplista men nu är det avklarat så dags att ta idag med något nytt. Lutar åt #Last of Us (om jag kan hitta det) eller så är det kanske läge att lira klart #Rayman Legends

#blogg

Medlem
Battlefield 4 avklarat

Att Dice kan göra single player tycker jag de har visat med Bad Company 2. Vågar vi hoppas att Bad Company 3 någonsin ser dagens ljus med en lagom lång och intressant SP-kampanj?

Inaktiv
Skrivet av Bennii:

Att Dice kan göra single player tycker jag de har visat med Bad Company 2. Vågar vi hoppas att Bad Company 3 någonsin ser dagens ljus med en lagom lång och intressant SP-kampanj?

Battlefield 5 och Premium måste komma först innan Bad Company 3. Tyvärr.

Medlem
Skrivet av Bennii:

Att Dice kan göra single player tycker jag de har visat med Bad Company 2. Vågar vi hoppas att Bad Company 3 någonsin ser dagens ljus med en lagom lång och intressant SP-kampanj?

Håller med, kampanjen i BC 2 var riktigt bra. Sen gillade jag de roliga kommentarerna och "samtalen" de andra killarna man hade med sig kunde ha.

@ Nosnos: Har du fortfarande inte spelat The last of us" är det definitivt dags. Underbart spel rakt igenom enligt mig. Story, grafik, musik. Riktigt stämmningsfullt spel.


signatur

Nothing is power without Control

Flakmonkey
Skrivet av erazerswe:
Skrivet av Bennii:

Att Dice kan göra single player tycker jag de har visat med Bad Company 2. Vågar vi hoppas att Bad Company 3 någonsin ser dagens ljus med en lagom lång och intressant SP-kampanj?

Håller med, kampanjen i BC 2 var riktigt bra. Sen gillade jag de roliga kommentarerna och "samtalen" de andra killarna man hade med sig kunde ha.

@ Nosnos: Har du fortfarande inte spelat The last of us" är det definitivt dags. Underbart spel rakt igenom enligt mig. Story, grafik, musik. Riktigt stämmningsfullt spel.

Mjo... problemet är att jag inte hittar det... ligger säkert i någon flyttlåda som kan ha tagits upp på vinden. Så får se om jag köper det på nytt eller om jag orkar gå upp och leta

Medlem
Skrivet av Bennii:

Att Dice kan göra single player tycker jag de har visat med Bad Company 2. Vågar vi hoppas att Bad Company 3 någonsin ser dagens ljus med en lagom lång och intressant SP-kampanj?

DICE har sagt vid något tillfälle att de känner sig osäkra på ett Bad Company 3 eftersom de inte vet vad exakt det var som spelarbasen gillade med spelen.
Jag kan dessvärre inte komma ihåg var jag hörde detta, men jag vet att det var i en video åtminstone.


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Medlem

Tycker battlefield 3 och bad company var bättre på alla sätt och vis, från mp till sp, men även där fallerade singleplayern på samma sätt, var väl lite bättre i bad company.

Har verkligen gillat battlefield sedan första spelet, men nu efter fyran så vet jag inte om jag tänker stödja dom en gång till faktiskt, vilket är lite sorgligt

1
Skriv svar