Snart kan du ad-blocka reklam i verkliga livet

Redaktör
Skrivet av Loltron:

Hur är det egentligen, får ni cash varje gång man klickar på eran reklam, eller är det så fort den laddas upp på någons webläsare ?

Nej. Unika besökare, sidvisningar och annat spelar in.


signatur
Redaktör
Skrivet av kebbe:

Notera att jag inte använde bristfälliga recensioner som anledning till Adblock-användande, var bara förslag på vad som skulle förbättra dem. Hade inte majoriteten av recensionerna varit bättre än de svenska konkurrenterna hade i alla fall jag sökt mig till en annan sida.

Som sagt: Blir reklamen bättre hade i alla fall jag stängt av AdBlock, förändring sker dock inte genom att låta den nuvarande generera intäkter.

Jag noterar!


signatur
Medlem

Jag blockerar er reklam! Det är jag stolt över!

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

Varför kan ni inte låta bli att recensera ett spel där när ni inte har örutsättningar att göra det bra?

Det gör vi, i den mån det går att veta i förhand. Om jag som redaktör vet att jag ingen i staben kan göra ett bra jobb låter jag bli att beställa en recension. Sen händer det förstås ändå att texter blir mindre bra - alla kan ju ha en dålig dag på jobbet. Sånt styr jag och andra redaktörer/korrekturläsare upp i den mån vi kan, men eftersom vi långtifrån alltid själva har hunnit spela det som testas kan dåliga texter slinka igenom ibland.

Aja du är toppen! Tack för att du visar vart skåpet skall stå!
Adblock är nu på undantag tills nästa gång jag blir missledd till ett dåligt köp!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Redaktör
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Diskmaskin:

Varför kan ni inte låta bli att recensera ett spel där när ni inte har örutsättningar att göra det bra?

Det gör vi, i den mån det går att veta i förhand. Om jag som redaktör vet att jag ingen i staben kan göra ett bra jobb låter jag bli att beställa en recension. Sen händer det förstås ändå att texter blir mindre bra - alla kan ju ha en dålig dag på jobbet. Sånt styr jag och andra redaktörer/korrekturläsare upp i den mån vi kan, men eftersom vi långtifrån alltid själva har hunnit spela det som testas kan dåliga texter slinka igenom ibland.

Aja du är toppen! Tack för att du visar vart skåpet skall stå!
Adblock är nu på undantag tills nästa gång jag blir missledd till ett dåligt köp!

Haha, tack!


signatur
Medlem

Vore ännu bättre om ni ENDAST hade spelrelaterade reklamer Kanske skulle bli mer accepterat då.. annan reklam passar bara inte in :// På Gamereactor t.ex. ser jag aldrig någon icke-spelrelaterad reklam )

Redaktör
Skrivet av epson55:

Vore ännu bättre om ni ENDAST hade spelrelaterade reklamer Kanske skulle bli mer accepterat då.. annan reklam passar bara inte in :// På Gamereactor t.ex. ser jag aldrig någon icke-spelrelaterad reklam )

Som jag sa ovan - vi har inte lyxen att kunna välja vilka som annonserar hos oss. Men relevant reklam för FZ-läsarna är målet, vilket annonssäljarna jobbar efter att uppnå.


signatur
ELF
Medlem
Skrivet av roob:

Reklamen laddas alltid sist när man surfar på mobilen och jag vet inte hur många gånger jag tryckt på de jävla annonserna för att hel sidan hoppar till. Så det är ju inte bara budskapet man vill bli av med.

Japp, händer allt för ofta på FZ när man använder mobiltelefonen.
Alla vet ju att man sätter storleken på ALLA element på sidan innan allt laddas. På så sätt så gör det inget om bilder tar lång tid på sig att ladda. Då blir det inga felklick eller innehåll som helt plötsligt flyttar på sig.


signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Medlem

har aldrig använt adblock kmr nog aldrig göra det heller, då tittar jag och besöker något betyder det att jag uppskattar det och det betyder dom behöver få in pengar på något sätt.

Och tycker add revnue är bättre tänk om ni skulle vara tvungna att betala mer för allt.

jag ska dra lite exempel.

Alla vart tvungna att betala för titta på twitch,alla vart tvungna att betala för titta på youtube klipp, alla steamspel skulle kosta mer pengar.

Alla tv kanaler du har eller streamar skulle kosta mer eller kosta ist för vara gratis, denna sidan skulle du vara tvungen att ha en "guldmedlemskap" för att kunna se alla nyheter m.m

ja lisan kan göras ofantligt lång jag tror inte ni fattar hur jävla korkade ni är som har add block, jävligt egocentriska är ni.

ni skulle ist för förlora en dag på 5 minuters reklam skulle ni behöva betala ungefär 1000 mer i månaden, rätt lätt att räkna ut vilket som är bättre än den andra halvan enligt mig.

Win Win situation helt enkelt.

Avstängd

Här sitter jag och använder mig av icke AD-Block.

Inaktiv

På min stationära använder jag inte adblock på fz.se då de förtjänar varenda öre.
Men på mobilen använder jag en adblocker pga den där satans reklamen som får hela siten att hoppa ner ett steg. Vet inte hur många gånger jag blivit lurad av den.. Men inte mer!

Medlem

på väg mot framtidsversionen som presenteras i Black Mirror - White Christmas avsnittet? Stark REK för er som ej sett detta utmärkta avsnitt (fristående avsnitt, kan hoppa dit direkt om man vill).

Inaktiv

Här körs det adblock på alla sidor (ja, även FZ!). Detta av den enkla anledningen att det finns inte EN ENDA sida som kan presentera reklam på ett sätt som inte stör. Den dagen reklam kan visas utan att förstöra upplevelsen av den väsentliga informationen, då börjar jag med vita listor.

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Troll eller korkad? Antar att båda är lika illa.

Han är en parasit, det är så de tänker.

Åsiktsdiskriminering, man tackar.. folk utan ryggrad hackar på individer med åsikter, hackar i form av personangrepp.. omoget

Du menar som att påstå att folk inte har ryggrad eller är omogna?

Inaktiv
Skrivet av Manqs:
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Troll eller korkad? Antar att båda är lika illa.

Han är en parasit, det är så de tänker.

Åsiktsdiskriminering, man tackar.. folk utan ryggrad hackar på individer med åsikter, hackar i form av personangrepp.. omoget

Du menar som att påstå att folk inte har ryggrad eller är omogna?

Nödvärnsrätten, om du blir attackerad med våld.. då har du rätt att utöva våld!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Troll eller korkad? Antar att båda är lika illa.

Han är en parasit, det är så de tänker.

Åsiktsdiskriminering, man tackar.. folk utan ryggrad hackar på individer med åsikter, hackar i form av personangrepp.. omoget

Det är min åsikt att du är en parasit, du kommer hit och drar nytta av andras jobb och vill dessutom att de ska få mindre ersättning när du gör det. Du har ingen moral.

Varför väljer du att kränka mig? Jag är en användare av ett socialt accepterat addon som finns lätt tillgängligt i både Firefox & Chrome! Ta strid uppåt i hierarkin!

Hur menar du ens "socialt accepterat"? Som skjutvapen i USA då? Eller fildelning? Du är inne på en spelsajt som är beroende av intäkter för att finnas till. Om fler gjorde som du så blir det inget mer FZ, så du och andra som gör som du, snyltar och förstör för alla bara för att ni inte ids titta på lite reklam.

Att ni snyltare inte bara utgår ifrån att allt ska vara gratis utan även verkar anse er ha rätten att kritisera innehållet på det ni läser är rätt kränkande i sig att läsa, så att ifall jag trampade på någon öm tå så vill jag bara säga att jag inte alls är ledsen.

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:

Om vi hade känt till ett bättre sätt att få in pengar än att be er acceptera annonser på FZ hade vi använt det sättet. Vi har testat med supporterprogrammet men det räcker inte.

Det är inte svårare än så att ni inte producerar nåt värt att betala för.

Som exempel är det TotalBiscuit mer eller mindre själv producerar ljusår bättre än hela fz.se.

Medlem

Jag är litet mystifierad själv; jag har faktiskt fz whitelistad men det måste vara någon adserver eller något som inte är det, för får alltid upp meddelandet även om jag ser reklam vid varje visit.

Redaktör
Skrivet av dmn:
Skrivet av Tompa:

Om vi hade känt till ett bättre sätt att få in pengar än att be er acceptera annonser på FZ hade vi använt det sättet. Vi har testat med supporterprogrammet men det räcker inte.

Det är inte svårare än så att ni inte producerar nåt värt att betala för.

Som exempel är det TotalBiscuit mer eller mindre själv producerar ljusår bättre än hela fz.se.

Jag ser att du varit medlem sen 2006 och skrivit åtskilligt på sajten. Annonserna betalar även det, inte bara det undermånliga redaktionella innehållet.


signatur
Inaktiv

Jag kör Adblock men låter reklamen visas på FZ! Klart man ska stötta er! Ni gör ett grymt jobb på redaktionen! Sveriges bästa sida!

Dock så önskar man fortfarande en fredagspanel likt Sweclockers! Får hålla tummarna!

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dmn:
Skrivet av Tompa:

Om vi hade känt till ett bättre sätt att få in pengar än att be er acceptera annonser på FZ hade vi använt det sättet. Vi har testat med supporterprogrammet men det räcker inte.

Det är inte svårare än så att ni inte producerar nåt värt att betala för.

Som exempel är det TotalBiscuit mer eller mindre själv producerar ljusår bättre än hela fz.se.

Jag ser att du varit medlem sen 2006 och skrivit åtskilligt på sajten. Annonserna betalar även det, inte bara det undermånliga redaktionella innehållet.

Har hängt här ända sen starten, om vi ska vara såna. Precis som jag hängt på ett enormt antal andra siter, som heller inte kostar nåt.
Annonser är fel sätt att ta betalt, de blockas av princip.

Redaktör
Skrivet av dmn:

Har hängt här ända sen starten, om vi ska vara såna. Precis som jag hängt på ett enormt antal andra siter, som heller inte kostar nåt.
Annonser är fel sätt att ta betalt, de blockas av princip.

Har du nåt förslag på hur vi och andra sajter ska få in pengar till driften? Är medlemskap/supportergrejen bättre? Andra förslag?


signatur
Inaktiv

Bland det dummaste man kan se på internet.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:
Skrivet av Mabec:
Skrivet av returpack:
Skrivet av Diskmaskin:

FZ är så butthurt, våga vägra prata om förlorade intäkter

Hur ska en gratis sida kunna överleva utan annonsintäkter?

Vill egentligen inte ge mig in sådan diskussion men det gick ju så bra innan man gick med Egmont?

Öh... nej. FZ har alltid finansierats av annonser.

Alltså, det är svindyrt att driva en sajt som FZ - före och efter Egmonts inträde. Servrar, uppkoppling, lokaler, städning, utveckling, arbetsstationer, mjukvara, licenser, logistik, marknadsföring löner (frilans, redaktörer, utvecklare, säljare, marknad...), med mera. Annonser är vår enda intäkt av betydelse (supporterintäkterna är en droppe i havet).

Spar ni inte pengar om ni slår ihop FZ sidan med Pc-gamer sidan?

Inaktiv
Skrivet av Ender:
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Diskmaskin:
Skrivet av Morlizer:
Skrivet av Ender:
Skrivet av Diskmaskin:

Det är så pinsamt med radiotjänst metoder, varje krona skall in!
Sen att alla ska behöva läsa om det, på framsidan, om irl adblock, annonsen består av 30% moralkaka som sker här på fz.
Hacka på Firefox & Chromestore som ger ut programvaran gratis, de vill att användarna skall få en bättre www-upplevelse.. så kommer ni med bakåtsträvande metoder.. pinsamt

Troll eller korkad? Antar att båda är lika illa.

Han är en parasit, det är så de tänker.

Åsiktsdiskriminering, man tackar.. folk utan ryggrad hackar på individer med åsikter, hackar i form av personangrepp.. omoget

Det är min åsikt att du är en parasit, du kommer hit och drar nytta av andras jobb och vill dessutom att de ska få mindre ersättning när du gör det. Du har ingen moral.

Varför väljer du att kränka mig? Jag är en användare av ett socialt accepterat addon som finns lätt tillgängligt i både Firefox & Chrome! Ta strid uppåt i hierarkin!

Hur menar du ens "socialt accepterat"? Som skjutvapen i USA då? Eller fildelning? Du är inne på en spelsajt som är beroende av intäkter för att finnas till. Om fler gjorde som du så blir det inget mer FZ, så du och andra som gör som du, snyltar och förstör för alla bara för att ni inte ids titta på lite reklam.

Att ni snyltare inte bara utgår ifrån att allt ska vara gratis utan även verkar anse er ha rätten att kritisera innehållet på det ni läser är rätt kränkande i sig att läsa, så att ifall jag trampade på någon öm tå så vill jag bara säga att jag inte alls är ledsen.

Nix, Adblocker och "Ingen reklam tack".. socialt accepterat.. tror vapen är accepterade i USA!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Inaktiv

Jag är ledsen om jag trampat på ömma tår, det var fel av mig att uttala mig om något här, speciellt när forumet inte bedriver moderation, jag hoppas ingen förföljer mig, jag är egentligen ingen dålig individ.. tror på gyllene regeln och kämpar på! Tar bort mitt konto nu!


signatur

Panta burkar är klimatsmart men vi har inget system för det, vi tar en i taget, går det för fort då säger maskinen stop!

Medlem

Ta inte adblocking personligt, FZ När ni tittar på TV4, tittar ni maniskt på reklamen i mellan filmerna för att stödja TV4 eller byter ni kanal/går och gör nåt annat en liten stund?

Det känns som att det är bad for business att distansera sig från sina läsare som använder adblocking genom att kalla dom för parasiter, vilket ni i stort sett gör när ni tillåter andra användare att göra det "åt er".

Dom som använder adblocking kanske länkar artiklar till 20 andra vänner som annars aldrig besökt FZ. Dessa 20 länkar vidare till andra och så vidare.

Min poäng är att ju fler läsare ni har desto bättre, med adblock eller utan adblock.

jag kör addblock på allt..sorry fz men efter blivit galen av tv reklam så kan jag inte se på tv längre reklamen förstor allt!


signatur

New life, New hope

dmn
Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av dmn:

Har hängt här ända sen starten, om vi ska vara såna. Precis som jag hängt på ett enormt antal andra siter, som heller inte kostar nåt.
Annonser är fel sätt att ta betalt, de blockas av princip.

Har du nåt förslag på hur vi och andra sajter ska få in pengar till driften? Är medlemskap/supportergrejen bättre? Andra förslag?

Nej, det är inte helt enkelt.
För at folk ska vara villiga att betala behöver innehållet vara exceptionellt.
Och även då är det väl nästan omöjligt, med tanke på att konkurrensen består av andra producenter av annonsfinansierat material som får in tillräckligt med pengar av den förhållandevis stora andelen som trots allt inte blockerar reklamen.

Så det faller väl tillbaks på att vara uttahelvete extraordinär och erbjuda ett mervärde som får folk att vilja betala.

Jag minns till exempel hur det var för min egen del med fileplanet.com för en tolv-tretton år sen. Då lyckades de erbjuda nästintill exklusiv tillgång till många beta-versioner av spel, som fick mig och många andra att slänga fram plånkan.

En site som bara erbjuder samma spelnyheter som alla andra källor, och utöver det högst mediokra recensioner i textformat kommer aldrig kunna konkurrera i det stora hela.

FZ behöver ett starkare varumärke och exklusivt material, kort och gott.

Medlem

FZ, får ni välja placering på annonserna? eller väljer andra det åt er?
Vore trevligt om man kunde ha alla annonser på sidan,
istället för ovan och under länkar, blir lätt att man trycker fel!

Samma sak på mobilsidan, den översta annonsen skulle jag kunna mörda för att få bort, trycker alltid på annonsen för att den laddar som sirap, när man egentligen vill trycka på notifieringar.

OnT: Ser inte ut som "adblockern" fungerar speciellt bra. Och tror de att vi ska gå runt med ett Oculus Rift på stan, eller när vi går och handlar? Då har man ju ingen aning om man köper Coca Cola eller ICA's egna Cola.


signatur

| PC | Xbox One | PS5 | Oculus Quest 1 & 2 |

123
Skriv svar