Vilket land tankar snabbast från Steam?

Robot
Vilket land tankar snabbast från Steam?
Medlem
Vilket land tankar snabbast från Steam?

Jag får bättre speed från danmark än sverige


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

G_A
Medlem

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Inaktiv
Skrivet av G_A:

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...

Medlem

Vi har en ganska stor yta jämfört med de andra i toppen dock, tar lång tid att bygga ut fiber överallt (väntar fortfarande på fiber )

G_A
Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av G_A:

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...

Med toppen menade jag 1 eller kanske 2.

Medlem

Jag litar inte på Steams statistik, kopplingen/routen till de är ju wonky som f*n.

Medlem

Sverige ligger 5'a inte 4a, SIngapore är på 4e plats med 25.2Mbit

Medlem

Sverige ligger inte 1:a, så den här statistiken är fake!

Medlem

Förstod att Japan skulle ligga i topp, i en polares stadsdel ingår 1Gb/100Mb med varje lägenhet, vare sig man vill ha det eller inte.

Skribent
Skrivet av MugiMugi:

Sverige ligger 5&#039;a inte 4a, SIngapore är på 4e plats med 25.2Mbit

Gah, missade den lilla rackaren. Uppdaterat!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Umeå plats #15 (2012). (gtb #50)


signatur

Sökes Utrotad: Ljust media-tbord (svarta bokstäver obelyst)
Org.105 swe ej platt | 7 dedikerade mediaknappar | USB-sladd.

Medlem
Skrivet av DarkDev:

Vi har en ganska stor yta jämfört med de andra i toppen dock, tar lång tid att bygga ut fiber överallt (väntar fortfarande på fiber )

Jag väntar fortfarande på ADSL.

Inaktiv
Skrivet av G_A:
Skrivet av Segas:
Skrivet av G_A:

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...

Med toppen menade jag 1 eller kanske 2.

Jahaaa.

Medlem

Inte konstigt att telia är dom som ligger sist då dom är precis som vattenfall är statliga och har krav att erbjuda dom som bor ute i ingenstans vilket får mig att tycka att den kommentaren är onödig.


signatur

Lite Dyrare Lite Finare

Amerikatt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Youtube-proffs

Fint där. Finns riktiga Gabe-haters i vissa delar av världen. Där dom blockerat skiten ur Steam verkar det som.


signatur

Calle säger att jag är influencer

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jag får bättre speed från danmark än sverige

Samma här! Bor ju iofs närmre Danmark än Stockholm om det skulle ha någon betydelse, hehe. Vet inte var servrarna finns lokaliserade.


signatur

PSN: LupX - Got tea-bagged by me? Just following RoE for digital warfare

Medlem

Man måste ju ändå säga att det är ganska imponerande i ett land där man till skillnad från de andra i toppen inte behöver dra ca 2 dm fiber per användare. Jag trodde faktiskt Japan skulle ha ännu högre snitthastighet än de hade.

Men roligt med riktig statistik, steam är för mig det enda som kan utnyttja min Gb lina till hyfsat fullt

Medlem

jag som precis bytte ifrån 8mbit ADSL till 30mbit ADSl ^^


signatur

R.I.P The_maxx

Medlem

hur fan kan nederländerna vara bättre än oss? är det från all prostition och droger som gör att dom har så mycket pengar?

Medlem
Skrivet av Segas:
Skrivet av G_A:

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...

Frankrike?
Du menar Nederländerna eller?

Inaktiv
Skrivet av Cenorida:
Skrivet av Segas:
Skrivet av G_A:

Trodde faktiskt att Sverige skulle vara på toppen. Eftersom vi faktiskt är landet som ligger främst inom IT-utveckling och har en av världens bästa nätinfrastruktur.

Vi ÄR på toppen. Det enda landet i Europa som toppar oss är Frankrike (vilket är förståeligt med deras kapacitet på universiteten). I världen ligger vi fyra där vi blir omkörda av Japan och sydkorea med hästlängder...

Frankrike?
Du menar Nederländerna eller?

Jösses...snacka om att jag var för snabb i skrivandet, på tok för tidigt på morgonen. Du har helt rätt.

Medlem
Skrivet av walter_iego:

Amerikatt?

De har ju den bästa uppkopplingen deras fina monopol marknad känner för att leverera... x)

Medlem

Ett problem är ju Vavles servrar. Jag har inte varit i närheten av att maxa linan när jag tankat ner spel genom steam.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

hur fan kan nederländerna vara bättre än oss? är det från all prostition och droger som gör att dom har så mycket pengar?

Kan ha nåt med detta att göra Sveriges yta: ca 442000 km2. Nederländernas yta ca 41500 km2.

En jävla skillnad på yta att dra kabel på


signatur

Styret upp och däcken ner

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SWEBarb:

hur fan kan nederländerna vara bättre än oss? är det från all prostition och droger som gör att dom har så mycket pengar?

Som Ellakk säger är det en större befolkning på en mycket liten landyta, samtidigt som man satsat på området.

Medlem
dmn
Medlem
Skrivet av Kebba:

Man måste ju ändå säga att det är ganska imponerande i ett land där man till skillnad från de andra i toppen inte behöver dra ca 2 dm fiber per användare. Jag trodde faktiskt Japan skulle ha ännu högre snitthastighet än de hade.

Men roligt med riktig statistik, steam är för mig det enda som kan utnyttja min Gb lina till hyfsat fullt

Falskt påstående. Med torrents är det inga problem att maxa den, så länge diskarna pallar det.

Medlem

Måste ändå lyfta hatten för:

Sierra Leone
Total Bytes: 16.5 GB
Snittnedladdningshastighet: 2.5 Mbps
Procent av global Steam-trafik: 0.0%

Är vad jag själv laddar ner på 7 dagar

EDIT:

Såg att Togo inte ville vara sämre!

Togo
Total Bytes: 10.2 GB
Snittnedladdningshastighet: 492.5 kbps
Procent av global Steam-trafik: 0.0%

12
Skriv svar