Du måste betala extra för största Evolve-monstret

Medlem

Hoppar över denna. Detta påminner ju om vad THQ gjorde med metro last light. Vänta på en enhanced eller "redux"-version av spelet. Då får man säkert med alting plus att buggfesten säkert är över.

Inte för att vara petig, men i artikeln står det 145kr, medan under rubriken 150kr. Gick dollarn ner så snabbt?


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Om vi inte vill ha det såhär så måste vi sluta köpa spelen!
Men folk gör det ju iaf så jag förstår att de mjölkar ut mer pengar...

Kan ett företag tjäna mer pengar så kommer dom ALLTID att välja den vägen...

Men som sagt, makten ligger i våra händer, Köp inte om ni verkligen är missnöjda.

Medlem

AAA-spelbranschen går mot sitt slut...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

Medlem

Och där försvann mitt intresse för detta spel, synd.

Seriöst alla dessa små dlcerna driver ju en till vansinne. Gör en riktig jävla expansion pack istället. Usch,

Medlem

I havet av dolda avgifter, spelkrascher och pre-alfa köp reser sig Nintendo som lever kvar på den gamla affärsmodellen med engångsavgifter för en komplett upplevelse.
DLC finns förvisso men då får man oerhört mycket för pengarna och är inte något som släppts DAY 1.

Detta är riktigt grisigt gjort...


signatur

| Ryzen 5 3600, 16gb DDR4, GTX 1070, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Windows 10 Pro | Nintendo Switch| Wii U| PS4 | Xbox Series X | PSvita OLED |New 3DS XL |+Diverse retrokonsoler|

Medlem
Skrivet av Bockstensmannen:

Seriöst alla dessa små dlcerna driver ju en till vansinne. Gör en riktig jävla expansion pack istället. Usch,

Ja, och de kanske skulle vänta med det tills spelet som sådant är klart.


signatur

Reminder: SAM = Speed bump -GGTharos

Medlem

Fråga man mig borde folk noncha det här spelet. Även om det visar sig vara bra. Deras sätt är inte schysst.


signatur

Everybody needs help.

Medlem

Mitt tips... *snyft*
Anywho, helt sjukt hur detta börjar urarta. Jag har ändå varit en förespråkare för utvecklarna och försökt intala mig att det inte är SÅ illa men nu börjar det bli löjligt. Ett spel som är centrerat runt ett monster och man måste betala extra för 25% av "nyckeldelen" av spelet. Sjukt att det tillåts.

Medlem

Så antingen förbokar man eller missar en ganska viktig del av spelet? Jag väljer alternativ 3 och hoppar över spelet helt och hållet..

Skrivet av billybob:

Är det morgonkonferens för matyrer?

Den beskrivningen får mig att tänka på gänget i Rosenbad.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Fan att vara en gamer är 3 gånger dyrare än att ha ungar! vad har en världen kommit till!


signatur

Dont force your weakness upon me!

Medlem

Såg att man får L4D om man förbokar också. Nej tack.

Detta spel kan begrava sig själv.

Sen planerar dom redan betald dlc som är under utveckling. Vafan är det med girigheten, skärpning.

Blir sista gången jag orkar anstränga mig att läsa om evolve. fuck it.

G_A
Medlem

Det här börjar bli löjligt. Jag gillade dlc förut (mer är ju alltid bra ellerhur?). Men när utvecklare väljer att inte ha med färdiga saker i en produkt för att sedan sälja det som dlc direkt efter releasen så är det bra girigt och äckligt! Varför ska man betala för en halvfärdig produkt till fullpris för att sen behöva betala mer för att få hela produkten?

G_A
Medlem
Skrivet av Icerock:

Fan att vara en gamer är 3 gånger dyrare än att ha ungar! vad har en världen kommit till!

Fast det stämmer ju inte riktigt Mina ungar tar halva min inkomst, medans spel max tar 10%.

Medlem
Skrivet av telison:

Psst, tjockisen, jag tror ni är på samma sida...

Hm, dra på trissor.. Jag tror minsann att du har rätt. Aja, hamnade på krigsstigen då jag trodde det var ett "white man's burden" det gällde.

Medlem
Medlem

Och där uteslöts köp. Hej då, Evolve!

Inaktiv
Skrivet av KimiKiwi:

Nog för att denna modell inte är särskilt attraktiv men detta har vi ju vetat om väldigt länge nu.
Det är tänkt som en expansion och det är inte ovanligt att man får en expansion gratis om man förbokar ett spel,
Nu kommer denna expansion ut i princip samtidigt som spelet vilket gör det lite värre då det egentligen inte ens bör ses som en expansion utan borde finnas med från första början.
Sen kan man ju tycka att 15 dollar för ett extra monster är lite väl mycket.

Jag har aldrig varit med om ett spel där man får en expansion gratis direkt. Lust att nämna några exempel? Jag fick inget till WoW, inget till några andra MMO jag köpt och inget till de FPS-spel jag köpt.

Vad har jag missat?

Medlem

Om det är något jag lärt mig genom åren så är det att spel som lockar med dyra "expansioner" om man förbokar oftast suger.

Medlem
Skrivet av Hecce:

Alltså det här börjar gå riktigt jävla utför. Du behöver för fan inte betala extra för att se slutet på bio.

Nä men man måste betala 20kr extra om man vill sitta i en blå stol istället för en röd...

Medlem

Behemot(eng. Behemoth) är väl en växtätande varelse i gamla testamentet?

Medlem

Våga vägra förboka!

Detta spelet kan man ju skita i nu då. Finns ändå massvis med bra spel ute och fler på gång.

Medlem

79 euro på Steam för seasonpass + extramonster. Nej tack... Tröttsamt modell som alltfler utvecklare verkar envisas med, att ta betalt för redan utvecklat in game content. De ljuger inte ens längre om att det är ett DLC, som inte ingick i spelets kod från början. Känns som ett bra sätt att tappa goodwill från kunder.

Om spelet är bra kommer folk att köpa tillägg och expansioner som kommer i efterhand. Svårare än så behöver det inte vara!

Medlem

Spelade betan 20 min och konstaterade att det var skit så det spelar ingen roll hur mycket DLC de vill kränga. Jag behåller mina pengar. Väntar på Dying Light.

MEG
Medlem

Tack men nej tack....


signatur

Death is only the beginning

Medlem

Börjar verkligen spåra ut!

Medlem

kommer inte ge dem en jävla krona.Börjar tröttna jävligt mycket på alla giria utvecklare som släpper spel som inte fungerar sen vil de att vi ska köpa DLC INNAN SPELET HAR KOMMIT UT. Fuck you.

Medlem

#nopreorders

Make it happen.


signatur

Nerd 4 life, yo.

Medlem

För dom pengarna kan man lika gärna köpa ett bra inde spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

123
Skriv svar