Din dator orkar nog med Life is Strange

Robot
Medlem
Din dator orkar nog med Life is Strange

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.


signatur

Everybody needs help.

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.

Detta hade varit en 1:a isåfall

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.

Med tanke på hur många olika faktorer som finns med så skulle aldrig ett betyg system riktigt fungera, varför inte bara ta dig lite tid och lära dig vad allt betyder? Det är inte komplicerade saker

Medlem

Känns lite som Telltale spel??


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.

processor mer ghz, grafikkort G Nvidea kollar du nr, högre nr bättre kort, amd inte en aning =P

Medlem
Skrivet av Apministern:

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.

Hade inte fungerat alls, det finns för mycket variablar i en dators specs, och standarden hade i ett betygsystem varit tvunget att skifta så konstant att det bara blivit ännu mer förvirrande av sig själv.

Medlem
Skrivet av vuze2143:
Skrivet av Apministern:

Jag önskar verkligen ett nytt system för systemkrav. Kan man inte bara stämpla ett spel med en 5:a som står för kraftig dator eller en 1:a som står för svag dator eller nåt.

Det enda jag fattar är RAM.

processor mer ghz, grafikkort G Nvidea kollar du nr, högre nr bättre kort, amd inte en aning =P

Tänkt på antalet kärnor också.
Amd funkar likadant som Nvidia, men högre betyder inte nödvändigtvis bättre.

Ett 690 är ju bättre en ett 660, men ett 580 är kanske bättre en ett 660. (Amd är likadant fast med en extra 0:a)
En tumregel man kan gå efter (Detta stämmer heller inte i alla fall) är att för varje hundratal (Generation) så går den ner ett tiotal.

Alltså ett 670 skulle vara likvärdigt ett 760. (Än en gång detta är väldigt vagt)

Medlem

Det här spelet tycker jag verkligen ser intressant ut!

Remember Me var inget höjdarlir precis, men tror problemen låg i dåligt ledarskap vilket gjorde att spelet kändes väldigt spretigt kring vad det ville vara för typ av spel, kombinerat med framstressat releasedatum och för liten budget!

Men tycker absolut studion har uppvisat stor potential under rätt förutsättningar!

Ingen vara här inte. Jag gillade "Remember Me" mycket. Så jag testar gärna deras nya spel.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

Tror dom allra flesta människor i dagsläget har datorer som klarar detta, var inte precis systemkrav som får datorn att svettas ettor och nollor

Medlem

Wow, rekordlåga systemkrav. De här systemkraven mötte jag typ år 2009.

Medlem

Skönt med utvecklare som inte satsar allt på grafik och höga systemkrav. Detta ser väldigt intressant ut och hyftat mysigt.

Remember me var lite utav en flopp, inte något att hänga i julgranen om man säger så.

Inaktiv

Datorn orkar, men orkar vi? Ge oss hela spelet istället för att dela den i avsnitt.

Medlem

Borde inte det här spelet kommit för ca 10 år sen tror jag hade typ den där datorn 2005.....=P fast mer ram xD

Medlem

Jag tror min kaffebryggare skulle kunna köra det där.

Medlem
Skrivet av Hondo:

Datorn orkar, men orkar vi? Ge oss hela spelet istället för att dela den i avsnitt.

Tro inte att du talar för allihopa. Själv föredrar jag episode spel.


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

1
Skriv svar