Nominera: Årets spel enligt läsarna

Robot
Medlem
Nominera: Årets spel enligt läsarna

Dragon Age: Inquisition utan tvekan.

Medlem

Favoriterna i år var Shadow of Mordor och Metal Gear Rising, lirade så klart mycket annat också men det var dom två som gjorde störst intryck, kanske för att jag aldrig varitit något större fan av genren innan jag lirade dessa spelen.

Redaktör
Ponny

The Banner Saga behöver mer kärlek


signatur

En Bamseponny av folket

Alien: Isolation.

Medlem

Elite: Dangerous.

dmn
Medlem
Releasehästryttare

Divinity : original sin

Synd bara att så få spelat det att det aldrig kommer vinna dock.

Medlem

Jag har spelat många bra spel i år men det som sticker ut mest är Farming Simulator 2015. Länge sedan jag spelade ett så omsorgsfullt ihopsatt spel. Det märks att personerna bakom det brinner för sin sak och har lagt ned mycket kärlek i sin skapelse.
För dem har lyckats trollbinda en spelare som mig, som aldrig tidigare fastnat för något form av simulatorspel.

Medlem

The walking dead, season 2

Medlem

War Thunder


signatur

always use the nubs for cover

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Medlem

Shadow of mordor

Medlem

Kommer knappt ihåg vad som släppts i år men Binding of Isaac: Rebirth var ju en pärla.

Medlem

The Last of Us: Remastered är nog årets spel för mig, och bland de bästa spelupplevelser i mitt liv. Däremot är det ju ett remastrat spel sen tidigare år så jag antar det inte räknas.

Måste dock säga att Dragon Age: Inquisition är årets spel för mig. Visst kunde grafiken varit ännu bättre (lirar på PS4 så där begränsas man ju en del) men inget spel har någonsin fått mig att stanna upp så många gånger och bara titta mig runt, och högt utbristit "Wow!" över miljöerna. Det är något med hur detaljrika miljöerna är, hur vackert ljuset är och hur "tätt" och välfyllt allt känns som gör att jag faktiskt vill springa runt och utforska. Skyrim gav mig aldrig den känslan.

Sen är det ju det att karaktärerna och relationerna och storyn som vanligt är enormt uppslukande. Det är det första spelet på flera år som jag verkligen har svårt att slita mig ifrån och som jag startar så fort jag har en halvtimme över. Inte ens TLOU gjorde det för mig (än om jag skulle kalla det ett bättre spel), eftersom det stundvis kändes så "svårsmält" med sin story. Dragon Age kan jag spela oavsett vilket humör jag är på.

Medlem

il-2 Battle of Stalingrad är grymt bra, skönt med ett riktigt WW2 flyglir nu när all flyg MMO tagit över. Måste bara köpa mig en ny flygspak

Medlem

Dragon Age Inquisition!

Medlem
Medlem

Valiant Hearts


signatur

40-årig tjock och matälskande ninja från västkusten.

Inaktiv

shadow of mordor

Medlem

Dragon age får det bli


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Elder Scrolls Online då detta är det enda spelet släppt 2014 som jag köpt och spelat(har köpt Shadow of Mordor fast har inte hunnit spela än då jag köpte det igår).

Medlem

The Binding of Isaac: Rebirth

Medlem

The Wolf Among Us

Medlem
Medlem

Väldigt svårt att bara välja en favorit. De spelen jag väljer mellan är;
-Donkey Kong Country: Tropical Freeze
-Diablo III: Reaper of Souls
-Hearthstone: Heroes of Warcraft
-Mario Kart 8
-Super Smash Bros. for Wii U
-Elite: Dangerous
(Detta är baserat enbart på personlig spelglädje och speltid investerat i spelen)

I skrivande stund väger nog Mario Kart 8 tyngst hos mig, så det får bli min nominering.

Det finns f.ö. en bra lista på Wikipedia för den som vill gå igenom spelåret först: http://en.wikipedia.org/wiki/2014_in_video_gaming#January.E2....


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Inaktiv

Alien: Isolation


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem

Dragon Age: Inquisition

Medlem

Alien: Isolation

Medlem

Nu blev det svårt, finns ju ett par alternativ:

The Wolf Among Us
Divinity: Original Sin
Legend of Grimrock II
Wolfenstein: The New Order
Shadowrun: Dragonfall

Skriv svar