Telltales nya spel avslöjat!

Robot
Moderator | Testpilot
Telltales nya spel avslöjat!

Jag vet verkligen inte hur det här kan bli bra. Otroligt skeptisk! Har Minecraft ens någon handling i vanliga spelet? Visst handlar Borderlands bara om att skjuta och få nya prylar, men det finns ändå en värld där det händer saker i de spelen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Det luktar flopp ifrån min sida.


signatur

biltemakörv

Medlem

Ett spontant njaa


signatur

Cause i need to watch things die

Medlem
Medlem

är det första april redan?!

Medlem
Skrivet av sourblood:

är det första april redan?!

Haha, tänkte precis samma sak!

Medlem

Bara de inte urvattnar varumärket Telltale...

FM-guru
F.d. Sisyr

Första Telltale-spelet på ett antal år som jag inte bemöter med jubel... Känns mest som en uppenbar moneygrab.

Visst, vem vet, det kanske blir ett helt fenomenalt spel, men utgångspunkten måste fortfarande ha varit att göra så mycket cash som möjligt eftersom det finns absolut noll kreativt och artistiskt värde i Minecraft ur ett författarperspektiv. Det enda som finns är ett enormt stort varumärke värt ofantligt mycket pengar...

Redaktör
Ponny

Okej! Did not see that one coming


signatur

En Bamseponny av folket

Medlem
Skrivet av Fredrik Eriksson:

Okej! Did not see that one coming

Då är vi två!


signatur

Variations Livesändare på Twitch
https://www.twitch.tv/arahorplays

Medlem

Helt ointressant för min del, men kan väl vara najs om de drar in en jävla massa pengar som de kan använda till att utveckla något mer spännande? kanske. (X-Files eller nåt föfan)

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Jag vet verkligen inte hur det här kan bli bra. Otroligt skeptisk! Har Minecraft ens någon handling i vanliga spelet? Visst handlar Borderlands bara om att skjuta och få nya prylar, men det finns ändå en värld där det händer saker i de spelen.

Nä minecraft har ingen handling, tanken är att du ska kunna skapa din egna handling om du känner för det, tror inte heller detta kommer bli något av, dock lär man väl kika på gameplays då alltid någon/ några kommer pröva det ute på tuben.

Medlem

Det här var det dummaste jag har hört på länge, hela poängen med Minecraft är ju att det INTE finns en story, att du bygger din egen värld/historia medans du spelar, jag förstår verkligen inte... Det sjukaste är ju att de trodde att det här skulle vara något fansen skulle bli glada över... Pffh.

Medlem

Pass....


signatur

Game long and prosper

Medlem
Citat:

Det släpps redan nästa år till pc och konsoler och kommer att vara inspirerat av Minecraft-communityt.

Det är alltså fritt fram för Telltale att plocka det bästa från vad användare skapat och hittat på, både innanför och utanför spelets gränser. Givetvis kan det gå lite hursomhelst, beroende på hur man gör det, men är det verkligen någon som kan förneka att det är ett fantastiskt sätt att göra communityt till en del av MC-universumet?

Känner personligen även att det faktiskt finns en hel del potential här. Jag menar, Telltales och gemenskapens kreativa krafter, förenade? Meh, could be worse!

Medlem
Medlem

Haha va seriöst?

Medlem

Varför så negativ innan man ens vet nått om det!? Invänta och se, istället för att redan skriva att det är helt ointressant, eller att dom inte har nån fantasi kvar.......dessa P12 arméer. Makes me sad

Medlem
Moderator | Testpilot
Skrivet av Bulletblues:

Varför så negativ innan man ens vet nått om det!? Invänta och se, istället för att redan skriva att det är helt ointressant, eller att dom inte har nån fantasi kvar.......dessa P12 arméer. Makes me sad

Precis som med trailers och annat så måste man få säga vad man tycker när nyheter kommer fram. Man måste få bilda sin egna uppfattning om själva idén. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan jag inte alls tänka mig hur det här ska vara bra då Minecraft inte har någon som helst handling eller story.

Då är jag inte negativ, bara skeptisk till att det här kan bli bra. Givetvis kommer jag hålla koll på det ändå (älskar Telltale). Sluta gnäll och låt folk tycka som de vill.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Minecraft är awesome.men inget som passar telltale formulan.

Inaktiv
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bulletblues:

Varför så negativ innan man ens vet nått om det!? Invänta och se, istället för att redan skriva att det är helt ointressant, eller att dom inte har nån fantasi kvar.......dessa P12 arméer. Makes me sad

Precis som med trailers och annat så måste man få säga vad man tycker när nyheter kommer fram. Man måste få bilda sin egna uppfattning om själva idén. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan jag inte alls tänka mig hur det här ska vara bra då Minecraft inte har någon som helst handling eller story.

Då är jag inte negativ, bara skeptisk till att det här kan bli bra. Givetvis kommer jag hålla koll på det ändå (älskar Telltale). Sluta gnäll och låt folk tycka som de vill.

Alla vet att man inte får tycka som man vill i Sverige.

Det är synd om tiggare som låtsas vara skadade senare går dom helt fint efter några slantar., SD är värre än våldtäkt och kritik eller att vara skeptisk till något är p12 eller troll.

phi
Medlem

"Vi har slut på idéer, vad fan ska vi göra nu då?"
"..."
"Hmmminecraft? heu heu heu!"
"HEU HEU HEU!"

5 minuter senare är det spikat; Minecraft: Story mode!

Medlem

Alltså, kan funka. Men börjar lukta lite mjökning. Inte bra

Medlem
Skrivet av anon_187600:
Skrivet av uberpwnage2.0:
Skrivet av Bulletblues:

Varför så negativ innan man ens vet nått om det!? Invänta och se, istället för att redan skriva att det är helt ointressant, eller att dom inte har nån fantasi kvar.......dessa P12 arméer. Makes me sad

Precis som med trailers och annat så måste man få säga vad man tycker när nyheter kommer fram. Man måste få bilda sin egna uppfattning om själva idén. Som jag skrev i mitt tidigare inlägg så kan jag inte alls tänka mig hur det här ska vara bra då Minecraft inte har någon som helst handling eller story.

Då är jag inte negativ, bara skeptisk till att det här kan bli bra. Givetvis kommer jag hålla koll på det ändå (älskar Telltale). Sluta gnäll och låt folk tycka som de vill.

Alla vet att man inte får tycka som man vill i Sverige.

Det är synd om tiggare som låtsas vara skadade senare går dom helt fint efter några slantar., SD är värre än våldtäkt och kritik eller att vara skeptisk till något är p12 eller troll.

Klart du får tycka vad du vill men då får ja tycka vad jag vill om det du tycker. Så det fungerar. Fria åsikter är flerfiligt.

Medlem

"The pig will remember that."

Medlem

Låt mjölkningen börja!.....moo

Medlem

Hur många spel kan de göra samtidigt egentligen utan att få slut på kompetent personal? Jag får intrycket att dom har väldigt många bollar i luften.

Medlem

Verkar fullständigt värdelöst, verkar vara ett riktigt snedtramp från Telltale.

12
Skriv svar